طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر با گاناش

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر با گاناش

کیک شکلاتی یک کیک بسیار خوشمزه و پر طرفدار است. این کیک برای مهمانی ها و دورهمی ها یک پیشنهاد عالی به حساب می‌آید. بافت نرم و لطیف آن باعث شده که مناسب برای کودکان و تولد باشد. درست کردن این کیک بسیار راحت است و شما می‌توانید آن را در منزل و بدون استفاده از فر تهیه کنید.

با ما باشید ذر مرحله به مرحله ی طرز تهیه کیک شکلاتی در منزل:

مواد لازم جهت تهیه کیک شکلاتی بدون فر

آرد2 پیمانه
روغن مایع1.2 پیمانه
شیر1 پیمانه
شکر1 پیمانه
پودر کاکائو3.4 پیمانه
آب جوش1 پیمانه
وانیل1.4 قاشق چای خوری
بیکینگ پودر2 قاشق چای خوری
جوش شیرین1 قاشق چایخوری
نمک1.4 قاشق چای خوری
تخم مرغ2 عدد
مواد لازم برای گاناش
خامه100 گرم
شکلات کاکائویی تخته ای100 گرم

مرحله اول

مواد را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند. آرد و بیکینگ پودر را در ظرفی مخلوط کنید، پود کاکائو، جوش شیرین و نک را به آن اضافه کنید و با هم ترکیب کنید. آن ها را 2 تا 3 بار الک کنید تا بافت لطیفی به کیک بدهند.

مرحله دوم

کتری را بجوشانید. خامه را در کاسه ای مناسب ریخته و روی کتری در حال جوش بگذارید تا خامه کامل باز شود. شکلات تخته ای را خرد کنید و به خامه اضافه کنید تا تحت حرارات بخر کتری ذوب شود. آن ها را با هم قاطی کنید و هم بزنید. زمانی که مواد به غلظت مورد نظر رسید، آن را از روی کتری بردارید و بگذارید به آرامی سرد شود.

مرحله سوم

تخم مرغ ها را همراه شکر و وانیل در یک ظرف بریزید و به وسیله هم‌زن برقی مواد را ترکیب کنید تا حجیم و خامه ای شوند. سپس روغن را اضافه کرده و 1 دقیقه هم بزنید. شیر را هم به مواد اضافه می‌کنیم و 1 دقیقه هم می‌زنیم.

مرحله چهارم

ترکیب آرد و پودر کاکائو را به آرامی و در سه مرحله به مواد مایع اضافه کنید. آن ها را با هم‌زن فقط در حد ترکیب شدن هم بزنید. آب جوش را نیز اضافه کنید و به آرامی و به مدت کمی هم بزنید.

مرحله پنجم

مواد آماده شده رادر یک قابلمه که از قبل آن را با قلم مو مخصوص چرب کردیم، میریزیم. قابلمه را روی شعله با حرارت کم گذاشته و روی ان دم کنی می‌گذاریم. 90 دقیقه زمان برای پخت این کیک لازم است. پس از پخته شدن اطراف کیک را با چاقو از قابلمه جدا می‌کنیم و در ظرف مناسبی ترکیب شکلات و خامه را روی آن می‌ریزیم. زمانی که سس روی کیک سرد و سفت شد، می‌توانید کیک را سرو کنید.

در تهیه کیک شکلاتی سعی کنید مواد را کم یا زیاد نکنید چون به نیجه مطلوب نمی‌رسید. کیک شکلاتی را می‌توانید به سلیقه خودتان تزئین کنید و در کنار چای و به عنوان عصرانه میل کنید. اگر دوست دارید سس گاناش کاملا جذب کیک شود، می‌توانید روی کیک را با خلال دندان سوراخ کرده و سپس سس را روی آن بریزید. امیدواریم از درست کردن کیک شکلاتی به این روش لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا