گزنه بهترین درمان گیاهی برای جلوگیری از ریزش مو

گزنه بهترین درمان گیاهی برای جلوگیری از ریزش مو

گزنه بهترین درمان گیاهی ضد ریزش مو است که زیبایی و جذابیت موهای شما را دو برابر می‌کند. اگر شما هم ریزش مو دارید و از ریختن آن‌ها کلافه شده‌اید، وقت آن رسیده است به توصیه‌های نی‌نی‌بان عمل کنید. شاید با خود بگویید که گیاه گزنه حساسیت آور بوده باعث گزگز و خارش می‌شود. اما ما به شما می‌گوییم که از این گیاه مرموز، چگونه استفاده کنید تا از خواص آن بهره مند شوید.گزنه ضد ریزش مو

گزنه بهترین درمان‌ گیاهی برای سلامتی مو

گزنه تمام ویتامین‌های لازم برای رشد و بازسازی سلول‌های مو را در برگرفته است. به همین دلیل به آن غذای کامل مو هم گفته می‌شود! آهن و روی موجود در ترکیبات گیاه گزنه، آن را به عنوان منبعی برای رشد مجدد موها تبدیل کرده است. در ادامه با چند روش بهره مندی از خواص این گیاه جادویی، آشنا خواهید شد.

  • نوشیدن جوشانده گزنه
  • اسپری گزنه
  • ماسک مو گزنه

جلوگیری از ریزش شدید مو با گزنه1. جوشانده گیاه گزنه برای دریافت ویتامین و مواد معدنی

شما می‌توانید حدود 30 گرم از گیاه گزنه را از عطاری‌ها تهیه کنید. آن را در مقداری آب ریخته و اجازه دهید تا به مدت ده دقیقه بجوشد و خواص خود را پس دهد. این جوشانده حاوی ویتامین A، B، C و آهن و زینک و تمام مواد معدنی مورد نیاز برای جلوگیری از ریزش مو است. گیاه گزنه ممکن است تلخ باشد و شاید برخی افراد به آن حساسیت داشته باشند. پس در مرحله اول قبل از استفاده توصیه می‌کنیم حتما آن را تست کنید. در صورتی که به این گیاه حساسیت ندارید، می‌توانید روزی یک فنجان از جوشانده گزنه تهیه و نوش جان کنید.

نوشیدن گیاه گزنه برای ریزش مو2. اسپری گزنه برای شفافیت و بازسازی سلول‌ها

گزنه بهترین درمان گیاهی برای حفظ سلامتی مو در نظر گرفته شده است. کمی گیاه گزنه را بجوشانید و بگذارید خنک شود. بعد از آن که خنک شد آن را از یک صافی رد کنید. آب جوشانده گزنه را داخل بطری اسپری بریزید. هر شب قبل از خواب از این اسپری برای پوست کف سر و موهای خود استفاده کنید. بعد از دو هفته استفاده مداوم اثرات قابل توجهی احساس خواهید کرد. ریزش مو و همچین شوره کف سر به مرور زمان کمتر خواهد شد.

ماسک مو گزنه برای شوره سر و ریزش 3. ماسک مو گزنه بهترین درمان‌ گیاهی ریزش مو

ماسک مو گزنه بهترین درمان گیاهیی برای ریزش مو است. برای تهیه این ماسک دو قاشق غذاخوری گیاه گزنه را در 200 میلی لیتر آب به جوش آورید. وقتی جوش آمد آن را از صافی رد کنید و بگذارید خنک شود. از عطاری خاک رس سبز تهیه کرده و چند قاشق به جوشانده گزنه اضافه کنید. آن قدر هم بزنید تا یک خمیر غلیظ حاصل شود. این خمیر را بر کف سر خود بمالید و بگذارید ده دقیقه بماند. بعد از ده دقیقه با دقت تمام موهای خود را بشویید. از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید.

اسپری گیاه گزنه برای موسخن آخر

یکی از روش‌های راحت برای رهایی از شر ریزش مو، گیاه گزنه است. گزنه بهترین درمان‌ گیاهی برای رفع شوره سر، چربی اضافی مو، بازسازی سلول‌های زاینده مو، جلوگیری از ریزش بیش از حد و… است. دقت کنید اگر به این گیاه حساسیت دارید از مصرف آن بپرهیزید. آیا شما هم تا به حال از گزنه برای رفع ریزش موهای خود استفاده کرده‌اید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا