طرز تهیه کیک صبحانه شکلاتی بدون فر با پف زیاد

طرز تهیه کیک صبحانه شکلاتی بدون فر با پف زیاد

کیک شکلاتی یک کیک بسیار پرطرفدار و جهانی است که به روش های مختلف تهیه می‌شود ومعمولا به عنوان صبحانه سرو می‌شود. این کیک مناسب بچه ها بوده و برای میان وعده یک گزینه عالی به حساب می‌آید. رنگ و بافت این کیک رنگ خاصی را به میز شما می‌دهد. شما به راحتی می‌توانید این کیک را بدون فر و در خانه درست کنید.کیک شکلاتی یک کیک بسیار پرطرفدار و جهانی است که به روش های مختلف تهیه می‌شود ومعمولا به عنوان صبحانه سرو می‌شود. این کیک مناسب بچه ها بوده و برای میان وعده یک گزینه عالی به حساب می‌آید.

در ادامه این مطلب قصد داریم طرز تهیه کیک صبحانه شکلاتی بدون فر را به شما آموزش دهیم:

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی:

آرد 1 پیمانه و نیم

تخم مرغ 3 عدد

شیر 1لیوان

شکر 1 لیوان

روغن نصف لیوان

پودر کاکائو 3 قاشق غذا خوری

بکینگ پودر 1 قاشق چای خوری

وانیل نصف قاشق چای خوریبرای تهیه کیک شکلاتی خوشمره و بدون فر ابتدا شکر و پودر کاکائو، شیر و روغن را در یک کاسه مناسب ریخته و با هم زن دستی به خوبی هم می‌زنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله اول

برای تهیه کیک شکلاتی خوشمره و بدون فر ابتدا شکر و پودر کاکائو، شیر و روغن را در یک کاسه مناسب ریخته و با هم زن دستی به خوبی هم می‌زنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله از کیک شکلاتیف مقداری از سس کیک را کنار می‌گذاریم. تخم مرغ ها را در یک کاسه دیگر ریخته و به آن وانیل اضافه می‌کنیم. مواد را به خوبی هم بزنید تا زمانی که رنگ تخم مرغ ها کمرنگ شود و یک ترکیب کشدار به دست بیاد.

مرحله سوم

بکینگ پودر را به آرد اضافه کرده و سه مرتبه الک می‌کنیم. سپس آن را طی چند مرحله به مواد درون کاسه اضافه می‌کنیم و با لیسک یا قاشق به صورت دورانی مخلوط می‌کنیم تا مایه کیک یکدست شود. یک قابلمه را چرب کرده و داخل آن کاغذ روغنی قرار می‌دهیم. مایه کیک شکلاتی را در قابلمه می‌ریزیم و آن را چند بار به سطح می‌کوبیم تا هوای اضافی آن خارج شود

مرحله چهارم

یک قابلمه را چرب کرده و داخل آن کاغذ روغنی قرار می‌دهیم. مایه کیک شکلاتی را در قابلمه می‌ریزیم و آن را چند بار به سطح می‌کوبیم تا هوای اضافی آن خارج شود. روی شعله گاز شعله پخش کن گذاشته و قابلمه را روی آن قرار دهید. دقت کنید که روی قابلمه باید دم کنی بگذارید و حرارت را کم کنید.

مرحله پنجم

بعد از گذشت 30 تا 45 دقیقه، کیک را با خلال دندان تست کنید. آن را داخل کیک فرو کنید اگر کیک به خلال دندان نچسبد، یعنی کیک شکلاتی شما آماده است. آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خشک شود. سپس آن را روی ظرف مورد نظر برگردانید.

مرحله ششم

بعد از خنک شدن کیک، بقیه مواد سس که کنار گذاشته بودیم را روی کیک پخش می‌کنیم تا سس شگلاتی کاملا به خورد کیک برود. آن را به دلخواه تزئین کنید و با چای میل کنید. نوش جان!کیک شکلاتی کیکی است که همیشه طرفداران خاص خودش را خواهد داشت. این کیک را به راحتی و بدون فر می‌توانید درست کنید. همچنین می‌توانید این کیک را هنگام صبحانه با شیر یا چای برای عزیزانتان سرو کنید.

کلام آخر

کیک شکلاتی کیکی است که همیشه طرفداران خاص خودش را خواهد داشت. این کیک را به راحتی و بدون فر می‌توانید درست کنید. همچنین می‌توانید این کیک را هنگام صبحانه با شیر یا چای برای عزیزانتان سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا