طرز تهیه ژله چند رنگ، دسر ساده و مجلسی

طرز تهیه ژله چند رنگ، دسر ساده و مجلسی

ژله چند رنگ یکی از دسرهای ساده و مجلسی است که می‌توانید هنر دست خود را در مهمانی‌ها به رخ بکشید. این دسر به راحتی درست می‌شود و بسیار شیک و لاکچری است! بچه‌ها و حتی بزرگسالان با دیدن خوراکی‌های رنگارنگ و خوشمزه به وجود می‌آیند. اگر می‌خواهید یک دسر خوشمزه با طعم متفاوت را تجربه کنید، دستور تهیه آن را دنبال نمایید. این دسر به راحتی درست می‌شود، فقط احتیاج به زمان زیادی دارد. در ادامه با نحوه درست کردن آن آشنا خواهید شد.طرز تهیه ژله چند رنگ

ژله چند رنگ یک دسر ساده و خوشمزه

این دسر خوشمزه به صورت یک رنگین کمان در می‌آید و سفره شما را رنگارنگ می‌کند. از طرفی هم می‌توانید چند طعم خوشمزه را در یک قالب ژله مدرن و جذاب، تجربه کنید. هم می‌توانید از قالب‌های بزرگ استفاده و هم از قالب‌های یک نفره! اگر قالب یک نفره ندارید بعد از درست کردن می‌توانید آن را برش بزنید. این دسر ساده و در عین حال خوشمزه، برای تمامی انواع غذاها مناسب خواهد بود. به یک مورد اساسی که در طرز تهیه ژله رنگین کمانی باید دقت کنید، مدت زمانی است که باید در یخچال بماند. بیس کار شما با پودر ژله بی رنگ مانند آلوئه‌ورا شروع خواهد شد.دسر ساده و مجلسی

مواد لازم:

  • ژله‌های رنگارنگ با طعم مختلف مثل انگور، موز، آناناس، سیب، توت فرنگی و…
  • آب جوش
  • آب سرد
  • قالب مناسب
  • کمی روغن خوراکی با پنبه

طرز تهیه ژله چند رنگ مجلسی:

برای تهیه این دسر ساده می‌توانید از هر طعم و رنگ ژله‌ای که دوست دارید استفاده کنید. بهتر است تعداد رنگ ژله‌های شما بیشتر از سه عدد باشد. سعی کنید از یک برند برای تمام آن‌ها استفاده کنید تا زمان گرفتن هر کدام، یکسان باشد.

ژله رنگین کمانی

برای شروع یک بسته از ژله‌هایی را با یک لیوان آب جوش به روش بن ماری خوب مخلوط کنید. بعد که پودر ژله خوب حل شد حالا یک لیوان آب سرد یا یک لیوان آبمیوه سرد به آن اضافه کنید. قالب را با پنبه و روغن چرب کنید. حالا ژله را داخل قالب بریزید و بگذارید یک ربع الی 20 دقیقه در یخچال بماند.

دسر ساده و مجلسی و خوشمزه

حالا سریع یک بسته دیگر را بردارید و به روش بالا حل کنید. ژله‌ای که در یخچال گذاشتید را بیرون بیاورید. بگذارید آب ژله شما کمی ولرم شود بعد روی ژله قبلی بریزید. دوباره یک ربع الی 20 دقیقه در یخچال بگذارید.

طعم لذیذ ژله چند رنگ مجلسی

تمام موارد بالا را به ترتیب برای درست کردن هر ژله انجام دهید. در این حالت شما چندین ژله رنگارنگ و خوشگل دارید. در آخر یک ظرف آب گرم بردارید و قالب را به مدت دو دقیقه در آن نگه دارید. حالا درون ظرف دلخواه برگردانید. می‌توانید با میوه‌های دلخواه هم تزئین کنید. تمام! دسر ساده و مجلسی شما آماده سرو است.

ژله رنگین کمان قلبی

سخن آخر در رابطه با طرز تهیه ژله چند رنگ

همانطور که دیدید شما فقط با مخلوط کردن و زمان بندی درست، می‌توانید این دسر ساده و خوشمزه را فراهم کنید. فقط کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و قالب‌ زیبا انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از قالب برگردانید و به تعداد برش بزنید. شما ژله رنگین کمان خود را چگونه درست می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا