7 نشانه استرس که بدن از خود نشان می دهد!

7 نشانه استرس که بدن از خود نشان می دهد!

همیشه آسان نیست که بنشینید و بگویید چه چیزی شما را آزار می دهد و برای چه استرس دارید. حتی ممکن است برای آن وقت نداشته باشید، یا ممکن است به سادگی فکر کنید که همه چیز در زندگی شما عالی است. با این حال، بدن شما هرگز دروغ نمی گوید و زمانی که به آن گوش نمی دهید، «پیام» دریافت می کنید. آنها معمولاً ناخوشایند هستند، اما بدن شما از آنها به عنوان آخرین راه حل برای کمک به شما استفاده می کند.7 نشانه استرس که بدن از خود نشان می دهد!

در ادامه به برخی از این نشانه ها اشاره خواهیم کرد:7 نشانه استرس که بدن از خود نشان می دهد!

1. دندان قروچه می کنید

بزرگترین عامل دندان قروچه استرس است. ممکن است در طول روز یا هنگام خواب به طور ناخودآگاه دندان های خود را گاز بگیرید یا روی هم فشار دهید. یکی از نشانه‌هایی که نشان می‌دهد این عادت را گرفته‌اید، درد فک صبح روز بعد است. همچنین ممکن است متوجه شوید که دندان‌هایتان کوتاه‌تر از حد معمول به نظر می‌رسند. استفاده از محافظ دهان برای محافظت از دندان ها یا شرکت در درمان ایده خوبی است.7 نشانه استرس که بدن از خود نشان می دهد!

2. همیشه زیاد عرق می کنید

تعریق به دلایل زیادی رخ می دهد: ورزش، دمای بالا، یا زمانی که مغز شما تهدیدی را درک می کند. با این حال، اگر مدام عرق می کنید، ممکن است نشانه این باشد که بیش از حد مضطرب هستید. بدن ما باید تمام آب را از طریق پوست و سپس از طریق کلیه ها خارج کند تا درست در وسط دفاع از خود از دستشویی استفاده نکنیم. در نتیجه، واکنش جنگ یا گریز ایجاد می شود و باعث می شود بیش از حد عرق کنید.7 نشانه استرس که بدن از خود نشان می دهد!

3. بیشتر از حد معمول موهایتان می ریزد

نشانه استرس پنهان باشد حتی ممکن است ناخودآگاه آن را خرد یا پاره کنید. آشفتگی عاطفی می تواند مرحله رشد چرخه مو را مختل کند. حتی اگر اخیراً هیچ اتفاق وحشتناکی رخ نداده است، به یاد داشته باشید که ریزش مو معمولاً به تأخیر می افتد. بنابراین ممکن است 6 تا 12 هفته پس از یک رویداد استرس زا ریزش مو را تجربه کنید.7 نشانه استرس که بدن از خود نشان می دهد!

4. لکه ها یا لکه های قرمز دارید

اگر از آلرژی رنج نمی برید، اما هنوز دچار آلرژی می شوید، ممکن است دچار یک ترن هوایی احساسی شده باشید. علاوه بر این، شما حتی می توانید به دلیل استرس لکه های قرمز در دهان خود ایجاد کنید. ممکن است آنقدر از نظر احساسی تحت تأثیر قرار گرفته باشید که بدن شما مواد شیمیایی آزاد کند که واکنش بدن شما را به سایر عملکردهایش تغییر دهد.7 نشانه استرس که بدن از خود نشان می دهد!

5. چشمان شما مدام تکان می خورد

استرس می تواند سیگنال های غیرعادی به مغز و ماهیچه های صورت شما بدهد. در نتیجه چشم شما به طور غیرقابل کنترلی تکان می خورد. ممکن است متوجه حرکت غیرارادی پلک پایین یا در موارد نادر پلک بالا شوید. در برخی موارد، پرش برای هفته ها یا حتی ماه ها طول می کشد.7 نشانه استرس که بدن از خود نشان می دهد!

6. دهان شما همیشه خشک است

اگر دائما تشنه هستید و هیچ چیز نمکی نخورده اید، به سلامت عاطفی خود توجه کنید. استرس طولانی مدت غدد بزاقی شما را مسدود می کند و باعث خشکی دهان می شود. همچنین ممکن است به دلیل کم آبی بدنتان در بلع مشکل پیدا کنید.7 نشانه استرس که بدن از خود نشان می دهد!

7. بدن شما سرد است

استرس عاطفی می تواند محرکی برای پدیده رینود باشد که باعث می شود رگ های خونی در اندام های ما برای مدت کوتاهی به شدت منقبض شوند. این منجر به سردی و بی حسی در یک ناحیه خاص مانند بینی می شود و می تواند از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. پدیده رینود در زنان و در میان افرادی که در آب و هوای سرد زندگی می کنند بیشتر دیده می شود.

کلام آخر

استرس واکنش طبیعی بدن نسبت به موقعیت‌های مضر و خطرناک است. چه این موقعیت‌ها واقعی باشند و چه نباشند، هنگامی که احساس خطر می‌کنید، یک واکنش شیمیایی در بدن شما رخ می‌دهد که شما را وادار می‌کند به گونه‌ای عمل کنید که از آسیب‌رسیدن به خودتان جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا