معرفی انواع ماسک صورت برای پوست جوش دار!

به نظر می‌رسد که نمی‌توانید از شر آکنه و جوش صورت خود خلاص شوید! ما در اینجا نحوه درست کردن ماسک صورت برای پوست دارای آکنه و جوش را به شما آموزش خواهیم داد.

ماسک صورت برای پوست جوش دار

بیایید نگاهی به نحوه درست کردن ماسک صورت برای جوش‌های صورت بیاندازیم:

1. ماسک صورت عسل و دارچین

عسل و دارچین هر دو از ماده‌های ضد باکتری طبیعی هستند که می‌توانند به کاهش التهاب و از بین بردن باکتری‌های عامل جوش و آکنه کمک کنند. برای تهیه این ماسک صورت، 1 قاشق غذاخوری عسل را با ½ قاشق چایخوری پودر دارچین مخلوط کنید. مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید 10 الی15 دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

ماسک صورت برای پوست جوش دار

2. ماسک صورت زردچوبه و ماست

زردچوبه همواره بخاطر خواص ضدالتهابی خود شناخته شده است. این در حالی است که ماست، حاوی اسید لاکتیک است و می‌تواند به لایه برداری سلول‌های مرده پوست کمک کند. برای تهیه این ماسک صورت، ۱ قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با ۲ قاشق غذاخوری ماست ساده مخلوط کنید. مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 الی 20 دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

ماسک صورت برای پوست جوش دار

3. ماسک صورت آلوئه‌ورا و روغن درخت چای

آلوئه ورا یک مرطوب کننده طبیعی است که می‌تواند به تسکین پوست تحریک شده کمک کند. در حالی که روغن درخت چای دارای خواص ضد میکروبی است که می‌تواند به از بین بردن باکتری‌های مولد جوش کمک کند. برای تهیه این ماسک صورت، ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا را با ۲ تا ۳ قطره روغن درخت چای مخلوط کنید. مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید 10 الی 15 دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

ماسک صورت برای پوست جوش دار

4. ماسک صورت جو دو سر پرک شده و عسل

جو دو سر پرک شده فواید زیادی برای پوست دارد. یک لایه بردار طبیعی است که می‌تواند به حذف سلول‌های مرده پوست و باز کردن منافذ آن کمک کند. در حالی که عسل می‌تواند به کاهش التهاب و قرمزی پوست کمک کند. برای تهیه این ماسک صورت، ½ پیمانه جو دو سر پرک پخته شده را با ۱ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 الی 20 دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

ماسک صورت برای پوست جوش دار

5. ماسک صورت آب لیموی تازه و سفیده تخم مرغ

آب لیمو حاوی اسید سیتریک است که می تواند به لایه برداری سلول‌های مرده پوست و روشن شدن جای جوش کمک کند. در حالی که سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است و می‌تواند به سفت شدن پوست کمک کند. برای تهیه این ماسک صورت، آب نصف لیمو را با یک سفیده تخم مرغ مخلوط کنید. مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید 10 الی 15 دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

ماسک صورت برای پوست جوش دار

سخن پایانی

ساخت ماسک‌های صورت برای جوش و آکنه، راهی ساده و طبیعی برای درمان این عارضه رایج پوستی است. این ماسک‌ها را امتحان و با جوش‌ها خداحافظی کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا