معجزه لیمو شیرین برای رفع تیرگی پوست

معجزه لیمو شیرین برای رفع تیرگی پوست

همه ما با تیرگی پوست قسمت های مختلف بدنمان مواجه شده ایم. و این قضیه گاهی اوقات به یک معضل تبدیل می شود. درمان های زیادی وجود دارد که این تیرگی را کاهش می دهد و یا اربین میبرد. استفاده از مواد دارویی و شیمیایی یکی از این راه ها است. اما روش های خانگی مانند استفاده از لیمو ترش نیز یک راهکارعالی برای بهبود و درمان این تیرگی ها است.

در ادامه با خواص لیمو ترش برای درمان تیرگی پوست آشنا خواهیم شد:معجزه لیمو شیرین برای رفع تیرگی پوست

چرا لیمو ترش باعث روشن شدن پوست می شود؟

لیمو، سرشار از ویتامین C و اسید سیتریک است، بنابراین اگر بمدت طولانی از لیمو استفاده کنید، می تواند به درخشان و روشن کردن پوستتان کمک کند. دکتر مارینا پردو، متخصص پوست می گوید که ویتامین C، یک آنتی اکسیدان فوق العاده برای بی اثر کردن رادیکال های آزاد و افزایش تولید کلاژن است.

این بدان معناست که می تواند به روشن کردن لکه های سن، لکه های تیره یا پوستی که بیش از حد برنزه شده کمک کند. ولی به یاد داشته باشید که هنگام استفاده از آب لیمو روی پوستتان، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، زیرا مرکبات می توانند پوست شما را نسبت به اشعه های UV حساس تر کنند.

علت تیرگی پوست:

شایع‌ترین اشکال تیرگی پوست در اثر آسیب نور خورشید، به ویژه در اثر پرتوهای فرابنفش بوجود می‌آیند. تیرگی پوست همچنین می‌تواند در اثر تغییرات هورمونی ناشی از اختلالات مادرزادی یا هورمونی (همانگونه که در بیماری آدیسون رخ می‌دهد) یا ترکیبی از عوامل نظیر نور خورشید رخ می دهد.

لیمو برای روشن شدن پوست صورت و درمان سیاهی زیر بغل، آرنج و زانو مفید می باشد. هر روز نصف لیمو شیرین را بر روی صورت و یا آرنج و زیر بغل و زانو به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ دهید و سپس با آب سرد بشویید تا پوست را روشن و نرم کند. اگر پوست شما حساس باشد تماس مستقیم لیمو با آن باعث تحریک شدنش می‌شود، برای پیشگیری از این اتفاق می‌توانید آب لیمو را با مقداری آب مقطر ترکیب کرده تا خاصیت اسیدی آن کمتر شود و سپس استفاده کنید (این کار خاصیت سفید کنندگی آن را نیز کمتر می‌کند).

1- آب لیموترش همراه با جوش شیرین برای تیرگی پوست:

این مخلوط را دو تا سه بار در هفته استفاده کنید تا تیرگی زیر بغلتان برطرف شود.

برای استفاده از این ترکیب به یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و نصف یک لیمو ترش نیاز داریم.

ابتدا آب نصف یک عدد لیموترش را بگیرید و آن را با مقدار کافی آب رقیق کنید. سپس آب لیموترش و جوش‌شیرین را با یکدیگر ترکیب کنید. خمیر را زیر بغلتان بمالید و آن را به مدت یک دقیقه ماساژ دهید و اجازه دهید خمیر ۲۰ دقیقه بماند. سپس زیر بغل خود را با آب سرد بشویید.

2-استفاده از لیمو به تنهایی

یک لیمو را به دو قسمت تقسیم کرده و آن را به مدت حداقل دو دقیقه روی بخش تیره پوست مالش دهید. اجاره دهید آب لیمو به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس موضع را با آب شستشو دهید. از این روش تنها هنگام شب استفاده کنید و حداقل سه بار در هفته آن را تکرار کنید.

سخن آخر

تیرگی پوست یک اتفاق رایج است که علل مختلفی می تواند باعث به وجود آمدن آن می شود. راهکارهای زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا