3 ترفند جادویی برای خوراندن غذاهای سالم به بچه ها

3 ترفند جادویی برای خوراندن غذاهای سالم به بچه ها که هر پدر و مادری باید بداند!

خوراندن غذاهای سالم به بچه ها، یکی از کارهای سختی است که هر پدر و مادری می‌خواهند با تمام وجود خود آن را انجام دهند. حتما شما هم به عنوان پدر یا مادر، وقت زیادی از خود را در روز صرف نکات غذایی و گوشزد کردن آن به کودکان خود می‌کنید. تصور کنید شما بهترین غذای سالم را برای او درست کرده‌اید، اما لب نمی‌زند و فقط لجبازی می‌کند. در این حالت چه باید کرد؟ آیا می‌خواهید کودک خود را به زور مجبور به خوردن کنید؟ سر او دعوا و داد و بیداد راه بیاندازید؟ یا او را رها می‌کنید و می‌گویید هر وقت گرسنه‌اش شد خودش غذا می‌خورد. دیگر نیازی نیست خودتان را اذیت کنید. ما سه روش اصولی داریم تا راحت بتوانید به کودک خود غذا بدهید.

خوراندن غذاهای سالم به بچه ها

1. ارائه پیشنهادات دوست داشتنی | ترفند خوراندن غذاهای سالم به بچه ها

در اوایل کار بهتر است غذاهای سالم را کم تهیه کنید اما تنوع آن را بالا ببرید. حالا چگونه؟ دو الی سه مدل غذای سالم و مقوی درست کنید، اما بهتر است مقدار آن کم باشد. وقتی غذا را کم و خوشمزه درست کنید، کودک شما محبور است همه را امتحان کند تا سیر شود. به همین دلیل یک روش موثر برای غذا دادن به کودکان، ارائه پیشنهادات جذاب است. این روش‌ها کمک می‌کند تا کودک میل بیشتری به غذاهای خانگی و سالم پیدا کند‌. می‌توانید هر هفته از او بپرسید که دوست دارد برای روزهای بعد چه غذایی بخورد. بعد یک روز در هفته، غذای دلخواه او را درست کنید. این کار کمک می‌کند تا کودک شما بتواند تفاوتی بین غذاهای هله هوله و سالم قایل شود. از طرفی هم بد غذایی را کنار می‌گذارد.

خوراندن غذاهای سالم به بچه ها

2. دادن امتیاز و ارزشمندی | ترفند خوراندن غذاهای سالم به بچه ها

بچه‌ها هم مانند بزرگسالان، احساسات و ارزشمندی دارند. غذا خوردن یک کار سلیقه‌ای است که باید اجازه دهید کودک خودش مقدار خوراکش را تعیین کند. اجازه دهید کودکتان ظرف دلخواه خود را داشته بکشد. با قاشق دوست داشتنی خودش غذا بخورد. او حتی باید خودش مقدار غذا را تعیین کرده و داخل بشقلبش بریزد. اگر مدام به جای او تصمیم گیری کنید و بخواهید در روند غذا خوردنش دخالت کنید، او را از خوردن زده خواهید کرد! پس امتیازات لازم که حق طبیعی کودک است را به او بدهید.

دادن امتیاز و ارزشمندی

3. کمک گرفتن از کودکان در آشپزی | راه مقابله با بد غذایی

وقتی کودکان در هنگام آشپزی شما را همراهی کند، ارزش غذا خوردن و مواد غذایی را درک خواهد کرد. او متوجه می‌شود که شما چقدر زمان می‌گذارید تا یک غذای خوشمزه درست کنید. از طرفی هم می‌توانند چاشنی‌های دلخواه خود را اضافه کنند.

کمک گرفتن از کودکان در آشپزی

سخن آخر

در این مطلب درباره راه‌های رفع بدغذایی و بهبود خوراندن غذاهای سالم به کودکان، صحبت کردیم. شما چه روشی را برای بهبود غذا خوردن در کودکان، پیشنهاد می‌کنید؟ به نظر شما کدام یک از روش‌های بالا موثرتر خواهد بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا