طرز تهیه 5 فینگر فود راحت برای مهمانی ها

طرز تهیه 5 فینگر فود راحت برای مهمانی ها

فینگر فود ها یکی از محبوب ترین غذاها برای مهمانی ها و تولد است. و طرز تهیه آن ها بسیار ساده است و شما می‌توانید از فینگر فود ها به عنوان غذای اصلی استفاده کنید. ممکن است درست کردن فینگر فود ها به زمان زیادی نیاز داشته باشد چون معمولا آن ها متنوع هستند، و در تعداد زباد درست می‌شوند.

در این مطلب قصد داریم شما را با روش تهیه 5 فینگر فود راحت و کم هزینه، آشنا کنیم. با ما باشید:

راتا مرغ و ژامبون

راتا به فینگر فودی می‌گویند که به صورت لایه ای روی هم چیده می‌شود و انواع مختلفی دارد. شما می‌توانید از موادی که طبع غذایی نزدیکی دارند در تهیه آن استفاده کنید. برای درست کردن راتا مرغ، شما به مقداری مرغ پخته و ریش ریش شده، سیب زمینی، هویج پخته، خیارشور، ژامبون، نان تست و جعفری خرد شده نیاز دارید. مواد را با هم ترکیب کنید. و آن ها را در قالب های کوچک به فرم دلخواه دربیاورید یا از قالب بزرگ استفاده کنید و بعد از شکل گیری آن را برش بزنید.

سینی فینگر فود کراکت مرغ و پنیر

این فینگر فود بسیار خوشمزه و مناسب برای دور همی ها استو طرز تهیه آن بسیار ساده و به زمان کمی نیاز دارد. مرغ را با استفاده از غذاساز یا چرخ گوشت به صورت پوره درآورید. آن را با زرد چوله و نمک و فلفل ترکیب کرده و حسابی ورز دهید. سپس به اندازه یک گردو از مواد بردارید و داخل آن را با پنیر پیتزا یا گودا پر کنید. از ژامبون نیر می‌توانید استفاده کنید. کراکت ها را به ترتیب در آرد سفید، تخم مرغ و آرد سوخاری بغلتانید و سپس در روغن زیاد سرخ کنید و اجازه بدهید طلایی رنگ شوند.

پاپیس مرغ کنجدی

پاپیس مرغ کنجدی یک فینگر فود خوشمزه است که طرز تهیه آسانی دارد و مناسب مهمانی ها و دور همی ها است. برای تهیه این فینگر فود جذاب، شما به شینه مرغ، پنیر خامه‌ای، سس مایونز، کنجد، نان تست، آبلیمو و ادویه نیاز دارید. مرغ آبپز شده را ریش ریش کنید و همراه سس مایونز و پنیر خامه ای و آبلیمو ترکیب کنید. در هر مرحله به اندازه یک قاشق از مواد را با دست گرد کنید و در داخل کنجد بغلتانید و سپس روی تکه های کوچک نان تست قرار دهید. فینگر فود شما آماده است.

سمبوسه سیب زمینی

سمبوسه سیب زمینی یک فینگر فود زیبا و بسیار مقوی است. برای تهیه آن گوشت یا مرغ پخته شده، سیب زمینی نگینی، جعفری ساتوری و پیاز را به نوبت و مرحله به مرحله در روغن سرخ می‌کنیم. سپس نان لواش ها را به صورت مستطیلی برش می دهیم. کمی از مواد سرخ شده را به صورت مثلثی شکل روی نان ریخته و ان را میپیچیم به صورتی که در آخر ما یک شکل مثلثی داشته باشیم. سمبوسه ها را در روغن سرخ میکنیم. می‌توانید برای صرف کردن آن از سس کچاپ استفاده کنید.

فینگرفود سرد با کالباس

برای تهیه این فینگرفود پر طرفدار و خوشمزه، نان لواش ها را پهن کنید، سس هزار جزیره را روی آن پخش کنید. ژامبون ها را به صورت ورقه‌ای رو ی نان گذاشته و پنیر های رنگی یا ساده را روی ژامبون ها قرار می‌دهیم. سپس نان لواش را رول می‌کنیم و سپس آن را برش می‌زنیم. می توانید آن را با سس مایونز یا سس هزار جزیره سرو کنید.

کلام آخر

فینگر فود ها ظاهری عالی به میز مهمنی های شما می‌بخشد و به دلیل تنوع رنگی زیاد برای بچه ها بسیار مناسب است. درست کردن و سرو این غذا ها بسیار ساده است و به دلیل تنوع غذایی زیاد بسیار مفید هستند. امیدواریم این فینگرفود ها را درست کنید و از نتیجه به دست آمده لذت ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا