مولتی ویتامین های ضروری که هر خانمی باید مصرف کند

ویتامین ها و مواد معدنی از جمله عناصر موجود در مواد غذایی هستند که حضور آنها جهت کارکرد مطلوب و مناسب دستگاه های مختلف بدن لازم است.

مولتی ویتامین های مفید که هر خانمی باید استفاده کند

ویتامین ها و مواد معدنی از جمله عناصر موجود در مواد غذایی هستند که حضور آنها جهت کارکرد مطلوب و مناسب دستگاه های مختلف بدن لازم است. جالب است بدانید که خود بدن قادر به ساخت بسیاری از این عناصر تغذیه ای نیست. بنابراین تامین این عوامل ضروری نیازمند برخورداری مداوم از یک رژیم غذایی متعادل و متناسب شامل تمام انواع گروه های غذایی است. امری که رعایت آن با توجه به سبک زندگی کنونی و معمول اکثر افراد تا حدودی دشوار به نظر می رسد.

مکمل های مولتی ویتامینی

مولتی ویتامین ها مکمل هایی هستند که حاوی انواع ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی می باشند. این مکمل ها می توانند به تامین نیازهای غذایی افرادی که رژیم غذایی سالم و متعادلی ندارند و یا به دلایلی در معرض خطر کمبود ویتامین ها و مواد مغذی هستند کمک نمایند.

آیا خانم ها شرایط ویژه ای جهت استفاده از مولتی ویتامین ها دارند؟

خانم ها به ویژه به دلیل مواجهه طبیعی با تغییرات هورمونی گسترده و تجربه های منحصربفردی در سنین باروری (خونریزی های ماهانه، بارداری، شیردهی) و همچنین در دوران یائسگی، بیشتر در معرض خطر کمبود برخی ویتامین ها و مواد معدنی از جمله آهن، کلسیم، فولات، ویتامین های گروه B ، ویتامین D و … قرار دارند.

حضور این عوامل تغذیه ای در فرایندهای مهمی مانند تولید گلبول های قرمز، فراهم آوردن انرژی لازم برای فعالیت های روزانه، بهبود سلامت استخوان ها، عملکرد سیستم ایمنی و دستگاه عصبی، ضروری و موثر می باشد. در این زمینه مولتی ویتامین ها می توانند به خوبی در تامین نیازهای غذایی بانوان کمک نموده و شرایط جسمی و روحی مناسب تری را جهت پشت سر گذاشتن تجربه های یاد شده فراهم آورند.

هنگام انتخاب بهترین مولتی ویتامین برای خانم ها به چه نکاتی باید توجه داشت؟

در زمان انتخاب یک مولتی ویتامین برای خانم ها، مهم است مولتی ویتامینی انتخاب شود که با در نظر گرفتن نیازهای خاص آنان طراحی و تولید شده باشد. برخی از مولتی ویتامین ها برای زنان باردار یا شیرده، زنان در سنین باروری، یائسگی و یا بانوانی که در معرض خطر کمبود ویتامین خاص هستند، طراحی شده اند. علاوه بر این باید توجه داشت که سازنده مولتی ویتامین انتخابی، یک شرکت معتبر بوده و در ضمن از لحاظ هزینه نیز مقرون به صرفه باشد.

اگر در مورد انتخاب بهترین مولتی ویتامین برای خود مطمئن نیستید، با پزشک خود صحبت کنید. ایشان می تواند به شما کمک کند مولتی ویتامینی را انتخاب کنید که برای نیازهای خاص شما مناسب باشد.

فواید مصرف مولتی ویتامین ها برای خانم ها چیست؟

مصرف مولتی ویتامین ها فواید زیادی برای سلامت زنان به ارمغان خواهد آورد، از جمله:

کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، سرطان و استئوپوروز (پوکی استخوان)
بهبود سلامت استخوان ها و دندان ها
افزایش انرژی
بهبود خلق و خو
بهبود سلامت پوست، مو و ناخن
کاهش علائم یائسگی
بهبود باروری

اگر رژیم غذایی سالم و متناسبی دارید، ممکن است نیازی به مصرف مولتی ویتامین نداشته باشید. با این حال، اگر به دلایلی مانند پیروی از رژیم غذایی گیاه خواری، انجام عمل جراحی برای درمان چاقی، سن بالا، قصد داشتن برای بارداری یا قرار داشتن در دوران حاملگی و شیردهی در معرض خطر کمبود ویتامین یا نیازمند مصرف آن هستید، استفاده از مکمل مولتی ویتامینی را، پس از مشورت با پزشک، فراموش نکنید.

فواید مصرف مولتی ویتامین ها برای خانم ها چیست؟

استفاده از مولتی ویتامین ها معمولاً بی خطر است. با این حال، در برخی افراد ممکن است عوارض جانبی خفیفی مانند تهوع، استفراغ، اسهال و یبوست ایجاد کند. در صورت بروز هر گونه عوارض جانبی، مصرف مولتی ویتامین را قطع کرده و با پزشک خود صحبت کنید.

برخی از توصیه های قابل ذکر جهت مصرف مولتی ویتامین در خانم ها عبارتند از:

مصرف مولتی ویتامین با معده پر و همراه آب کافی
عدم مصرف مولتی ویتامین به میزان بیش از مقدار مشخص شده بر روی محصول
مشورت با پزشک قبل از مصرف مولتی ویتامین در صورت بارداری، شیردهی و یا استفاده از دارویی خاص


قرص مولتی فیکس بانوان

قرص مولتی فیکس بانوان حاوی ﻣﻮﻟﺘﯽ وﯾﺘﺎﻣﯿﻦ و ﻣﻮﻟﺘﯽ ﻣﯿﻨﺮال ﻣﺨﺼﻮص ﺧﺎﻧﻢ ﻫا، ﺣﺎوی ﻣﻘﺎدﯾﺮ ﺑﺎﻻی ﮐﻠﺴﯿﻢ و وﯾﺘﺎﻣﯿﻦ D3 می باشد و تنها کافی است روزاﻧﻪ ﯾﮏ ﻗﺮص مولتی فیکس بانوان ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ ﻏﺬا، ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻋﺖ ﻗﺒﻞ ﯾﺎ ﺑﻌﺪ از ﺳﺎﯾﺮ داروﻫﺎ و ﯾﺎ ﻣﻄﺎﺑﻖ دﺳﺘﻮر ﭘﺰﺷﮏ ﻣﻌﺎﻟﺞ ﻣﺼﺮف ﺷﻮد.

قرص مولتی فیکس بانوان – Multifix Women Tablet
حاوی ویتامین ها و املاح ریزمغذی، ویژه حفظ سلامت طبیعی بدن بانوان

مولتی ویتامین ها می توانند گزینه ایده آلی برای تامین نیازهای غذایی خانم ها باشند. با انتخاب یک مولتی ویتامین مناسب و مصرف آن طبق دستور، می توانید از فواید مصرف مولتی ویتامین بهره مند گردیده و سلامت خود را بهبود بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا