آیا واقعا رزماری باعث پرپشت شدن موها می‌شود؟

آیا واقعا رزماری باعث پرپشت شدن موها می‌شود؟

عصاره رزماری یا روغن رزماری یک محلول طبیعی و مفید است که از آن برای تقویت موها استفاده می‌کنند. همچنین در بسیاری از محصولات درمان ریزش مو که توسط شرکت ها مختلف تولید می‌شود، می‌توان نام رزماری را مشاهده کرد.

در ادامه به برخی از خواص و چگونگی استفاده از آن اشاره کرده‌ایم:

روغن رزماری

آنتی اکسیدان ها مفید و ضد التهاب موجود در رزماری باعث تاثیر فراوان آن در رشد و تقویت موها شده است.ساکنین مدیترانه سال ها متوالی است که از روغن رزماری برای تقویت مو، رشد مو، سلامتی موها و پرپشت شدن آن ها استفاده می‌کنند. برای تهیه روغن رزماری برگ ها تازه رزماری را له کرده و عصاره آن را با روغن نارگیل ترکیب کرده، در یک بطری گذاشته و به مدت 2تا4 هفته نگه‌دارید. از آن بعد از حمام برای ماساژ دادن موها استفاده کنید. 5تا 10 قطره بسته به حجم موها برای ماساژ آن کافی است. اگر می خواهید موهایتان را آبکشی کنید اجازه بدهید که روغن 10 الی 15 دقیقه رو موها بماند. پس از استفاده مرتب و مداوم شما می‌توانید موهایی بدون شوره، سالم و درخشان داشته‌باشید.

دم کرده‌رزماری

برگ ها رزماری را با مقداری آب بجوشانید. اجازه بدهید محلول 5دقیه بجوشد؛  سپس آن را سرد کرده و حالا دمنوش شما آماده‌است. این دمنوش به علت خواص ضد باکتری قویی که دارد از رشد قارچ ها و ایجاد شوره جلوگیری می‌کند. اگر زمان آماده شدن دمنوش بیشتر شد، ترکیب تیره رنگی ایجاد می‌شود که می‌توان برای شستشو مو ها استفاده کرد ولی بعد از آن آبکشی موها را فراموش نکنید.

سرکه رزماری

سرکه رزماری باعث می‌شود موها درخشان تر و براق تر دیده بشوند. برای تهیه ی سرکه ی رزماری،  برگ ها رزماری را له کنید و با سرکه سیب مخلوط کنید. ترجیحا آن را به مدت 2تا4 هفته در یک ظرف شیشه ای قرار دهید. بعد شستن موها با شامپو، موها را با یک لیوان سرکه رزماری بشویید ولی پس از استفاده موها را ابکشی نکنید.

روغن رزماری را می‌توان به شامپو و محلول های مورد نظر خود اضافه کنید و از خواص آن بهره ببرید. همچنین مواظب باشید که روغن رزماری با چشمانتان تماس پیدا نکنند. سعی کنید به طرز مناسب و لازم از آن استفاده کنید، زیرا استفاده بیش از حد باعث تحریک پوست می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا