چگونه جوش و آکنه بدن را ازبین ببریم؟

چگونه جوش و آکنه بدن را ازبین ببریم؟

جوش و آکنه بدن ممکن است به دلایل مختلفی مانند تغییرتت آب و هوا و تغییرات هورمونی ایجاد شوند و این آکنه ها بسیار اذیت کننده هستند. بهتر است در ابتدا از ایجاد آن ها جلوگیری کنیم و اگر بوجود آمدن، برای درمانشان اقدام کنیم.

در ادامه به راهکارهایی برای رفع آکنه بدن اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید:

آکنه بدن
 

تمیز نگه داشتن ملحفه و حوله باشگا

شاید برای شما سخت باشد که هر بار ملحفه و حوله حمام مخصوص باشگاه را بشویید؛ اما برای حفظ سلامت خودتان هم که شده این کار را بکنید و در فواصل کوتاه یا حداقل هفته‌ای یک بار ملحفه و حوله خود را بشویید و ضدعفونی کنید.آکنه بدن

نپوشیدن لباس تنگ

همانطور که گفتیم یکی از علت‌های بروز جوش بدن، پوشیدن لباس تنگ است. با تغییر سبک لباس‌پوشیدن مخصوصاً هنگام تمرین‌های ورزشی، به بدن خود خدمت بزرگی می‌کنی.

درمان جوش و آکنه بدن با آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی بوده و قادر است جوش‌ها را در کمترین زمان، بدون درد و التهاب از بین ببرد. ژل موجود در یک برگ آلوئه ورا را به آرامی روی جوش‌های بدنتان بکشید و پس از چند دقیقه با آب ولرم بشویید. می‌توانید این کار را ۲ تا ۳ بار در روز تکرار کنید.

روغن درخت چای برای درمان جوش بدن

روغن درخت چای دارای خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی و ضد عفونی کننده است و باعث از بین رفتن باکتری‌های مولد جوش خواهد شد. این روغن در کاهش درد و التهابات نیز تاثیر بسزایی دارد.

کافیست چند قطره روغن درخت چای را با پنبه روی جوش‌ها بکشید و پس از گذشت یک ساعت با آب سرد بشویید. توصیه می‌کنیم تا بهبودی کامل پوستتان، روزانه دو بار این کار را تکرار کنید.

جوش شیرین برای رفع آکنه بدن

شواهد عنوان می‌کنند که جوش‌شیرین ممکن است به تسکین آکنه کمک کند. هرچند هیچ مدرک علمی در این زمینه وجود ندارد‌. باور بر این است که جوش‌شیرین پوست را لایه‌برداری می‌کند و تورم و قرمزی را تسکین می‌دهد.

علاوه بر این چربی اضافی پوست را جذب کرده و ممکن است به درمان سریع‌تر جوش کمک کند. از جوش‌شیرین دو تا سه بار در روز استفاده کنید، اما بیشتر از یک بار آن را روی کمرتان اسکراب نکنید.

کاهش استرس برای درمان جوش کمر استرس

یکی از دلایل اصلی آکنه است. بنابراین یافتن زمانی برای استراحت و کاهش استرس مهم است. انتخاب یک سرگرمی پرانرژی، گوش دادن به موسیقی مورد علاقه، مطالعه و مدیتیشن و گذراندن زمانی در طبیعت برای کاستن استرس روزانه بسیار مفید است. حتی فقط ۵ دقیقه تمرین تنفسی برای سلامت پوست می‌تواند کافی باشد. شایان ذکر است که از بین بردن و درمان جوش کمر، یک راه‌حل یک شبه نیست. ممکن است چند هفته تلاش مداوم طول بکشد تا مشکل به‌طور کامل برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا