3 کار اشتباه در حمام کردن که باید کنار بگذارید!

3 کار اشتباه در حمام کردن که باید کنار بگذارید!

حمام کردن یکی از عادت‌های روزانه است که تمام ما در زندگی خود انجام می‌دهیم. شاید باور نکنید اما قالب حمام رفتن شما هم به عادت‌هایتان بستگی دارد. تا به الان هر طور که خود را عادت داده باشید در حمام خواهید شست. با این حال ممکن است عادت‌های اشتباهی را به طور مداوم، تکرار نمایید. در ادامه می‌خواهیم سه روشی را که برخی افراد به طور مداوم آن را تکرار می‌کنند، بررسی کنیم.

حمام کردن

1. حمام کردن طولانی با آب داغ

همه ما دوست داریم بدن خود را به دست آب داغ و گرمی بسپاریم تا خستگی‌‌های روزانه برطرف شود. غافل از این که آب داغ علاوه بر این که برای پوست ضرر دارد، باعث لختی عضلات هم می‌شود. افرادی که بیماری‌های قلبی و عروقی دارند، بهتر است از دوش آب داغ استفاده نکنند. بهتری دمای آب برای حمام، ولرم و رو به گرم است. آب داغ باعث می‌شود چربی‌های لازم پوست از بین برود. در نتیجه پوست شما به سرعت خشک می‌شود‌. این کار به مرور زمان باعث اگزما شدن و التهابات پوستی می‌شود. البته استحمام با آب سرد هم پیشنهاد نخواهد شد. بهترین آب برای دوش گرفتن و استحمام، آب گرم است که نه پوست را بسوزاند و نه زیر دوش سردتان شود.

حمام با آب داغ

2. استفاده نکردن از نرم کننده مو

بیشتر متخصصان پوست، مو و زیبایی از گذشته معتقد بودند که استفاده از نرم کننده برای کف سر، باعث ریزش مو می‌شود‌. با این حال یک متخصص زیبایی پوست و مو در آمریکا تحقیقاتی انجام داده است. این تحقیقات در جهت استفاده از نرم کننده مو بر روی کف سر است. این پزشک معتقد است که استفاده نرم کننده برای کف سر، باعث جلوگیری از پوسته شدن پوست سر، خواهد شد. اگر فقط از نرم کننده برای بدن خود استفاده می‌کنید، ضرر زیادی به موهای شما وارد می‌کند. حتی اگر کف سر خود را نرم کننده نمی‌زنید، حداقل ساقه‌های مو را با نرم کننده ماساژ دهید.

استفاده از نرم کننده در هنگام حمام کردن

3. شستن کف سر با ناخن هنگام حمام کردن

در هنگام استحمام هیچ وقت از ناخن برای خاراندن و شستن کف سر، استفاده نکنید. این عامل باعث می‌شود کف سر به مرور زمان دچار شوره و حتی اگزما شود. در چنین موقعیتی بهتر است از کف انگشتان دست استفاده کنید. به آرامی و مانند یک نوازش ملایم، شروع به شستشو و ماساژ سر کنید. خارش سر با ناخن باعث ریزش مو نیز می‌شود.

شستن کف سر با ناخن

سخن آخر

در این مطلب به تمام مواردی که در هنگام استحمام اشتباه هستند، اشاره شده است. شما کدام یک از موارد بالا را به اشتباه انجام می‌دادید؟ چه توصیه‌هایی برای بهبود استحمام افراد دارید؟

1 دیدگاه

  1. سلام حمام با آب گرم استخوان که درد دارند ارام می‌کند هفته یک با سفیداب لازم است برای پاک سازی پوست قدیمها این کار را انجام می‌دادند الان من انجام می‌دهم عالی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا