مراقبت از پوست با شکلات تراپی!

شکلات یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین خوراکی های جهان است که علاقه به آن کوچک و بزرگ نمی شناسد. یک خوراک محبوب جهانی که همه طعم آن را دوست دارند. جالب است بدانید نام علمی کاکائو Theobroma cacao به معنی خوراک خدایان است. بله، کاکائو به معنای واقعی کلمه یک هدیه از طرف خود خدایان است. کمتر خوراکی ای مانند کاکائو می تواند در تقویت روحیه ما پس از گذراندن یک روز سخت موثر واقع شود. شکلات علاوه بر طعم لذیذش تولید سروتونین و ترشح اندورفین را تحریک می کند و طبق آخرین نتایج ارائه شده توسط محققین خوردن آن موجب شادتر شدن افراد می شود. این تنها یک مثال برای نشان دادن قدرت شکلات است. با وجود چنین فواید شگفت انگیزی جای تعجب نیست که شکلات درمانی به یک روش موثر در مراقبت از پوست تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: با این راهکارهای معجزه‌آسا با موخوره خداحافظی کنید

شکلات تراپی چیست؟
شکلات تراپی چیست؟

شکلات تراپی چیست؟

در حالی که اغلب ما شکلات را با بستنی، شیر کاکائو، هات چاکلت و انواع کیک و شیرینی می شناسیم، این خوشمزه دوست داشتنی هم برای مغز و سیستم گردش خون بدن مفید است و هم بر روی پوست و مو معجزه می کند. از شکلات تراپی به عنوان یکی از روش های جدید و امروزی برای زیبایی و جوانسازی پوست و مو استفاده می شود. این راهکار درمانی می تواند شامل استفاده موضعی و خوراکی شکلات شود. در اینجا منظور از شکلات درمان استفاده موضعی از شکلات برای تضمین سلامت پوست و مو است.

فواید شکلات برای پوست

1- شکلات سرشار از فلاونوئیدها به ویژه فلاونول است و خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد. مطالعات اخیر نشان می دهند که فلاونوئیدها می توانند از پوست ما در برابر آسیب های خورشید محافظت کنند و به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می کنند. فلاونوئیدهای موجود در شکلات پوستی درخشان و شفاف را به شما هدیه می دهند، لک های پوستی را کاهش می دهند، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشند و علائم پیری زودرس پوست را کاهش می دهند.

فواید شکلات برای پوست
فواید شکلات برای پوست

2- شکلات‌ مملو از ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین E، انواع ویتامین B، ویتامین K، منیزیم، کلسیم، آهن و … است و در صورتی که به صورت ماسک بر روی پوست استفاده شود، تمامی این ویتامین ها جذب پوست می شوند و آن را بخوبی تغذیه می کنند. وجود ویتامین ها و فلاونوئیدهای موجود در شکلات، آن را به یک ماده عالی برای مبارزه با رادیکال های آزاد تبدیل کرده و از پوست ما در برابر پیری زودرس محافظت می کند.

3- منیزیم موجود در شکلات از پوست ما در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت کرده، پوست را هیدراته نگه می دارد و تولید کلاژن را افزایش می دهد.

4- پودر کاکائو همچنین به عنوان یک لایه بردار عالی برای پوست ما عمل می کند، جریان خون پوست را بهبود می بخشد و به دلیل خواص ضد التهابی که دارد، برای پوست های مستعد آکنه مفید است.

5- کافئین و تئوبرومین موجود در شکلات با تجزیه چربی ها و کاهش احتباس مایعات در پوست، از افتادگی پوست جلوگیری کرده و به سفت شدن آن کمک می کنند.

نحوه استفاده از شکلات برای مراقبت از پوست و مو

نحوه استفاده از شکلات برای مراقبت از پوست و مو
نحوه استفاده از شکلات برای مراقبت از پوست و مو

1- ماسک شکلات و عسل

یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو را با مقداری عسل ترکیب کنید تا فرم خمیری به خود بگیرد. این ماسک را روی تمام قسمت های صورت و گردن بمالید و صبر کنید تا نیمه خشک شود. سپس پوستتان را با استفاده از آب ولرم بشویید. دو یا سه بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

فواید عسل: عسل عمیقاً به پوست نفوذ می کند و با ترکیبات مغذی خود سلول های پوست را تغذیه می کند و به مرور زمان آن را روشن، لطیف و درخشان می کند. علاوه بر این خاصیت لایه برداری نیز دارد و از آکنه، جوش و علائم پیری زودرس نیز جلوگیری می کند. یکی دیگر از خواص عسل حفظ رطوبت و جلوگیری از خشکی پوست است.

2- ماسک شکلات و مولتانی میتی

یک تا دو قاشق غذاخوری شکلات ذوب شده را با مقداری مولتانی میتی ترکیب کنید. مخلوط حاصل را روی تمام صورت و گردن بمالید و 15 تا 20 دقیقه صبر کنید. سپس پوستتان را با استفاده از آب ولرم بشویید. دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

فواید مولتانی میتی: مولتانی میتی به حذف چربی اضافی از سطح پوست و کنترل جوش ها کمک می کند و یکی از مواد طبیعی موثر در درمان آکنه است. علاوه بر این یک لایه بردار قوی پوست است و سلول های مرده پوست و ناخالصی های موجود بر روی سطح پوست را از بین می برد. خاصیت خنک کنندگی این ماده به تسکین درد و قرمزی پوست کمک می کند و روند بهبودی آن را بهبود می بخشد. این ماده در از بین بردن جوش های سر سیاه و جوش های سر سفید نیز موثر است.

ماسک شکلات و مولتانی میتی
ماسک شکلات و مولتانی میتی

3- ماسک شکلات، قهوه و شیر

در یک ظرف به مقدار مساوی پودر کاکائو و قهوه بریزید و مقداری شیر به آنها اضافه کنید. آنها را بخوبی با یکدیگر مخلوط کنید و بر روی صورت و گردنتان بمالید. پوست را به مدت چند دقیقه با حرکات دایره ای ماساژ دهید تا عمل لایه برداری انجام شود. سپس حدود ده دقیقه صبر کنید. می توانید دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

فواید قهوه: قهوه حاوی کافئین است و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، همچنین به عنوان یک ماده طبیعی ضد پیری شگفت انگیز عمل می کند. این ماده به طور موثری با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و از پوست ما در برابر پیری محافظت می کند. قهوه به طرز شگفت انگیزی سلول های مرده پوست را از بین می برد و پوست را سالم تر، صاف تر و روشن تر می کند.

فواید شیر: شیر حاوی اسید لاکتیک است. این ماده برای پوست ما بسیار مغذی است و با لایه برداری پوست سلول های مرده آن را از بین می برد. علاوه بر این موجب کاهش چین و چروک پوست شده و آن را رطوبت رسانی می کند. ویتامین A موجود در شیر با افزایش تولید سبوم پوست خشک را بهبود می بخشد. شیر حاوی مقدار زیادی کلسیم است که به افزایش تولید کلاژن در پوست کمک می کند و از بروز چین و چروک نیز جلوگیری می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا