3 روش ساده برای پرپشت کردن ابروها

3 روش ساده برای پرپشت کردن ابروها

پرپشت کردن ابروها در خانه، می‌تواند در زمان کمی بدون خرج اضافی، زیبایی و جذابیت چهره شما را چندبرابر کند. شما با استفاده از راهکارهای طبیعی زیر، می‌توانید به نتیجه دلخواه برسید. البته بهتر است اول از همه، دلیل ریزش ابرو را بدانید. برخی اوقات خوردن خوراکی‌ها یا نوشیدنی‌های مضر، تغییرات هورمونی، بیماری پوستی، تنش اعصاب و روان و… باعث کم پشتی و ریزش ابروها می‌شوند. اگر ریزش ابرو شما غیرطبیعی است، حتما به متخصص پوست و مو مراجعه نمایید. در ادامه راهکارهای زیر را بررسی خواهیم کرد.

پرپشت کردن ابروها در خانه

1. آب پیاز، پرپشت کردن ابروها در خانه

یکی از روش‌های راحت برای خانم‌ها، استفاده از آب پیاز است. شما وقتی آشپزی می‌کنید، می‌توانید از آب پیاز برای تقویت ابروهای خود استفاده نمایید. آب پیاز سرشار از فسفر، ویتامین C، سولفور، کلسیم و آنتی اکسیدان است. اگر می‌خواهید قسمت‌های خالی ابرو خود را پر کنید، می‌توانید از آب پیاز استفاده کنید. یک پیاز را ریز رنده کنید. بهتر است از پیازهای قرمز که سرشار از خاصیت است، استفاده نمایید. حالا پیاز را از صافی رد کرده و آب آن را جدا کنید. از آن جایی که آب پیاز زود میکروب‌ها را به خود جذب می‌کند، سریعا آن را بر روی ابرو خود بمالید. اجازه دهید تا یک ساعت بماند. بعد با آب سرد شستشو دهید.

راهکارهای خانگی برای پرپشت کردن ابروها

2. روغن درخت چای، جذابیت و زیبایی ابروها

روغن درخت چای که آن را با نام (tea tree) هم می‌شناسند، خاصیت ضد قارچی دارد. برخی از ابروها به دلیل ابتلا به میکروب، قارچ و حتی باکتری‌ها پوستی، ایجاد می‌شود. شما می‌توانید این روغن را از عطاری‌ها تهیه نمایید. دقت کنید روغنی را که می‌گیرید باید ارگانیک و خالص باشد، در غیر این صورت فایده‌ای نخواهد داشت. شما می‌توانید شب‌ها قبل از خواب، مقداری از روغن را بر روی ابروهای خود بمالید. کمی ماساژ داده و با آن بخوابید. صبح روز بعد با شوینده مناسب آن را بشویید. این کار را یک ماه انجام دهید تا از نتایج آن، شگفت زده شوید.

روغن درخت چای

3. روغن بابونه، پرپشت کردن ابروها و حفظ سلامت آن

روغن بابونه از خود گیاه به دست می‌آید و خاصیت ضد التهابی و تقویت کننده دارد. شما می‌توانید از این روغن برای بهبود و سلامتی ابروهای خود استفاده کنید. از آن جایی که این روغن خاصیت آرامشبخش و ضد التهابی دارد، می‌تواند سلامت ریشه ابروها را تقویت کند. از طرفی ماساژ ابرو روز و شب با این روغن، باعث پرپشت شدن ابروهای شما می‌شود.

روغن بابونه

سخن آخر

در این مطلب به سه روش اساسی برای پرپشتی ابروها در خانه اشاره کردیم. شما در کنار تغذیه مناسب، سبک زندگی سالم، بهبود خواب، دوری از تنش و‌… می‌توانید سلامت موها و ابروهای خود را حفظ کنید. به نظر شما کدام یک از راهکارهای بالا برای تقویت ابرو، مناسب‌تر از بقیه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا