کدام رنگ پیاز برای آشپزی مناسب تر است؟

کدام رنگ پیاز برای آشپزی مناسب تر است؟

پیاز یک ماده طعم دهنده و اصلی در بیشتر غذاها است و می تواند شیرینی ،بو وبافت غذا را تغییر دهد.پیازهای مختلفی وجود دارد که هرکدام ویژگی های خاص خودشان را دارند و تشخیص این که کدام پیاز برای کدام غذای خاص مناسب است،دشوار است.این مطلب می تواند راهنمای  مفیدی جهت انتخاب پیاز مناسب برای شما باشد.

پیاز های مناسب برای آشپزی:

پیاز زرد(پیاز آشپزی)

پیاز زرد یا پیاز اسپانیایی دارای طعم شیرین و بافت قوی است و به همین دلیل انتخاب محبوبی برای آشپزی است.پیاز زرد برای سوپ،بارببیکیو،کباب و سس مناسب است و به دلیل این که طعم قوی دارند ازخوردن آن به صورت خام خودداری کنید.برای نگه داری،آن را در جای خنک و تاریک قرار دهید و برای نگه داری درفریزر ترجیحا از ظرف بسته و پلاستیک استفاده کنید.

پیاز سفید

پیاز سفید که معمولا تشخیص آن از پیاز زرد سخت است ،طعم ملایم تری دارد و شیرین تراست. آن ها از پیاز زرد بزرگ تر هستند و گوشت سفید و پوست نازک و کاغذی دارند.از پیاز سفید می توان به صورت خام، در ساندویچ و سالاد استفاده کرد چون طعمشان ملایم است .پیاز سفید را هم در جای خشک و خنک و ترجیحا در جای تاریک قرار دهید. زیرا نور خورشید یکی از دلایل اصلی کپک زدن پیاز است .

پیاز قرمز

پیاز قرمز دارای گوشت بنفش و زیبایی است که در پوستی قهوه ای تیره قرار دارد.پیاز قرمز طعمی تند در حالت خام ،وطعمی ملایم و شیرین درهنگام پخت دارد.از پیاز قرمز معمولا برای ترشی،در تاکو،روی پیتزا و درسالاد های خرد شده استفاده میشود.و همانند بقیه ی پیاز ها برای نگه داری به جای خشک،خنک و تاریک نیاز دارد .بسته بندی آن در فریزر معمولا توصیه نمیشود .

پیاز سبز

پیاز سبز یا همان پیازچه معمولا بلند و نازک هستند و درقسمت بالای سبز تیره و پایین آن سفید است.بافت تردی دارند و طعم آن ها زیاد تند نیست و ملایم هستند.آن هارا می توانید به صورت خام بخورید و میتوانید در ترکیب سیب زمینی سرخ کرده استفاده کنید یا آن را برای ظاهر زیبای غذا استفاده کنید و روی غذا بریزید.

برای داشتن یک برنامه ی غذایی سالم و درست بهتر است بدانیم از چه موادی استفاده کنیم و پیازهم یکی از ماده های اصلی پخت غذا و سالاد است که شناخت آن طعم محبوب تری به غذاهایمان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا