8 گیاه آپارتمانی که خانه تان را لوکس تر می کنند!/ ترفند دکوراسیون

8 گیاه آپارتمانی غول پیکر که فضای آپارتمان را لوکس می کنند

استفاده از گیاهان آپارتمانی بهترین روش برای زیباتر کردن دکوراسیون و آوردن طبیعت به فضای داخل خانه است. بسیاری از گیاهان آپارتمانی قد کوتاهی دارند و زیبایی خاصی به قفسه کتاب، استند یا شلف می بخشند. اما فضاهایی وجود دارند که برای زیباتر شدن، به گیاهان آپارتمانی بزرگ نیازمندند. این گیاهان هوای پاک، انرژی مضاعف و دکوراسیونی لوکس و لاکچری را در منزل و محل کار شما به ارمغان می آورند.

8 گیاه برای لوکس نشان دادن آپارتمان ها

تنها چند گیاه آپارتمانی قد بلند نیاز دارید تا منزل خود را به یک جنگل سرپوشیده تبدیل کنید. در ادامه با معرفی بهترین گیاهان قد بلند مقاوم که نیاز به مراقبت چندانی ندارند، با ما همراه باشید:

8 گیاه برای لوکس نشان دادن آپارتمان ها

1- نخل اریکا

نخل‌ اریکا یکی از گیاهان لوکس و پرطرفدار آپارتمانی با برگ هایی براق، کشیده و باریک رو به بالا است که با محیط داخل خانه بسیار سازگار است. این گیاه مقاومت زیادی در برابر سرما دارد و در نور کم نیز بخوبی می تواند رشد کند. ارتفاع نخل اریکا در طبیعت به 6 متر می رسد. اما در آپارتمان معمولا حداکثر تا 1 متر رشد می کند. به دلیل انطباق ظاهر این گیاه با محیط های مختلف از آن در  ادارات، آپارتمان ها، هتل ها و شرکت های مختلف استفاده می شود.

8 گیاه برای لوکس نشان دادن آپارتمان ها

2- سرخس استرالیایی

سرخس استرالیایی گیاهی با رشد تقریبا زیاد و برگ هایی به شکل پَر و نرم می باشد که در اطراف تنه اصلی رشد می کنند. این گیاه در داخل خانه و در صورت تامین نور مناسب، می تواند تا حدود 2.5 متر نیز رشد کند. گیاه سرخس استرالیایی برای سبز ماندن نیاز به محیط گرم و نورگیر دارد. این گیاه برای کاشت در فضای باز کاملا مناسب است و در زادگاهش می تواند حتی تا 8 متر هم رشد کند.

8 گیاه برای لوکس نشان دادن آپارتمان ها

3- پرنده بهشتی

گل پرنده بهشتی یا استرلیتزیا گیاهی همیشه سبز با برگ های نسبتاً روشن، چرمی و تخم مرغی شکل است که در میان علاقمندان به نگهداری از گیاهان آپارتمانی طرفداران زیادی دارد. این گیاه یکی از گیاهان مقاوم و ماندگار آپارتمانی است که قد نسبتا بلندی دارد. همین موضوع باعث شده در طبیعت پرنده‌ها بر روی گل‌های آن بنشینند و از شهد این گیاه تغذیه کنند. گیاه پرنده بهشتی در فضای بسته تا حدود 2 متر و در طبیعت تا 9 متر رشد می کند.

8 گیاه برای لوکس نشان دادن آپارتمان ها

4- نخل گربه

نخل گربه یا شامادورا نوعی گیاه محبوب آپارتمانی با برگ هایی زیبا به شکل پَر است که تا 2 متر هم رشد می کند. این گیاه که با اسامی نخل کلاه مکزیکی و نخل آبشار نیز شناخته می شود، برگ هایی به طول 30 سانتی متر و عرض 2.5 سانتی متر دارد و برای جلوگیری از قهوه‌ای شدن برگ‌هایش به آبیار منظم نیازمند است. گیاه نخل گربه در صورت بهره مندی از نیازهای مراقبتی، رشد بسیار خوبی خواهد داشت.

8 گیاه برای لوکس نشان دادن آپارتمان ها

 

5- فيكوس ليراتا

فيكوس ليراتا  گیاهی همیشه سبز و زیبا با برگ های  پنج ضلعي به شکل یک ویولن است که چهره خاص و منحصر به فردی دارد. این گیاه مانند دیگر اعضای خانواده‌ی خود نگهداری آسانی دارد و برگ های پهن و کشیده اش آن را به گیاهی مناسب برای نگهداری در منزل، محل کار و شرکت ها تبدیل کرده است. گیاه فيكوس ليراتا در فضای بسته تا بیش از 3 متر و در طبیعت بین 12 تا 18 متر رشد می کند.

8 گیاه برای لوکس نشان دادن آپارتمان ها

6- نخل دم ماهی

نخل دم ماهی یکی از جذاب ترین نخل ها و زیباترین گیاهان آپارتمانی است که می توان هم در فضای خانه و هم در بیرون از خانه آن را پرورش داد. این گیاه دارای برگهای زیبای ابلق به شکل دم ماهی است و رشد بسیار خوبی دارد. در فصل بهار و تابستان گل های بنفش کوچک و میوه های  ارغوانی و قرمز رنگی بر روی این گیاه نمایان می شوند. این گیاه دارای ساقه‌های خوشه‌ای مانندی به ارتفاع 10 متر و قطر 15 سانتیمتر است و طول آن در محیط خانه حتی ممکن است به 3.5 متر نیز برسد.

8 گیاه برای لوکس نشان دادن آپارتمان ها
big size alocasia

7- بابا آدم

گیاه بابا آدم یکی از گیاهان دکوراتیو پرطرفدار با ساقه های بلند و برگ‌های بسیار پهن و تیرکمانی شکل است که به دلیل ظاهر برگ هایش به نام گوش فیلی نیز شناخته می شود. این گیاه به تصفیه هوای خانه از آلودگی ها کمک می کند و هر چقدر از نور بیشتری برخوردار باشد، برگ های آن پهن تر و مقاوم تر خواهند شد. ارتفاع گیاه بابا آدم در شرایط مناسب به 2 تا 5 متر می رسد.

8 گیاه برای لوکس نشان دادن آپارتمان ها

8- رز صحرایی

رز صحرایی یا آدنیوم گونه ای از گیاهان گلدار و گوشتی است که تنه جالب و گل های زیبایش آن را به گزینه ای متمایز و مناسب برای نگهداری در آپارتمان تبدیل کرده است. این گیاه همیشه سبز جزو گیاهان بادوام و مقاوم به شمار می رود که  به دلیل ساختار تنه پایینی و همین طور، شکل برگ ها و نگهداری در قالب بونسای طرفداران زیادی پیدا کرده است. اندازه بالغ این گیاه به 90 تا 270 سانتی متر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا