چطور عادت های زشت همسر را تحمل کنیم

دوباره سیفون دستشویی را نکشید! حرف مرا قطع کرد! لیست خرید را جا گذاشت! لباس‌هایش را کف اتاق رها کرد! پوست تخمه را به روی زمین ریخت! این عادت‌های آزاردهنده می‌توانند بسیار خسته‌کننده باشند؛ به‌خصوص زمانی که بارها از همسرمان خواسته‌ایم که آن‌ها را انجام ندهد.

چطور عادت های زشت همسرمان را تحمل کنیم

یک عصای جادویی برای از بین بردن عادات زشت و بد همسرتان نیاز دارید؟ متاسفم، چنین چیزی وجود ندارد. میدانم که اگر راهی برای رفع این مشکل پیدا نکنید، حتما دیوانه خواهید شد اما پیش از اینکه این اتفاق رخ بدهد یک نفس عمیق بکشید. بیایید چند نکته را باهم بررسی کنیم که ممکن است به شما در این رابطه کمک کند.

چطور عادت های زشت همسرمان را تحمل کنیم

1. از خودتان بپرسید: «چرا این رفتار من را آزار می‌دهد؟»

گاهی اوقات رفتار و عادات همسرمان به دلایلی ما را ناراحت می‌کند که در ناخودآگاه ما حک شده است و خود از آن بی‌خبریم. شاید با خود بگویید که آیا او به این دلیل که فکر میکند من زیاده‌گو و نادان هستم، حرف من را قطع می‌کند؟ آیا او لباس‌هایش را کف اتاق رها می‌کند تا تلاش‌های من برای تمیز نگه داشتن خانه را بی‌اهمیت جلوه دهد؟ واقعیت این است که گاهی اوقات بهتر است به جای بیش از اندازه فکر کردن و خود‌خوری، دلیل رفتارهای همسرتان را از خود او بپرسید. از او بپرسید که «آیا دلیل خاصی دارد که همیشه حرف مرا قطع می‌کنی؟».

چطور عادت های زشت همسرمان را تحمل کنیم

2. از خود بپرسید: «این مسئله چقدر برای من مهم است؟»

در نظر بگیرید که این مسئله برای شخص شما و رابطه زناشویی شما چقدر مهم است. در مقیاس 1 تا 10، میزان مهم بودن این مسائل را رتبه‌بندی کنید. اگر تعداد رتبه‌های 8، 9 و 10 لیست شما زیاد است، باید از یک مشاور حرفه‌ای کمک بگیرید. این تعداد رتبه بالا شاید نشان‌دهنده این باشد که مشکل شما عمیق‌تر از چند عادت بد همسرتان است.

 

چطور عادت های زشت همسرمان را تحمل کنیم

3. از خود بپرسید: «چگونه می توانم از این مسئه عبور کنم؟»

شاید پاسخ‌های شما به سوالات قبلی کمکتان کرده باشد تا متوجه کم‌اهمیت بودن عادات آزاردهنده همسرتان شده باشید. شاید توانسته باشید که از این مسائل عبور کنید و دیگر به چشم یک مسئله عمیق و غیرقابل حل به آن نگاه نکنید. اما اگر هنوز به مرحله عبور نرسیده‌اید، هیچ اشکالی ندارد. شاید بتوانید با بحث و گفتگوی مسالمت‌آمیز با همسرتان، همه چیز را حل کنید.

چطور عادت های زشت همسرمان را تحمل کنیم

سخن پایانی

این سه نکته کلیدی را حتما در ذهن داشته باشید تا بهتر با احساساتتان کنار بیایید. همچنین لطفا افکار خود در رابطه با راه‌های دیگری که به نظرتان می‌آید را با ما در میان بگذارید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا