۵ ترفند خانگی برای رفع چین و چروک صورت!

۵ ترفند خانگی برای رفع چین و چروک صورت!

رفع چین و چروک با افزایش سن به یک‌معضل تبدیل میشود که خانم ها معمولا برای رفع آن ها دست به اقدامات مختلفی میزنند. اما ابتدا باید روش های طبیعی را امتحان کنید.رفع چین و‌چروک

در ادامه به چند ترفند طبیعی و خانگی برای رفع چین چ چروک اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید:

1_ ماسک شیر خشک برای رفع چین و چروک

استفاده از ماسک شیر خشک موجب ایجاد شادابی و طراوت پوست می‌شود. این ماسک تأثیر فوق العاده‌ای بر جوانسازی پوست صورت در خانه دارد و پوست شما را آبرسانی می‌کند. برای درست کردن ماسک شیر خشک تنها باید مراحل زیر را دنبال کنید:

_حدود ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته دار شیر خشک را با مقداری آب ترکیب کنید.

_باید به اندازه‌ای آب به شیر خشک اضافه کنید که خمیر نسبتاً غلیظی ایجاد شود.

_حالا این خمیر را روی پوست تمیز قرار دهید.

_چند دقیقه صبر کنید تا خمیر کاملاً روی پوست شما خشک شود.

_سپس پوست خود را با آب گرم بشویید.

رفع چین و چروک

2_ماسک تخم مرغ برای رفع چین و چروک

استفاده از ماسک تخم مرغ بهترین روش جوان سازی پوست صورت آقایان و خانم‌ها است. تخم مرغ یکی از بهترین روش‌های جلوگیری از چین و چروک و جوان‌تر به نظر رسیدن پوست است. اگر پوست شما خشک است باید تنها از زرده استفاده کنید. اگر پوست چربی دارید، از ماسک سفیده تخم مرغ به همراه کمی لیمو و عسل استفاده کنید. اگر پوست شما نرمال است می‌تواید کل تخم مرغ را ترکیب کنید و از زرده و سفیده در کنار هم استفاده کنید. برای استفاده از ماسک تخم مرغ بعد از مشخص کردن نوع پوست مراحل زیر را دنبال کنید:

_پوست صورت خود را تمیز کنید.

_تخم مرغ را کمی هم بزنید تا خودش را بگیرد.

_سپس ماسک را روی صورت خود قرار دهید.

_بعد از ۳۰ دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید.

3_ماسک جوش شیرین با عسل

استفاده از ماسک جوش شیرین و عسل موجب شفاف شدن و آبرسانی پوست شما می‌شود. به علاوه این ماسک یک روش مؤثر برای جوان‌تر به نظر رسیدن پوست است. برای درست کردن ماسک جوش شیرین و عسل باید مراحل زیر را دنبال کنید:

_مقدار کمی جوش شیرین را با عسل ترکیب کنید.

_ماسک را برای ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید.

_سپس صورت خود را با آب فراوان بشویید.رفع چین و چروک

4_ژل آلوئه‌ورا

به جای اینکه به فکر جوان سازی پوست صورت با جراحی باشید و در کلینیک‌های مختلف بهترین دستگاه جوانسازی پوست را پیدا کنید، بهتر است از همین امروز تصمیم بگیرید با روش‌های خانگی بهتر از پوستتان مراقبت کنید. ژل آلوئه ورا یک ماسک فوق العاده مؤثر و ارزان قیمت برای از بین بردن التهابات پوستی و آبرسانی پوست است. این ماسک در آنتی اکسیدان‌های قوی دارد که به جوانسازی پوست نیز بسیار کمک می‌کند.رفع چین و چروک

٫5_محلول شستشوی سرکه سیب

از سال‌ها پیش استفاده از سرکه سیب برای تقویت و جوانسازی پوست استفاده می‌شد. امروزه نیز تأثیر سرکه بر جوانسازی پوست در طب سنتی به اثبات رسیده است و به عنوان روشی مؤثر برای این موضوع شناخته می‌شود. استفاده از سرکه سیب موجب پاکسازی و سفت شدن پوست می‌شود. برای درست کردن ماسک سرکه تنها لازم است به شیوه زیر عمل کنید:

_ابتدا صورت خود را با آب خیس کنید.

_حالا ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با ۲ فنجان آب ترکیب کنید.

_از این ترکیب برای شستن صورت خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا