طرز تهیه 3 معجون خانگی برای تقویت سیستم ایمنی بدن در سرما

طرز تهیه 3 معجون خانگی برای تقویت سیستم ایمنی بدن در سرما

تقویت سیستم ایمنی بدن در سرما به وسیله نوشیدن معجون‌های طبیعی و خانگی به راحتی و مثل آب خوردن، امکان پذیر است. نوشیدنی‌هایی که به صورت طبیعی و در خانه درست می‌شود، مانند یک بمب عمل می‌کند. این نوشیدنی‌ها برخلاف انرژی زاهای گازدار، تمام از مواد ارگانیک و سالم تهیه می‌شوند. نوشیدن این معجون‌ها، فعالیت و سنتز گلبول‌های سفید را افزایش می‌دهد. در نهایت منجر به بهبود عملکرد و بالا رفتن قدرت دفاعی بدن می‌شود. اگر شما هم در این روزهای سرد سال نگران سرما خوردن یا ابتلا به ویروس کووید-۱۹ هستید، کافی است معجون‌های زیر را تهیه و نوش جان کنید. در ادامه هر یک از آن‌ها را بررسی خواهیم نمود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

1. چای سبز و لیموترش، تقویت سیستم ایمنی بدن

از قدیم شنیده‌ایم که ویتامین C در کاهش بروز بیماری‌های ویروسی و عفونتی، چقدر موثر است. هم لیموترش تازه و هم چای سبز، سرشار از ویتامین C هستند. این نوشیدنی علاوه بر این که سیستم دفاعی بدن شما را تقویت می‌کند، باعث می‌شود در طول روز انرژی لازم برای انجام فعالیت را داشته باشید. شما می‌توانید یک لیوان چای سبز تهیه کرده و وقتی ولرم شد داخل آن قطره‌های لیمو را بچکانید. حالا هم بزنید و هر روز آن را در هنگام صبحانه میل کنید.

چای سبز و لیموترش تقویت سیستم ایمنی بدن

2. معجون موز و شکلات، یک ترکیب هیجان انگیز و خوشمزه

این معجون مورد علاقه تمام افراد از کوچک تا بزرگ است. با خوردن این معجون، حتما عاشق طعم آن می‌شوید. در کنار سیستم دفاعی بود خود را نیز تقویت می‌کنید. نصف لیوان شیر، نصف موز، دو قاشق مرباخوری پودر کاکائو اصل و مغزیجات مختلف را با هم مخلوط کرده و میکس کنید. اگر می‌خواهید شیرین‌تر و سالم‌تر آن را میل کنید، بهتر است از عسل استفاده نمایید. برای مغزیجات می‌توانید از گردو، پسته، بادام، فندق یا حتی تخم کتان نیز استفاده نمایید.

سرماخوردگی

3. پرتقال و شیر نارگیل، تقویت سیستم ایمنی بدن

یک پرتقال بزرگ را آبش را بگیرید. حالا با نصف لیوان شیر نارگیل مخلوط کنید. یک قاشق ماست یونانی، یک قاشق عسل و کمی تخم کتان یا انواع مغزیجات داخل آن بریزید. دوباره خوب به هم زده و نوش جان نمایید. این معجون به صورت صددرصدی بر روی سیستم مقاومتی بدن شما در برابر سرما، محافظت می‌کند. این نوشیدنی سرشار از امگا 3 بوده و برای کودکان بسیار مفید است.

پرتقال و شیر نارگیل

سخن آخر

در کنار تمام نوشیدنی‌های بالا مصرف غذاهای روان و گرم مانند سوپ و آش، خوردن میوه، تغذیه سالم، ورزش و حتی خواب کافی کمک می‌کند تا دیرتر به سرماخوردگی دچار شوید. به نظر شما کدام یک از معجون‌های بالا خوشمزه‌تر از بقیه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا