مرغ زعفرانی لذیذ برای یک پذیرایی مجلسی

مرغ زعفرانی لذیذ برای یک پذیرایی مجلسی

مرغ زغفرانی یک غذای اصیل ایرانی است که از گدشته تا کنون پخته می‌شود و همچنان طرفداران خود را دارد. معمولا در این غذا مرغ را با رب و زعفران می‌پرند. در مرغ زعفرانی مرغ تمامی آب خود و زعفران و سبزیجات را به خود جذب می‌کند و بدون آب سرو می‌شود. این غذای جذاب را می‌توانید به همراه زرشک پلو یا پلوهای دیگر سرو کنید.

روش های زیادی برای تهیه مرغ زعفرانی وجود دارد که در این مقاله به آمورش یک طرز تهیه ی مرغ زعفرانی عالی پرداخته‌ایم:

مواد لازم برای پخت مرغ زعفرانی:

ران و سینه مرغ          4 تکه

سرکه سفید              3 قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده          1/2 فنجان

پیاز                          1 عدد بزرگ

هویج                       1 عدد

فلفل دلمه‌ای            1 عدد

نمک و فلفل سیاه      به مقدار لازم

مرحله اول پخت مرغ زعفرانی

در مرحله اول از تهیه مرغ زعفرانی، مرغ ها را به تکه های دلخواه برش می‌دهیم و آن ها را می‌شوییم. سپس مرغ ها را خشک کرده و به آن سرکه سفید؛ نک و فلفل سیاه و زعفران دم کرده اضافه می‌کنیم. مرغ ها را به خوبی در داخل مواد ماساژ می‌دهیم تا کامل طعم دار شوند. و روی آن ها را سلفون کشیده و اجازه می‌دهیم به مدت 8 تا 12 ساعت در یخچال بماند و مرغ استراحت کند.

مرحله دوم

پس از آنکه مطمئن شدید که مرغ ها به خوبی طعم دار شدندف ان ها را از یخجال خارج می‌کنیم. درون یک تابه مقداری روغن می‌ریزیم و روی حرارت قرار می‌دهیم. مرغ ها را داخل تابه می‌گذاریم و سزخ می‌کنیم. دقت کنید که مرغ ها باید با حرارت زیاد سرخ شوند.

مرحله سوم

پیاز را به صورت نگینی خرد می‌کنیم و به همراه مقداری روغن در یک قابلمه، آن را می‌چینیم. فلفل دلمه ای و هویج را نیز به همان صورت خرد کرده و کف ظرف می‌چینیم. مرغ ها را به همراه موادی که مزه دار شده اند به قابلمه اضافه می‌کنیم و سپس باقی هویج و پیاز را روی آن می‌ریزیم.

مرحله چهارم

مقداری از زعفران را درون یک لیوان دم می‌کنیم. به صورتی که نصف لیوان شود. سپس به مرغ و باقی مواد اضافه می‌کنیم. مرغ ها را روی بک شعله با حرارت کم می‎‌گذاریم و اجاره می‌دهیم 2 ساعت بپزد. نمک را در اواسط پخت گوشت به آن اضافه کنید. این مرغ معمولا در کنار زرشک پلو زعفرانی سرو می‌شود.

سخن آخر

در تهیه مرغ زعفرانی شما می‌توانید به آن رب اضافه کنید. این بستگی به سلیقه افراد دارد. مرغ زعفرانی اکثر اوقات به عنوان غذای اصلی سرو می‌شود. این غذای خوشمزه و خوشرنگ به سفره شما روح می‌بخشد و باعث می‌شود که شما یک پذیرایی شیک و مجلسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا