7 روش خانگی برای جوانسازی پوست دست که باید بدانید!

7 روش خانگی برای جوانسازی پوست دست که باید بدانید!

فراموش نکنید کخ جوانسازی پوست دست، تاثیر زیادی بر زیبایی دست هایتان دارند. زیرا پوست دست‌های ما همواره تحت تأثیر عوامل محیطی مختلفی مانند نور خورشید، آب، مایع ظرفشویی یا دستشویی قرار دارد. اگر به پوست دست‌هایتان بی‌توجهی کنید، ممکن است به مرور زمان خشکی، چروک، لک و مشکلات دیگری داشته باشد. همانطور که برای پوست صورتتان از ماسک‌های خانگی ضد پیری استفاده می‌کنید، باید به پوست دست‌هایتان نیز توجه و مراقبت کنید، در غیر اینصورت پوست دست‌هایتان ممکن است زودتر از سن شما پیر شود.7 روش خانگی برای جوانسازی پوست دست که باید بدانید!

در ادامه با ما باشید در معرفی چند روش خانگی برای جوانسازی پوست دست:

1- استفاده از هویج و عسل

  همان طور که می‌دانید هویج منبع بسیار غنی از ویتامین A است و این ماده سبب افزایش تولید کلاژن در پوست می‌شود و آن را صاف و شفاف می‌کند. شما می‌توانید دو عدد هویج بزرگ را در آب بجوشانید تا خوب نرم شود و سپس آن را له کنید. بعد مقدار کمی عسل را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا به مایع چسبناکی تبدیل شود. این ترکیب را به صورت مستقیم بر روی پوست دستتان بمالید و به خوبی ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت با آب ولرم دستان خود را بشویید7 روش خانگی برای جوانسازی پوست دست که باید بدانید!

2- آناناس

آناناس یکی از میوه‌هایی است که منبع غنی از ویتامین C را در خود دارا است. این ماده باعث می‌شود خشکی پوست دست شما از بین برود و چین و چروک‌ها حذف شوند. شما باید برای تهیه ماسک آناناس، ابتدا آب آن را گرفته و در ظرفی بریزید. سپس دست خود را درون آن قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید. بعد دست‌ها را با آب سرد بشویید. اگر این کار را به طور منظم همیشه انجام دهید، قطعاً تأثیرات مثبت آن را خواهید دید.

3- آبلیمو

 نصف قاشق غذا خوری آب لیمو را با یک قاشق غذا خوری شکر، باهم به خوبی ترکیب کنید. به صورت دایره‌ای این مواد را بر روی دست خود بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه دستان خود را با آب ولرم بشویید. آب لیمو به علت داشتن مقدار زیادی ویتامین سی و شکر هم به دلیل خاصیت روشن کنندگی که دارد، سبب از بین بردن چین و چروک و لک‌ها می‌شود. همچنین این ماسک می‌تواند به عنوان یک اسکراب هم عمل کند و لایه‌های مرده پوست دست شما را از بین ببرد.

4- شیر و پوست پرتقال

همان طور که می‌دانید پرتقال حاوی مقدار زیادی ویتامین سی است و می‌تواند پوست شما را به خوبی روشن کند. برای تهیه این ماسک جوانسازی پوست دست در منزل باید پوست پرتقال را در معرض نور مستقیم خورشید قرار داده و آن را خشک نمایید. سپس این پوست‌ها را به صورت پودر در‌آورید. پودر به دست آمده را با کمی شیر ترکیب کنید تا به شکل خمیر درآید. خمیر را بر روی پوست دستتان بمالید و بعد از مدت زمان ۱۵ دقیقه دستان خود را با آب ولرم بشویید.7 روش خانگی برای جوانسازی پوست دست که باید بدانید!

5- آلوئه ورا و سفیده تخم مرغ

یکی از موادی که حاوی مقدار زیادی اسید مالیک است و برای خاصیت ارتجاعی پوست بسیار مفید عمل می‌کند و چین و چروک‌های پوست را کاهش می‌دهد، آلوئه ورا است. شما می‌توانید سفیده تخم مرغ را به خوبی به هم بزنید تا پف کند. سپس سه قاشق ژل آلوئه ورا و یک قاشق غذاخوری از خامه تازه را با آن ترکیب کنید. این مخلوط را به پوست دست خود بمالید و به خوبی ماساژ دهید. بعد از این که روی پوستتان کاملاً خشک شد آن را با آب ولرم بشویید. این یک ماسک جوانسازی پوست دست در منزل است.

6- روغن زیتون

روغن زیتون با دارا بودن ویتامین E و چربی‌های ضروری باعث می‌شود پوست تحریک شود و کلاژن تولید کند و همچنین پوست را تغذیه می‌کند. به همین دلیل بسیاری از روغن زیتون برای از بین بردن چین وچروک یا ترک‌های بدن استفاده می‌کنند. شما می‌توانید چند قطره روغن زیتون را به همراه چند قطره عسل باهم به خوبی مخلوط کنید و آن را روزی دو بار به دست‌های خود بمالید و ماساژ دهید. این کار باعث می‌شود سلول‌های مرده از بین بروند و پوست شما سفت شود. این یکی از روش‌های جوانسازی پوست دست است.7 روش خانگی برای جوانسازی پوست دست که باید بدانید!

7- استفاده از ضد آفتاب

قرار گرفتن در معرض نور آفتاب علاوه بر اینکه احتمال آفتاب سوختگی را زیاد می‌کند، می‌تواند باعث ایجاد لکه‌های کبدی یا لکه‌های قهوه ای و چروک دست ‌های شما شود؛ که در این صورت دست‌های شما پیرتر از سنتان به نظر می‌رسد. قبل از بیرون رفتن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید، حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.

سخن آخر

دست‌ها به دلیل استفاده‌ی بی رویه، شست و شو و قرار گرفتن در معرض آب و هوای گوناگون، زودتر از قسمت‌های دیگر بدن پیر می‌شوند و به جوانسازی نیاز دارند. اگر به شیوه‌ی مناسب از دست‌های خود مراقبت نکنید، آن‌ها می‌توانند سن شما را بیش از آنچه واقعاً هست نشان دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا