واقعا با خوردن تخم شربتی ناشتا لاغر می شویم؟

واقعا با خوردن تخم شربتی ناشتا لاغر می شویم؟

فیبر و پروتئین هم با ایجاد احساس سیری بیشتر در فرد می‌توانند به‌طور موقت اشتها را سرکوب کنند؛ بنابراین کسی که می‌خواهد از تخم شربتی برای لاغری استفاده کند باید هر روز از آن بخورد تا کم‌کم نتایج عالی آن را ببیند.واقعا با خوردن تخم شربتی ناشتا لاغر می شویم؟

در ادامه با ما باشید تا تاثیرات تخم شربتی برای لاغری را مورد بررسی قرار دهیم:واقعا با خوردن تخم شربتی ناشتا لاغر می شویم؟

فواید تخم شربتی برای سلامتی

این دانه‌ ها حاوی بسیاری از مواد مغذی مفید هستند. یک فنجان متوسط از این دانه حاوی مواد معدنی زیر است:

179 میلی‌گرم کلسیم
95 میلی‌گرم منیزیم
2.19 میلی‌گرم آهن
115 میلی‌گرم پتاسیم

دانه‌های تخم شربتی همچنین حاوی چندین آنتی‌اکسیدان قوی است و منبع غنی اسیدهای چرب امگا 3 می‌باشد. مصرف دائمی چربی‌های امگا 3 که در بدن تولید نمی‌شوند به کاهش خطر افسردگی، بیماری التهابی روده و آلرژی دوران کودکی کمک می‌کند. اسیدهای چرب امگا 3 همچنین می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.واقعا با خوردن تخم شربتی ناشتا لاغر می شویم؟

تخم شربتی و لاغری

تخم شربتی به عنوان یک مکمل غذایی در لاغری شناخته شده است. این دانه‌ها پر از ویتامین‌ها، اسید‌های چرب امگا ۳، پروتئین و دیگر مواد مغذی است. به دلیل محتوای بالایی که دارد، موجب افزایش میزان متابولیسم بدن می‌شود و در نتیجه به کاهش وزن یاری می‌رساند. همچنین، تخم شربتی با داشتن فیبر بالا کمک به کاهش احساس گرسنگی می‌کند. وقتی این دانه‌ها آب را جذب می‌کنند، یک ماده ژله‌ای در اطراف آن‌ها تشکیل داده و این ماده باعث افزایش حجم در معده می‌شود، که به نوبه خود کمک به کاهش اشتها می‌کند. از دیگر خواص مفید این دانه کمک به رفع یبوست است، که این نیز می‌تواند در جلوگیری از اضافه وزن کمک کند.

راه‌های مختلف استفاده از تخم شربتی

برای استفاده بهینه و دریافت حداکثر فواید تخم شربتی، توصیه می‌شود که روزانه حداکثر دو قاشق غذاخوری از این دانه‌ها مصرف کنید. این دانه‌ها را می‌توان به شکل پودر استفاده کرده و به سوپ، آش، سالاد یا حتی محصولات لبنی اضافه کرد. برای بهره‌برداری بهتر، نیم ساعت قبل از وعده‌های غذایی یا در زمان‌هایی که احساس ضعف می‌کنید، از آن استفاده کنید. همچنین، می‌توانید هر روز صبح به صورت ناشتا، یک لیوان تخم شربتی با عسل و آبلیمو مصرف کنید تا در طول روز احساس سیری داشته باشید و به دفع بهتری نیز کمک کنید.واقعا با خوردن تخم شربتی ناشتا لاغر می شویم؟

چگونگی استفاده از تخم شربتی:

همراه با گرانول به عنوان میان وعده

میان وعده‌های عصر خود را با یک گرانولا سالم ساخته شده از آجیل، دانه چیا، میوه‌ها و جو جایگزین کنید. خوردن گرانولا بار به جای یک تکه شکلات، کلوچه یا یک کیسه چیپس، می‌تواند به شما کمک کند تا گرسنگی خود را برطرف کنید. با مطالعه طرز تهیه گرانولا بار و کرنبری، این خوراکی خوشمزه را با ترکیب آنتی اکسیدانیِ سالم از دانه‌های چیا و انواع توت‌ها درست کنید. در ضمن، این روزها بر خواص مغزها برای لاغری تاکید زیادی می‌شود. در گرانولابار نیز انواع آجیل خام مصرف می‌شوند و می‌توانند به روند کاهش وزن شما کمک کنند.

همراه با آب

ساده‌ترین راه برای مصرف دانه های چیا برای لاغری، این است که آنها را به بطری آب خود اضافه کنید. فیبر موجود در دانه‌ها در تماس با رطوبت، منبسط می‌شوند و قوام ژل مانندی به خود می‌گیرند. فیبر شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد که می‌تواند به کاهش مصرف تنقلات و پرخوری کمک کند. اضافه کردن مقداری آبِ لیمو به این مخلوط، سوخت و ساز بدن شما را افزایش می‌دهد.

سخن آخر

تخم شربتی به عنوان یک دانه فوق‌العاده در نظر گرفته می‌شود که از سالیان پیش در انواع خوراکی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما یکی از مهمترین فواید این دانه برای لاغری است و امروزه افراد زیادی آن را در رژیم کاهش وزن خود اضافه می‌کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا