مقایسه مزایا و معایب بچه دار شدن در 20 و 30 سالگی

مقایسه مزایا و معایب بچه دار شدن در 20 و 30 سالگی/زمان بچه دار شدن

زمان بچه دار شدن در دهه 20 و 30 سالگی شاید مزایایی داشته و باشد و برای خانم‌ها مناسب بوده، اما همچنان ممکن است معایبی هم به دنبال داشته باشد. در گذشته یا یک دهه پیش، بیشتر خانم‌ها بین 20 تا 30 سالگی فرزند دار می‌شدند‌. به مرور زمان سن خانم‌ها برای فرزندآوری بالاتر رفت و الآن به بالای 30 سال رسیده است‌. با این حال شما در هر زمانی که تحت نظر پزشک باشید و طبق برنامه اصولی عمل کنید، می‌توانید یک عمل راحت و بدون دردسر داشته باشید. از طرفی هم با مراقبت‌های اصولی، می‌توانید بهترین کودک را به دنیا آورده و پرورش دهید. در ادامه با چند مزایا و معایب بچه دار شدن در این زمان، آشنا خواهید شد.

زمان بچه دار شدن

1. شانس بیشتر در حاملگی، زمان بچه دار شدن در دهه 20

اگر در سن 20 تا 30 سالگی اقدام به فرزندآوری کنید، قطعا شانس شما بیشتر از سن سی سالگی به بعد است. این شانس از ین 35 سالگی به مدت به مرور به اندازه 12 درصد کاهش پیدا خواهد کرد. این کاهش توانایی بعد از نیمه دهه 30 با سرعت بالایی انجام می‌شود.

شانس حاملگی

2. کاهش احتمال سقط جنین، زمان بچه دار شدن در دهه 20

وقتی در حد فاصل 20 تا 30 سالگی حامله می‌شوید، خطر سقط جنین خیلی کمتر خواهد بود. خانم‌ها در این سن کمتر به بیماری‌هایی مانند قند خون یا فشار خون دچار می‌شوند.

کاهش احتمال سقط جنین در زمان بچه دار شدن

3. احتمال چندقلو زایی، زمان فرزندآوری در دهه 30

وقتی در دهه 30سالگی اقدام به بارداری کنید، ممکن است دو قلو یا سه قلو به دنیا آورید. این هم یک ترفند خوبی است تا با یک بار حاملگی، چند فرزند به دنیا آورید. از آن جایی که بعد از سی سالگی هورمون‌ها تغییر می‌کنند، احتمال چندقلو زایی بیشتر می‌شود.

زمان فرزندآوری در سن 30 سالگی

4. طول عمر طولانی مادر، زمان فرزندآوری در دهه 30

تحقیقاتی نشان داده است که زنان باردار بعد از 33 سالگی، طول عمر بیشتری نسبت به بقیه دارند. آن‌ها معمولا دو برابر بیشتر از کسانی که فرزند خود را زودتر به دنیا آورده‌اند، عمر می‌کنند.

طول عمر طولانی در زمان بچه دار شدن در سن 30 سالگی

معایب زمان بچه دار شدن در دهه های 20 و 30

اگر در زمان 20 سالگی اقدام به حاملگی کنید، ممکن است از لحاظ روانی و جسمانی خسته شوید. شما باید بهترین سال عمر خود را به نگهداری از نوزاد خود بپردازید.

خسته شدن در هنگام فرزندآوری در دهه 20 سالگی

فرزندآوری در دهه 20 سالگی باعث می‌شود که بعدها دچار بیماری‌های مختلفی شوید. زنانی که بعد از سی سالگی بچه دار می‌شوند، شانس بیشتری برای حفظ سلامتی دارند.

زمان بچه دار شدن در دهه 20 سالگی

حاملگی در سن 30 سالگی باعث می‌شود تا نتوانید به صورت طبیعی، جنین خود را به دنیا آورید. بیشتر زنان بعد از سی سالگی به صورت سزارین، بچه را به دنیا می‌آورند.

فرزندآوری در سن 20 سالگی به بعد

کودکانی که در سن 30 سالگی به بعد مادر به دنیا می‌آیند، ممکن است دچار عوارض‌های جسمانی شوند‌. شاید با وزن کم و هم چنین زایمان زودرس، متولد شوند.

کودکان متولد شده بعد از 30 سالگی مادر

سخن آخر

به طور کلی نمی‌توان گفت که زمان دقیق بچه دار شدن برای خانم‌ها، کی است. با این حال فیزیولوژیک بدن هر خانمی متفاوت بوده و پزسک متخصص زنان و زایمان، بهتر می‌تواند کمک کند. نظر شما در رابطه با این عوامل چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا