5 نکته طلایی کانتور صورت های گرد و تپل

کانتورینگ یک تکنیک آرایشی است که می‌تواند به برجسته کردن ویژگی‌های صورت شما کمک کند. اگر صورتی گرد دارید، می‌توانید با استفاده از کانتور، گونه‌های خود را برجسته و صورت خود را لاغر کنید.

کانتور صورت گرد و تپل

نحوه کانتور صورت گرد و تپل

پهن‌ترین قسمت صورت گرد، استخوان گونه است و پیشانی و خط فک تقریبا به یک اندازه هستند. هنگامی که یک صورت گرد را کانتور می‌کنید، استخوان گونه‌ها را برجسته کنید و در عین حال دو طرف صورت خود را لاغر نشان دهید. نحوه‌ انجام این کار را در یک آموزش گام به گام خواهیم دید:

1. پوست صورت خود را آماده کنید.

مثل همیشه، با مراقبت از پوست خود شروع کنید: صورت خود را بشویید و مرطوب کننده بزنید تا آرایش در اطراف پوست خشک یا خطوط چین و چروک ریزتان جمع نشود. پرایمر اختیاری است اما برای داشتن آرایشی یکدست بهتر است که از آن استفاده کنید. پرایمر به عنوان حائلی بین محصولات مراقبت از پوست و محصولات آرایشی شما عمل کرده و به هر دو اجازه می‌دهد تا ماندگاری بیشتری داشته باشند. پوست را با کمی کرم پودر و یا کانسیلری که همرنگ پوست طبیعی شماست صاف کنید تا هرگونه لک یا تغییر رنگی پوشانده شود.

کانتور صورت گرد و تپل

 

2. آرایش چشمتان را پیش از شروع کانتورینگ انجام دهید.

بعد از زدن کرم پودر و کانسیلر, در صورت تمایل از سایه چشم و خط چشم و ریمل استفاده کنید.

کانتور صورت گرد و تپل

3. خطوط کانتور را بکشید.

خطوط کانتور تیره را در امتداد شقیقه‌ها، زیر استخوان گونه و در امتداد خط فک بکشید. از کانتور کردن چانه یا قسمت بالای پیشانی خودداری کنید؛ تیره شدن این نواحی صورت شما را گردتر و پهن تر نشان خواهد داد.

کانتور صورت گرد و تپل

4. کناره های بینی خود را با استفاده از کانتور خط بکشید.

اگر می خواهید بینی باریکی داشته باشید، با کانتور کردن کناره‌های بینی، کانتور بینی ایجاد کنید.

کانتور صورت گرد و تپل

5. هایلایتر بزنید.

یک کانسیلر، هایلایتر یا سایه چشم با رنگ روشن را به شکل مثلث وارونه زیر چشمان خود بزنید. در مرحله بعد، هایلایتر را در مرکز پیشانی، روی پل بینی، وسط چانه و در امتداد کمان کوپید بالای لب بالایی خود بزنید. همچنین می‌توانید روی نقاط دیگر صورت خود مانند استخوان گونه، نوک بینی و زیر قوس ابروهای خود را برجسته کنید.

کانتور صورت گرد و تپل

6. خطوط کانتور را محو کنید.

با استفاده از یک براش بزرگ و یا یک اسفنج آرایشی، خطوط کانتور را با پوست خود ترکیب و محو کنید. این کار باعث می‌شود که آرایش شما طبیعی به نظر برسد.

کانتور صورت گرد و تپل

7. آرایش خود را تثبیت کنید.

برای اطمینان از پاک نشدن یا محو شدن آرایشتان از یک پودر فیکس و یا اسپری فیکس استفاده کنید.

کانتور صورت گرد و تپل

سخن پایانی

یادتان باشد که کانتور و هایلایت مکمل یکدیگرند و باید باهم استفاده شوند. با این ترکیب می‌توانید آرایش دلخواهتان را داشته باشید.

1 دیدگاه

  1. سلنا گومز
    شادمان عهد قرارم وقت دیگر گاه خوش
    چون مرا در اهل عاشق بی قرار دیگری
    شادی دیرینه ات در قلب واقف دست خوش
    چون زتو در سیر عاشق یا دمان دیگری
    از شهرام عسکری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا