3 ترفند کاربردی برای داشتن خواب راحت شبانه و با کیفیت

3 ترفند کاربردی برای داشتن خواب راحت شبانه و با کیفیت

خواب راحت شبانه شاید یک آرزو یا یک رویای دست نیافتنی باشد. برخی افراد در حسرت یک خواب باکیفیت و آرام هستند. تحقیقات معتبری در آمریکا نشان داده است که حدود 70 درصد از بزرگسالان و نزدیک 30 درصد از نوجوانان، دچار بی خوابی شبانه می‌شوند. بیدار ماندن در شب فقط معضل خستگی و خواب آلودگی را به همراه نمی‌آورد. بلکه صدمات جسمی جبران ناپذیری بر روی بدن و روان شما خواهد داشت. در عصر امروزی با وجود مشغله‌های زیاد، نداشتن یک خواب راحت و باکیفیت در هنگام شب، برای برخی افراد طبیعی است. در ادامه می‌خواهیم به 3 ترفند اساسی برای رفع این مشکل اشاره کنیم.

رفع خستگی بعد از بیدار شدن از خواب

1. کنار گذاشتن گوشی برای خواب راحت شبانه

برای آن که یک خواب راحت و توام با آرامش داشته باشید، بهتر است گوشی خود را به رخت خواب نبرید. اصلا این گوشی، لبتاپ یا هر چیز دیجیتالی را از اتاق خارج کنید. نگاه کردن به صفحه گوشی قبل از خوابیدن، تعادل شما را در هنگام خواب به هم می‌ریزد. با این حال به کل باعث عدم یک خواب راحت و مفید می‌شود. اگر نمی‌توانید نمایشگری یا تلفنی یا تلویزیونی را خاموش کنید، بهتر است چشم بند بزنید.

خواب راحت شبانه

2. خوردن به موقع شام و میان وعده

اگر همیشه شام خود را دیر می‌خورید، پس احتمالا خواب ناآرامی را تجربه خواهید کرد. بهتر است شام خود را قبل از ساعت نه شب، سرو کنید. اگر غذای شما دیرتر شود، یا این که تنقلات و هله هوله می‌خورید، بهتر است این عادت اشتباه را کنار بگذارید. از این که نصف شب به دنبال خوراکی باشید، بهتر است این عادت را ترک کنید. می‌توانید شبانه یک غذای سبک بخورید و برای تنقلات، یک لبنیات سبک مانند شیر یا دوغ در نظر بگیرید‌. خواب راحت شبانه

3. کاهش کافئین برای یک خواب مناسب

در هنگام شب بهتر است از خوردن نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های کافئین دار، خودداری کنید. خوردن قهوه در هنگام صبح کاملا مناسب است و انرژی لازم برای تحرک و فعالیت شما را فراهم‌می‌کند. با این اوصاف خوردن همین قهوه در هنگام شب، نه تنها سود و منفعت بلکه ضرر هم دارد. پس بهتر است از خوردن قهوه یا نوشیدنی‌های کافئین دار در هنگام شب و قبل از خواب، جلوگیری کنید. حتی خوردن کمی شکلات هم بر روی خواب شما تاثیر بدی می‌گذارد.

خواب راحت

سخن آخر در رابطه با داشتن خواب راحت شبانه

در این مطلب به انواع روش‌های خواب راحت اشاره کردیم. شما کدام یک از موارد بالا را برای خوابی راحت و بدون دردسر، پیشنهاد می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا