3 حقیقت تلخ و خشن که دوست داریم فراموش کنیم

3 حقیقت تلخ و خشن که دوست داریم فراموش کنیم

حقیقت تلخ همواره مانند یک سایه ما را دنبال می‌کند تا در گوشه‌ای از زندگی، ما را به دام بیندازد. ما گاهی اوقات افرادی شکننده و حساس هستیم که فکر می‌کنیم پناه بردن به واقعیت‌های تلخ قدیمی، ما را تسکین می‌دهد. در حالی که شما با این واقعیت‌ها، فقط خود را گول می‌زنید و وقتتان را تلف می‌کنید. چه بسا که برخی افراد ممکن است با تویه بر این حرف‌ها، موقعیت‌‌های مناسب خود را از دست می‌دهند. وقتی بچه بودیم مجبور به اطلاعات میشدیم یا این که نگران بود چیزهایی که گوشزد می‌کردند، گریبانمان را در آینده بگیرند. همین عوامل باعث شد برخی جملات اشتباهی در جامعه باب شده و ثبت شود. در این مطلب سه مورد از آن را بررسی خواهیم کرد.

۳ حقیقت تلخ

۱. فداکاری بیش از حد، حقیقت تلخ و ناخوشایند

برخی از انسان‌ها دل رئوف و مهربانی دارند و همین باعث می‌شود بیش از حد به دیگران محبت کنند‌. گاهی اوقات ما فکر می‌کنیم که هر کاری را برای طرف مقابلمان انجام دهیم، او می‌فهمد که چقدر دوستش داریم. با این حال در بیشتر مواقع و در نزاع و دعوا برمی‌گردد و می‌گوید می‌خواستی نکنی، به من چه مگر من از تو خواستم فلان کار را برایم کنی؟ مهربانی متعادل شده خوب است اما بیش از حد بگذرد به عاطفه و روحیات خود شما آسیب وارد می‌کند.

فداکاری بیش از حد

۲. جان کندن در محل کار، حقیقت تلخ و زجرآور

فکر نکنید که اگر در محل کار خود زیاد فعالیت کنید و کارهای بقیه را هم انجام دهید به شما مدال می‌دهند. بلکه اصلا همچین خبری نیست. هیچکس نه مقام شما را بالا می‌برد و نه سپاس گزار زحمات و تلاش‌های شما است. همکاران و رئیس شما راحت می‌نشینند و شما باید مدام کار کنید. آن‌ها به کارهای شخصی خود می‌رسند در حالی که شما فکر می‌کنید زیاد کار کنید بهتر است. پس این واقعیت مسموم را از ذهن خود در بیندازید.

حقیقت تلخ زیاد کار کردن

۳. اهمیت دادن به باطن، ناراحت کننده اما واقعی

حتما در مصاحبه‌های کاری دیده‌اید که با توجه به سابقه کاری یا تحصیلاتی معتبر، باز هم شما را رد می‌کنند و کس دیگری را می‌پسندند. دلیل آن اهمیت ظاهر بر باطن است. هر چقدر هم که شما توانمند باشید، اگر طاهر دلخواه کارفرما را نداشته باشید، باعث می‌شود که رد شوید. به همین سادگی! پس گول این حرف که می‌گویند از روی ظاهر قضاوت نکنید را نخورید.

اهمیت دادن به باطن

سخن آخر

در این مطلب درباره سه واقعیتی که شاید فکر کنیم درست است اما تلخ به نظر می‌رسد، بحث کردیم. از نظر شما کدام یک از موارد بالا از همه بدتر است؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا