کیک کارامل، خوشمزه ترین کیک خانگی با بهترین دستور تهیه

کیک کارامل، خوشمزه ترین کیک خانگی با بهترین دستور تهیه

کیک کارامل یکی از کیک های خانگی است که بسیار پر طرفدار است و یک کیک بین‌المللی است که بیشتر در کافی شاپ ها سرو می‌شود. این کیک رنک ملایمی دارد و بافت و طعم آن مناسب برای سرو کردن آن با هر نوشیدنی است. این کیک خانگی روش های پخت متفاوتی دارد  اما کدام طرز پخت برای تهیه آن درخانه مناسب تر است؟

در این مقالاله سعی کرده‌ایم بهترین دستور پخت کیک خانگی کارامل را به شما آموزش دهیم:

مواد لازم برای تهیه کیک کارامل در خانه

شکر               1 پیمانه

روغن مایع        1 پیمانه

پودر کارامل       1 بسته

شیر               1پیمانه

آرد                 1/5 پیمانه

تخم مرغ          3 عدد

بکینگ پودر       1 قاشق چای خوری

مرحله اول تهیه کیک خانگی کارامل

برای انجام مرحله اول تهیه این کیک خانگی، شکر را به همراه روغن و شیر در یک کاسه مناسب می‌ریزیم و با دور تند همزن برقی مواد را به مدت 2 الی 3 دقیقه هم می‌زنیم تا ترکیب یکدستی به دست آید. در آخر پودر کارامل را به مواد اضافه می‌کنیم.

مرحله دوم

بعد از اضافه کردن کارامل به مواد دوباره با دور تند همزن مخلوط می‌کنیم تا ذرات کارامل  به طور کامل در شیر حل شوند. 1 لیوان از مایه به دست آمده را جدا می‌کنیم و تخم مرغ ها را دونه دونه به مخلوط شیر و کارامل اضافه می‌کنیم و مجددا با دور تند همزن، هم می‌زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله از دستور پخت کیک خانگی کارامل، آرد را به همراه بکینگ پودر سه بار الک می‌کنیم و در ادامه آرد را در سه مرحله به مخلوط مایع اضافه می‌کنیم. وبا لیسک یا قاسق چوبی به صورت دورانی هم می‌زنیم تا بافت مایه کیک همدست شود.

مرحله چهارم

فر 180 دره برای پخت این کیک خانگی کافیست. پس فر را روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم می‌کنیم تا فر گرم و آماده شود. کف قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی می‌پوشانیم و مایه کیک را در آن می‌ریزیم. قالب را چند بار روی سطح می‌کوبیم تا هوای داخل مایه آزاد شود. زمان لازم برای پخت این کیک 45 دقیقه است.

مرحله پنجم

با یک خلال دندان داخل کیک را بررسی می‌کنیم، اگر موادکیک به خلال دندان نچسپید کیک خانگی کارامل شما آماده است. آن را از فر خارج کرده و اجازه بدهید خنک شود. مقدار مایه کاراملی که از اول کنار گذاشتیم را روی سطح کیک پخش کنید و اجازه دهید کارامل جذب کیک شود.

مرحله ششم

کیک خانگی کارامل را با سلیقه خود تزئین کنید و به هر شکلی که دوست داشتید برش بزنید. برای تزئین می‌توانید از پودر نارگیل، خلال پسته و بادام استفاده کنید. این کیک را می توانید به عنوان عصرانه با چای سزو کنید. نوش جان.

سخن آخر

در این مطلب یک روش ساده و سریع را برای پخت کیک خانگی کارامل به شا آموزش دادیم. امیدواریم از پخت این کیک خانگی  و متفاوت در منزل لذت ببرید و نتیجه خوبی را مشاهده کنید. این کیک مناسب برای وعده های صبحانه و عصرانه است و بافت آن برای کودکان بسیار مناسب است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا