نشانه ها و ویژگی های یک دوست واقعی!

نشانه ها و ویژگی های یک دوست واقعی!


1. صداقت و وفاداری یکی از ویژگی های یک دوست واقعی:

دوست واقعی در هر شرایطی صادق و رو راست با شماست، حتی اگر حرف هایش برایتان خوشایند نباشد. رازهایتان را به خوبی حفظ می کند و هرگز از آنها برای پچ پچ یا تخریب شما استفاده نمی کند. در مواقع سختی و چالش ها در کنار شما می ایستد و شما را تنها نمی گذارد.

2. احترام و پذیرش:

دوست واقعی شما را همانطور که هستید می‌پذیرد و به علایق، سلایق و عقایدتان احترام می گذارد. هرگز شما را به خاطر اشتباهاتتان سرزنش یا تحقیر نمی کند و سعی می کند با دیدگاه شما همدلی کند. به موفقیت ها و پیشرفت هایتان افتخار می کند و از ته دل برایتان خوشحال می شود.

3_حمایت و همدلی:

دوست واقعی در لحظات شادی و غم با شما شریک می شود و در هر دو حالت از شما حمایت عاطفی و عملی می کند. شنونده ی خوبی برای درد دل ها و مشکلاتتان است و بدون قضاوت به حرف هایتان گوش می دهد. در صورت نیاز به کمک، بدون هیچ چشم داشتی از شما یاری می کند.

4. اعتماد و اطمینان:

با دوست واقعی تان احساس راحتی و صمیمیت می کنید و می توانید بدون ترس از قضاوت، هر حرفی را با او بزنید. می دانید که می توانید روی او حساب کنید و در مواقع نیاز به او تکیه کنید. خیالتان راحت است که در غیاب شما، از شما و منافع تان به خوبی مراقبت می کند.

5_تعادل و تناسب:

رابطه ی شما با دوست واقعی تان مبتنی بر تعادل و تناسب است. شما به یکدیگر احترام می گذارید، اما استقلال و حریم شخصی خود را نیز حفظ می کنید. می توانید با هم شوخی کنید و خوش بگذرانید، اما در عین حال می توانید در مورد مسائل جدی و مهم نیز با هم صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا