آموزش سایه چشم برای مبتدی ها/ مثل حرفه ای ها خط چشم بکش!

آموزش سایه چشم برای مبتدی ها/ مثل حرفه ای ها خط چشم بکش!

بسیاری از خانم ها فکر می‌کنند که فقط برای رفتن به مراسمات خاص باید سایه بزنند. در حالی که یک سایه چشم ساده و شیک می‌تواند ظاهری جذاب و طبیعی به شما بدهد. پس هر خانمی باید سایه زدن را بلد باشد. این کار برای افرادی که از سایه استفاده نکرده‌اند سخت و دشوار است ولی اگر مراحل زدن یک سایه چشم اصولی را بلد باشید، انجام آن بسیار ساده می‌شود.

اگر شما هم زدن سایه برایتان دشوار است، این مطلب را از دست ندهید:

وسایل مورد نیاز

برای زدن سایه چشم به کرم مرطوب کننده، پرایمر یا کانسیلر مخصوص چشم، براش تخت، سایه رنگی دلخواه و مداد چشم سفید و سیاه نیاز دارید.

مرحله اول

قبل از زدن هر نوع سایه باید پوست را تمیز کرده و یشویید. بعد از خشک کردن آن از یک کرم مرطوب کننده روی پلک و زیر چشم بزنید. این کار باعث رطوبت رسانی می‌شود و سدی میان پوس و مواد آرایشی است . پس انجام این کار باعث می‌شود که سایه بهتر روی پوشت بشیند.

مرحله دوم

این مرحله شامل زدن زیرساز آرایشی است. این کار را معمولا به وسیله ی پرایمر یا کانسیلر انجام می‌دهند. زدن پرایمر باعث می‌شود مواد آرایشی بهتر روی پوست دیده شوند و چین های پشت یلک پرشوند و هنگام زدن سایه، سایه در داخل ان ها جمع نشود. کمی صبر کنید و سپس به وسیله یک اسفنج پودر پنکیک را به صورت ضربه‌ای روی ان می‌زنیم.

مرحله سوم

تن رنگ های دلخواه و مناسب با استایلتان را انتخاب کنید. برای زدن یک سایه اصولی شما باید سه رنگ را انتخاب کنید. یکی از رنگ ها باید روشن باشد، ترجیحا کرمی یا سفید را استفاده کنید. دو رنگ دیگر باید در یک طیف باشند که یکی از آن ها دو درجه از رنگ دیگر روشن تر باشد. مثلا صورتی پررنگ و کم رنگ. معمولا در یک سایه ساده و شیک، گوشه های داخلی چشم روشن است و هرچه به گوشه های خارجی نزدیک می‌شویم رنگ ها تیره تر می‌شوند.

مرحله چهارم

بین سه رنگ سایه2ای که از قبل اتخای کردیم، رنگی را که کمی از رنگ دیگر روشن تر است را به کمک یک براش تخت در قسمت چین پلک می‌زنیم. براش را به صورت رفت و برگشتی روی آن قسمت حرکت دهید. سپس با همان رنگ هنگام نزدیک شدن به گوشه خارجی، مقداری از سایه را یه طرف داخل چشم و نزدیک خط مژه بزنید. به صورتی که یک حرف V که دهانه ی باز آن رو به داخل چشم است ایجاد شود.

مرحله پنجم

با یک براش سرگرد سایه را پخش یا فید می‌کنیم به طوری که هیچ خط مشخص و جدا کننده به صورت محسوس دیده نشود. با همان براش قبلی سایه تیره تر را روی گوشه خارجی پلک می‌زنیم. مثل زمانی که شما خط چشم می‌کشد، سایه تیره را از گوشه خارجی چشم به صورت یک خط صاف بکشید. سپس آن را با رنگ قبلی ترکیب کنید. در این مرحله می‌توانید از یک سایه مشکی برای ایجاد خطی به منظور کشیدن خط چشم استفاده کنید و آن را با سایه اصلی فید کنید.

مرحله ششم

در این مرحله از آموزش برای مبتدی ها، به زدن رنگ سفیذ یا کرمی می‌رسیم. آن را روی گوشه داخلی چشم بزنید و تا وسط پخش کنید. سپس با استفاده از براش گرد مرز بین رنگ سفید و تیره را ازبین ببرید و آن را فید کنید. فراموش نکنید که از رنگ سفید فقط روی نقاط برآمده پلک بزنید و براش را به چپ و راست حرکت دهید.

مرحله هفتم

اگر چشمانی درشت و بزرگ دارید از مداد مشکی در داخل چشم خود بکشید و اگر چشکان کوچک و ریز دارید از مداد سفید برای این کار استفاده کنید.

کلام آخر

سعی کنید سایه را متناسب با مکانی که قرار است در آن حاضر شوی، انتخاب کنید. از سایه های غلیظ و سنگین برای رسیدگی به امور روز مره استفاده نکنید. انتخاب رنگ سایه تاثیر مستقیمی با مدل استایل شما، رنگ لباس و سبک آرایش کردنتان دارد. پس سعی کنید برای داشتن یک صورت جذاب این تعادل را رعایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا