3 ترفند درمان اورژانسی جوش؛ سریع و فوری در خانه!

3 ترفند درمان اورژانسی جوش؛ سریع و فوری در خانه!

درمان اورژانسی جوش یکی از ترفندهایی است که تمام خانم‌ها دنبال آن هستند تا یاد بگیرند. با این ترفندها، شما ظاهر زیبای قبلی خود را به دست خواهید آورد. انسان همیشه دوست داشته که زیبا، جذاب و مرتب به نظر برسد. حتما برای شما هم پیش آمده است که وقتی قرار است به یک دیدار مهم بروید، ناگهان صورتتان جوش می‌زند.

درمان اورژانسی جوش

بیشتر افراد معتقد هستند که جوس زدن پوست، بیشتر به خاطر بدشانسی است. در حالی که ریشه علمی دارد. اگر شما استرس جوش زدن یا قرار ملاقات را بگیرید، هورمون‌های استرس شما بیشتر از حد ترشح می‌شود. در نتیجه به صورت التهاب پوستی، خودش را نشان خواهد داد. در ادامه می‌خواهیم با سه ترفند اساسی و اورژانسی، آشنا شویم.

درمان اورژانسی جوش

1. چای سبز، گیاه درمان اورژانسی جوش

یکی از گیاهان موثر در رفع جوش صورت و حتی مشکلات پوستی، چای سبز است. شما‌ می‌توانید دو قاشق چای سبز را در یک لیوان و نیم آب بجوشانید. در آخر آن را دم گذاشته و بعد از 20 دقیقه از صافی رد کنید. یک بطری اسپری خالی و تمیز بردارید و این مایع معجزه آسا را درون بطری بریزید‌. روزی سه بار به صورت خود اسپری کرده و اجازه دهید نیم ساعت بماند. نیازی به شستشو ندارد اما می‌توانید صورتتان را با آب سرد، بشویید و خشک کنید.

چای سبز برای رفع جوش

2. دارچین و عسل، سریع ترین را حذف جوش صورت

اگر می‌خواهید درمان اورژانسی جوش صورت را انجام دهید از این ماسک، غافل نشوید. دارچین را پودر کرده و یک قاشق چای خوری آن را با دو قاشق غذا خوری عسل مخلوط کنید. حالا حدود دو دقیقه پوست خود را کامل با این ترکیب ماساژ دهید‌. بگذارید این ماسک، حدود نیم ساعت بر روی پوست شما باقی بماند. حالا  با آب ولرم، اقدام به شستشو پوست صورت خود کنید.

ماسک دارچین و عسل

3. گلاب، خوشبوترین درمان اورژانسی جوش

گلاب با آنتی اکسیدان‌هایی که دارد، پوست شما را از باکتری یا ویروس که منشا جوش است، پاکسازی می‌کند‌. بهتر است اول صورت خود را با شوینده ملایم بشویید. حالا با یک پنبه تمیز، گلاب را بر روی جوش‌ها و حتی کل صورت خود بزنید. گلاب خاصیت پاکسازی پوست دارد و نیازی نیست پوستتان را بشویید. اگر پوست چربی دارید می‌توانید چند قطره آب لیموترش تازه به گلاب اضافه کنید. دقت کنید که بعد استفاده از آب لیموترش، صورت خود را هم بشویید.

گلاب برای پوست صورت

سخن آخر

رعایت سبک سالم زندگی، کنار گذاشتن غذاهای چرب و فست فودی، خوردن تنقلات و شیرینی و… همگی منجر به التهابات پوستی از جمله جوش صورت می‌شود. در کنار ترفندهای طبیعی و خانگی بالا، می‌تواند از کرم‌های اورژانسی ضد جوش هم استفاده کنید. البته بهتر است این کرم را با تجویز و دستور پزشک مصرف کنید تا عوارضی به همراه نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا