ماسک گوجه فرنگی برای پوست خوب است؟

ماسک گوجه فرنگی برای پوست خوب است؟

ماسک گوجه فرنگی بر روی پوست، می‌تواند تاثیرات منحصر به فردی را برای سلول‌های پوستی به ارمغان بیاورد. این ماسک، پوست شما را تغذیه رسانی می‌کند تا همیشه زیبا باشد و بدرخشد. از طرفی هم باعث زیبایی و جذابیت هر چه بیشتر پوست صورت شما می‌شود. شما می‌توانید تیرگی پوست، لک‌های صورت، کک و مک و… را به خوبی توسط این ماسک کمرنگ‌تر کنید. از طرفی این ماسک در خانه و به صورت طبیعی درست می‌شود. بنابراین هیچ عوارض شیمیایی ندارد. البته در استفاده کردن از این ماسک، باید دقت کنید. چرا که نباید تعداد دفعات آن، بیش از حد باشد.

ماسک گوجه فرنگی

1. ماسک گوجه فرنگی و لیموترش، رفع تیرگی‌ های پوست

این ماسک باعث کمرنگ شدن تیرگی‌های پوست صورت شما می‌شود. اگر دچار آفتاب سوختگی شده‌اید و جای آن مانده، بهتر است از این ماسک استفاده کنید. یک قاشق پوره گوجه فرنگی را با چند قطره لیموترش تازه مخلوط کنید. این ماسک را 12 دقیقه بر روی پوست صورت خود بگذارید. سپس با آب ولرم بشویید. از این ماسک دوبار در هفته، استفاده کنید.

ماسک گوجه فرنگی برای پوست

2. ماسک گوجه فرنگی و عسل، لطافت و نرمی پوست صورت

یک قاشق پوره گوجه فرنگی را با نصف قلشق عسل مخلوط کنید. می‌توانید از چند قطره آبلیمو هم در این مخلوط، استفاده نمایید. خمیر به دست آمده را بر روی صورت بگذارید و دو دقیقه ماساژ دهید. حالا اجازه دهید پنج دقیقه بماند تا کاملا خشک شود. سپس با آب ولرم صورت خود را شستشو دهید. این ماسک برای دو بار در هفته استفاده می‌شود. کاملا پوست شما را مرطوب می‌کند و حس لطافت را بر روی پوست خود، احساس خواهید کرد.

ماسک عسل و گوجه فرنگی

3. ماسک خاک رس و گوجه فرنگی، زیبایی و جذابیت پوست

حتما شما هم تعریف ماسک خاک رس را زیاد شنیده‌اید. خاک رس بهداشتی را می‌توانید از عطاری‌ها تهیه کنید. این خاک کمک می‌کند تا جای جوش برطرف شده و منافذ باز پوست، بسته شوند. گوجه فرنگی هم خواص پاکسازط دارد و پوست شما را کاملا نرم می‌کند. یک قاشق غذاخوری خاک رس را با دو قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی مخلوط کنید. آن را روی پوست صورت به مدت ده دقیقه بگذارید. بعد از خشک شدن با آب ولرم به آرامی شستشو دهید. سه الی چهار روز یک‌بار، می‌توانید از این ماسک مقوی استفاده کنید.

ماسک خاک رس و گوجه فرنگی

سخن آخر

گوجه فرنگی سرشار از ویتامین و مواد مغذی است که پوست شما را زیبا و شفاف می‌کند. ترکیبات موجود در گوجه، باعث جلوگیری از پیری زودرس پوست صورت می‌شود. شما می‌توانید با یکی از سه روش بالا، ماسک گوجه را تهیه کرده و بر روی پوست بگذارید. نتایج خود را می‌توانید با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا