آیا می دانستید بهترین قرص ویتامین برای ریزش موهایتان نخود است

بله درست خوندید نخود همین ماده غذایی که ما ازش غافلیم. به قدری در تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو موثر هست که خدا میدونه!

اگه ترکیبات تشکیل دهنده نخود رو آنالیز کنیم میبینیم که تمام اونها ویتامین ها و ریز مغذی هایی هستند که در قرص ها و مکمل های تقویت مو استفاده شدند.

در واقع شرکت های دارویی ترکیبات موادغذایی مورد نیاز روزانه بدن رو در قالب مکمل های زیبا به خود ما میفروشند و ما فکر میکنیم این مکمل ها معجزه عجیب و غریبی میکنند!

نخود بهترین قرص طبیعی تقویت کننده مو!

واقعا نخود بهترین قرص ویتامین است و خواص بسیاری برای تقویت موها دارد و علاوه بر جلوگیری از ریزش موها باعث افزایش رشد موها نیز میشود. این ماده غذایی باعث می‌شود که خون رسانی به موها افزایش پیدا کند و به این ترتیب موجب افزایش تحریک فولیکول‌های مو می‌شود که در رشد و تقویت موها از مهمترین موارد است.

نخود یکی از مواد غذایی است که حاوی مواد مغذی مهمی مانند پروتئین، آهن، روی، فولات و ویتامین‌های گروه B است. این مواد مغذی می‌توانند به عنوان عوامل مفیدی در تقویت موها عمل کنند.

موها نیاز به تغذیه مناسب دارند تا سالم و قوی باشند نه مکمل

مصرف نخود به عنوان یک منبع پروتئین گیاهی و مواد معدنی بسیار مفید میباشد.

پروتئین‌ها برای ساخت و نمو موها بسیار حائز اهمیت هستند، آهن نیز برای حفظ سلامت موها ضروری است و نقص آهن می‌تواند به ریزش موها و ضعف آنها منجر شود. نخود حاوی مقدار قابل توجهی آهن است و مصرف آن می‌تواند به تقویت موها کمک کند. خبر خوب اینکه با تغذیه صحیح میتوانید آهن مورد نیاز بدن خود را هم تامین کنیم!

علاوه بر آهن و پروتئین، ویتامین‌های گروه B نیز برای سلامت موها بسیار مهم هستند. ویتامین‌های B مانند ویتامین B7 (بیوتین) که به عنوان ویتامین مو شناخته می‌شود، می‌توانند به تقویت و رشد موها و پیشگیری از آسیب دیدگی های مو مانند موخوره کمک کنند. بیوتین در غلات کامل، جگر، زردهٔ تخم مرغ و شیر پیدا می‌شود.

به طور کلی، نخود می‌تواند به تغذیه سالم و تنوع در رژیم غذایی کمک کند، که می‌تواند تأثیر مثبتی بر سلامت موها داشته باشد. با این حال، تقویت موها توسط یک ماده غذایی تنها ممکن نیست و باید به عوامل دیگری مانند مراقبت مناسب از موها، استفاده از محصولات مراقبت از مو مناسب که از عصاره گیاهان درمانی در آنها استفاده شده و رعایت عوامل بهداشتی موثر توجه کنید.

گیاهان سردمدار تقویت مو را هم بشناسید

کتیرا، رزماری، بابونه، سدر و حنا پنج گیاهی هستند که میتوان گفت در صدر جدول موثرترین ها برای کنترل ریزش مو هستند که خواص آنها بر هیچکس پوشیده نیست.

برای اینکه کار شما راحتتر باشه میتونید از شامپوهای گیاهی آسارا استفاده کنید چرا که عصاره هر پنج تا گیاهی که نام برده شد در اونها استفاده شده. این محصول بیش از 15 سال هست که تولید و صادر میشه و رضایت بالای 86 درصد مصرف کنندگان رو در کارنامه داره.

نخود را چطور استفاده کنیم؟

یکی از لذیذترین روش های مصرف نخود، استفاده نخوداب یا همان آبگوشت با گوشت گوسفند است.

آیا میدانستید که لپه همان نخودهای ریز است؟ بنابراین از خورشت قیمه بیشتر استفاده کنید و لذت ببرید.

اگر فرصت پخت آبگوشت ندارید نخود تف داده به همراه کشمش (نخودچی کشمش) که در دوران کودکی به ما زیاد میدادند بسیار عالی است. در جیب خود بریزید و روزانه نوش جان کنید هم خوشمزه است و هم بسیار مقوی

پیشنهاد می شود به جای لوبیا هم در غذاهای خود از نخود استفاده کنید.

مصرف نخود بهترین قرص ویتامین و این دانه پر ارزش را زیاد کنید تا ببینید چطور بنیه شما تقویت میشود، پوست بهتری پیدا میکنید و ریزش موهایتان از بین میرود.

روش استفاده از ماسک نخود برای تقویت مو و کنترل ریزش

از یک جای مطمئن آرد نخود تهیه کنید. اگر جای مطمئن سراغ ندارید میتوانید خودتان نخود را آسیاب کنید.
دو قاشق غذاخوری آرد نخود رو با زرده ی تخم مرغ مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست بیاد. کمی هم روغن سیاهدانه یا زیتون و گلاب اضافه کنید که موقع آبکشی موها کنده نشه. هفته ای یکبار به ریشه مو بمالید. دو ساعت روی سر بمونه و بعد به آرامی آبکشی کنید.
استفاده از شامپو آسارا برای شستشوی مو باعث میشه تا علاوه بر حفظ خواص مواد موثره نخود، از خواص گیاهانی مثل سدر، بابونه، کتیرا، بابونه و رزماری برای تقویت موهاتون بهره ببرید.

2 دیدگاه

  1. نخود بسیار خوب است و اما و اما از نطریم هرکس خورد. فقط به فقط حتما باید برای تخلیه باد ان به اوکراین برود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا