آیا تمیز کردن شیشه عینک آفتابی با دستمال کاغذی باعث خش افتادن می شود؟

آیا تمیز کردن شیشه عینک آفتابی با دستمال کاغذی باعث خش افتادن می شود؟

بیشتر افراد فقط هفته های اول خریدن عینک از آن به خوبی مراقبت می‌کنند و بعد از آن از انواع وسایل دستمال کاغذی، آستین، دستمال مرطوب و بخار دهان استفاده می‌کنیم. این روش ها به شدت به عینک شما آسیب می‌زنند زیرا از سلولز ساخته شده‌اند و زبر هشتند و سطح عینک را خراش می‌دهند و باعث از بین رفتن پوشش ضد بازتابی و ضد بخار عینک آفتابی می‌شوند. اگر عینک خود را به روش صحیح تمیز کنید می‌توانید طول عمر آن را افزایش دهید.

در ادامه به معرفی روش های صحیح تمیر کردن عینک های آفتابی و طبی  می‌پردازیم:

1-شستشوی عینک

برای این کار از مواد شوینده معمولی استفاده کنید. به علت این که این مواد غلظت زیادی دارند فقط یک قطره از آن ها کافی است. مواد را رو انگشت ریخته و به آرامی روی شیشه و قسمت های دیگر عینک آفتابی و طبی  می‌زنیم. زیرا این قسمت ها با پوست در ارتباط مستقیم هستند و محل تجمع چربی و آلودگی هستند. از مواد کرمی مانند به علت چربی استفاده نکنید.

2-عینک خود را خشک کنید

در این قسمت شما می توانید از یک حوله یا پارچه نرم استفاده کنید. دقت کنید که پارچه را روی عینک آفتابی یا طبی نکشید بلکه فقط فشار دهید تا آب آن گرفته شود.

3-جلا دادن به عینک آفتابی

از دستمال مرطوب هایی که حاوی الکل هستند استفاده نکنید. برای تمیزی و جلا عینک آفتابی باید از پارچه میکروفایبر که به راحتی در عینک فروشی ها پیدا می‌شود استفاده کنید. بعد از هر بار تمیز کردن عینک آن را بتکانید تا گرد و غبار و پرز های روی آن پاک شوند.

4-اسپری مخصوص عینک

سعی کنید که همیشه یک اسپری پاک کننده مخصوص در کیف خود داشته باشید. این اسپری به سرعت چربی و عرق را ازبین می‌برد و به سرعت بخار می‌شوند. این اسپری ها از پوشش های خاص عینک آفتابی و طبی محافظت نموده و گاهی به کاربرد بهتر آن ها کمک می‌کند.

سخن آخر

همه عینکی، چه عینک آفتابی و چه عینک های طبی، یک وسیله باارزش است که از چشمان ما در مقابل اشعه های نور خورشید محافظت می‌کند و بیناییمان را تقویت می‌کند. تمیز کردن عینک دو دقیقه طول می‌کشد ولی شما می‌توانید زمان طولانیی ازآن استفاده کنید. و همچنین باعث صرفه جویی در هزینه می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا