3 ورزش ساده و سبک برای خانم هایی که زانو درد دارند!

3 ورزش ساده و سبک برای خانم هایی که زانو درد دارند!

زانو درد یکی از بیماری های رایج است که هم در بین خانم ها و هم دربین آقایان وجود دارد. درد زانو اگر پیگیری نشود ممکن است به آرتروز تبدیل بشود. کسانی که زانو درد دارند همانند افراد دیگر باید ورزش ها برای سلامت ابعاد دیگر بدن انجام دهند. اما هر ورزشی را نمی‌توانند انجام دهند زیرا ممکن است براثر ساییدگی مفصل ها عارضه ای به نام آرتروز ایجاد کند.

در این مطلب از نی‌نی‌بان قصد داریم ورزش های مناسب افرادی که زانو درد دارند به شما معرفی کنیم:

شنا

شنا یک ورزش عالی برای کسانی است که زانو درد دارند. در هنگام شنا کردن وزن بدن یک ششم وزن شما در زمین است و همین موضوع باعث می‌شود که گزینه ای عالی برای خانم هایی باشد که زانو درد دارند. چون در این ورزش در آب غوطه ور می‌شویم فشار وارد بر مفصل ها کم می‌شود و درد زانو کاهش میابد.

پیاده روی

پیاده روی یک ورزش های سبک و مفید برای حانم هایی است که زانو درد دارند. زیرا فشار زیادی به پاها وارد نمی‌کند. پیاده روی سریع برای افرادی که زانودرد شدید ندارند بسیار مناسب است. البته فراموش نشود که افراد بسیار چاق گزینه مناسبی برای پیاده روی نیستند.

آب درمانی

آب درمانی شاید رایج طرین و پرطرفدارترین ورزش مورد پسند خانم هایی است که دچار درد زانو هستند. انجام ورزش یا راه رفتن در آب، سبب کاهش فشار وارد بر مفصل ها می‌شود و درد زانو را سریه تر کاهش می‌دهد. همچنین این ورزش برای بهبودی درد زانو بسیار موثر است.

دوچرخه سواری

ورزش هایی که به زانو فشار زیادی وارد نمی‌کنند و یا به سرعت در آن ها تغییر جهت نمی‌دهیم، برای زانو مشکل خاصی به وجود نمی‌آورند. دوچرخه سواری جزو این دسته از ورزش ها است. این ورزش عضله های اطراف زانو را تقویت می‌کند.

اسکات مقطعی

یکی از تمرینات سبک برای زانو درد انجام اسکات مقطعی است. در این تمریم جلوی صندلی بایستید به صورتی که حدودا 30 سانتی متر از پایه آن فاصله داشته باشید. پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید طوریکه انگشتان پا رو به بیرون باشند. از قسمت عضلات ران به بالاتنه را صاف و کشیده و به آرامی به سمت پایین، روی صندلی بیاورید. شکم را سفت نگه دارید. دقت کنید که زانو ها باید عقب تر از انگشتان پا باشند. دقت کنید که باسن به صندلی برخورد نکند.

پریدن و گام برداشتن

در این تمرین از پله ها یا سکو های پرش استفاده کنید. به کمک یکی از پاها روی سکو گام برگذارید و پای دیگر را بالایسکو قرار داده و پایین بیاورید. دقت کنید که هنگام گام برداشتن زانو ها دقیقا باید به موازات قوزک پا قرار بگیرد.

بالا بردن مچ و ساق پا

در این تمرین که برای افرادی که دچار زانو درد هستند مناسب است، باید از یک صندلی یا دیوار برای حفظ تعادل استفاده کنید. پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید و روی آن ها قرار بگیرید. به آرانی پاشنه هایتان را از زمین جدا کنید و روی انگشتانتان بالا بروید و نگه دارید. سپس به آرامی پایین بیایید.

کشش همسترینگ

د رانی تمرین به پشت بخوابید . یکی از پاها مماس با سطح زمین قرار بگیرد. پای دیگر را به وسیله طناب یا حوله ببندید و در حالیکه زانو را کمی خم کرده اید، پای مماس بر سطح زمین را تا می‌توانید صاف و کشیده به سمت قفسه سینه بالا بیارید. این کشش را 30 ثانیه نگه دارید و رها کنید. برای هر پا را 3 تا 4 بار و 5 الی 6 بار در هفته مناسب است. اینتمرین یک تمرین عالی برای خام هایی است که زانو درد دارند.

به پهلو دراز کشیدن

سعی کنید در این تمرین از زانو بند هایتان استفاده کنید. به یکی از پهلو ها دراز کشیده و پاها را مستقیما و به موازات هم قرار دهید. یکی از پاها را خم کنید و بدنتان کاملا صاف باشد. به آرامی پای دیگر را تا ارتفاع شانه بالابیاورید. دقت کنید دست مخالف با پایی که بلند می‌شود باید زیر سر قرار بگیرد.

کلام اخر

به طور اگر دچار درد زانو هستید از انجام دادن ورزش های سنگین دوری کنید. ورز شهایی مثل دویدن یا ایروبیک درد زانو را تشدید می‌کنند. این ورزش ها تجربه هایی است که خودتان باید ان را به دست آورید. برای مثال بسیاری از افراد هنگام تمرین کردن با دستگاه های ورزشی احساس آسیب می‌کنند ولی برای برخی دیگر اینگونه نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا