6 میوه که شما را لاغر می کنند!/ کاهش وزن با خوردن میوه

میوه آب نیست! میوه سرشار از قند و ویتامین است. بعضی میوه‌ها کالری بیشتر و بعضی کالری کمتری دارند. در عین حال میوه اگر به جا و درست مصرف بشود می‌تواند در نقش یک کمک‌کننده برای لاغری هم به حساب بیاید!

لاغری با رژیم میوه

میوه‌ها نقش‌های زیادی در زندگی ما بازی می‌کنند. گاهی صبحانه‌ی خوبی هستند، گاهی به عنوان میان‌وعده‌ای مناسب به شمار می‌آیند. می‌توان از آنها در ساخت دتاکس واتر استفاده کرد و بعضی اوقات طعم خوب کیک و ماست ما را دوچندان می‌کنند! برای اینکه بتوانید یک رژيم لاغری و وزنی متناسب داشته باشید شش میوه را نام می‌بریم که قند کم یا خیلی کمی دارند و می‌توانند دستیار خیلی خوبی در راستای رژیم گرفتن شما باشند.

لاغری با رژیم میوه

۱- کیوی

کیوی قند کمی دارد و منبع عالی ویتامین C و E است. باعث بهبود عملکرد گوارش می‌شود. در رژیم لاغری به حفظ سطح آب بدن شما کمک می‌کند و اجازه نمی‌دهد پوست شما آسیب ببیند.

لاغری با رژیم میوه

۲- توت فرنگی

توت فرنگی و در کل دسته‌ی توت‌ها (اعم از توت سفید و کرن بری و…) علیرغم طعم شیرینی که دارند، میزان کالری آنها خیلی کم است. علاوه بر داشتن مواد مغذی لازم برای بدن، خیلی به طولانی‌تر شدن احساس سیری در شما کمک می‌کنند.

لاغری با رژیم میوه

۳- گریپ فروت

گریپ فروت را شاید فقط در فصل سرما و برای ویتامین C آن بشناسید ولی باید بگویم این میوه‌ی پر آب و خاصیت کالری کمی دارد و به خاطر قند پایینش در رژیم لاغری بسیار مورد توجه است. گریپ فروت قدرت چربی سوزی دارد و اگر در خوردن آن مداومت داشته باشید حتما متوجه تاثیرات مثبتش خواهید شد.

لاغری با رژیم میوه

۴- سیب

انواع سیب‌ هم کم کالری هستند و هم در زمره‌ی یک میان‌وعده‌ی کامل و مناسب قرار دارند! در اکثر رژيم‌های غذایی سیب گنجانده شده است. چون هم باعث حس سیری می‌شود و هم به کاهش وزن کمک می‌کند.

لاغری با رژیم میوه

۵- موز

شاید موز به نسبت بقیه‌ی میوه‌ها کالری بیشتری داشته باشد ولی از آنجا که مواد مغذی فراوان، منیزیم و پتاسیم عالی، و ویتاین C  و B6 زیادی دارد موردتوجه ورزشکاران است. اگر هر روز یک موز بخورید به مرور قند خون و کلسترول شما پایین خواهد آمد.

لاغری با رژیم میوه

۶- آووکادو

شاید این میوه‌ی بی طعم و کمی چرب باب سلیقه‌ی همه نباشد! اما در جهان به عنوان میوه‌ی لاغری شناخته شده است و چه به عنوان صبحانه در کنار تخم مرغ و نان تست، و یا ناهار و شام در میان سالاد خیلی مورد استقبال تمام کارشناسان تغذیه قرار دارد. با اینکه چربی این میوه مشهود است اما باعث کاهش وزن و چربی سوزی می‌شود و این از معجزاتش است!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا