چطور از شر عشق یک طرفه خلاص شویم؟

چطور از شر عشق یک طرفه خلاص شویم؟

گاهی اوقات اتفاق می‌افتد که ما عاشق یک شخصی می‌شویم، اما او این احساس را نسبت به ما ندارد. عشق یک طرفه و دوست داشتن یک طرفه یکی از مسائلی است که ممکن است به لحاظ روحی و روانی برای فرد عاشق آسیب زننده باشد.چطور از شر عشق یک طرفه خلاص شویم؟

در ادامه به راهکارهای رهایی از عشق یک طرفه اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید:چطور از شر عشق یک طرفه خلاص شویم؟

1-در شکست عاطفی حقیقت را بپذیرید : آن شخص به شما نیاز ندارد

اگر فکر می‌کردید که محبوب‌تان نیز شما را دوست دارد، اما اکنون یک هفته‌ای است که خبری از او نمی‌شود، این به این معنی است که او احتمالاً هیچ علاقه‌ای به شما ندارد. سعی کنید از زاویه دیگری به عشق خود نگاه کنید. آیا به نظرتان رابطه عاشقانه‌تان شبیه داستان‌های رمانتیک قدیمی سرشکست و تلخی است؟ اگر بتوانید قبول کنید که محبوب‌تان علاقه‌ای به شما ندارد، ممکن است در یافتن مسیر درستی برای خود قرار گرفته‌اید.

2-هنر و درد و دل کردن برای کنار گذاشتن عشق یک طرفه

شما تنها کسی نیستید که در رابطه ی عاطفی خود دچار مشکل شده است. بسیاری از مردم رنج عشق یک طرفه را تجربه کرده و آن را پشت سر گذاشته اند. با نزدیکان تان که تجربه ی این مسأله را داشته اند درباره ی احساسات تان صحبت کنید. از آن ها بپرسید که چطور به زندگی ادامه دادند و برای خلاص شدن از این رنج چه کردند. گاهی تنها چیزی که نیاز دارید شنیدن چنین جمله ی ساده است: «خیلی خوب درکت می کنم.»

3-در عشق یک طرفه خودتان را دوست داشته باشید

وقتی که درگیر افکار منفی هستید، ممکن است از سلامت و ظاهر خود غافل شوید. حتی اگر اکنون احساس رنج نمی‌کنید و نمی‌توانید هیچ کاری انجام دهید، به خودتان مراقبت کنید. یک حمام گرم و لذت بخش بگیرید، یک لیوان چای گرم و خوشمزه برای خود درست کنید و با لذت بنوشید. یک سری خرید بروید و لباس‌های جدید بخرید و یا شاید مدل موی خود را تغییر دهید.چطور از شر عشق یک طرفه خلاص شویم؟

4-ورزش برای حفظ تعادل عاطفی

برای حفظ تعادل عاطفی، روش‌های مختلفی وجود دارد، اما یکی از مؤثرترین آن‌ها ورزش کردن است. ورزش به شما کمک می‌کند از افکار منفی خود خلاص شوید. هر روز صبح بیرون بدوید یا به کلاس‌های تناسب اندام بروید، به باشگاه یا استخر بروید یا حتی اسب‌سواری یاد بگیرید. ارتباط با حیوانات هم می‌تواند احساسات مثبت زیادی به شما بخشد.

5-در عشق یک طرفه رویا پردازی نکنید

یک ضرب المثل هندی می گوید: «اگر اسبت مرده، پیاده شو!» خودتان را در رویاهایی که هیچ امیدی به آن ها نیست غرق نکنید. هیچ چیزی ویران کننده تر از آن نیست که منتظر بمانید محبوب تان هم به شما علاقمند شود. اگر کسی توجه کافی به شما ندارد، سعی نکنید این مسأله را برای خودتان توجیه کنید. هیچ کسی آنقدر خجالتی نیست که نتواند علاقه اش را به شما نشان دهد. حقیقت آن است که او اصلا علاقه ای به شما ندارد.چطور از شر عشق یک طرفه خلاص شویم؟

سخن آخر

شکست های عاطفی بخشی از زندگی هستند. اگر کسی خلاف برنامه های شما عمل می کند، نباید از او و جنس مخالف تان متنفر شوید. باور داشته باشید که شما هم یک روز روی خوش زندگی را خواهید دید. برای محبوب تان آرزوی بدبختی نکنید. او مجبور نیست به خاطر شادی شما فداکاری کند.

1 دیدگاه

  1. مثل من که بی حد خواهرها وبرادرهایم را دوست داشتم وبی حد واندازه بهشان محبت میکردم وشوهری از این کار من ناراحت بود وبه من نصیحت می‌کرد که از این کارهایم دست بردارم ۱۵ سال به خواهر کو چکترم وبه خواهر بزرگت م وبه برادر کوچکترم محبت کردم آخر سر پاداش من این بود که همه مرا مسخره کنند وبه من بگویند حسود هستی پیر شدی وقیافه مضحکی پیدا کردی نه تونستم برای خود خانه وماشین تهیه کنم در صورتی که همه شان هم خانه دارند وهم ماشین ومن مستاجر ماندم اما هیچ کس به من کمکی نکرد تازه رفتند پیش پدرم وبه نامردی زیر آبم را زدند قربون صد تا غریبه انسان صفت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا