اشتباهات دکوراسیون آشپزخانه که فضا را شلخته میکند!

اشتباهات دکوراسیون آشپزخانه که فضا را شلخته میکند!

آشپزخانه فضایی است که ما زمان زیادی را در آن سپری میکنیم. پس دکوراسیون آشپزخانه بسیار مهم است. به طوری که باید تمیز و مرتب باشد تا حواس ما پرت نشود و فضای مناسبی داشته باشد که از تمام فضا به خوبی استفاده شود.

در ادامه به برخی از شتباهات رایج در دکوراسیون آشپزخانه اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید:دکوراسیون آشپزخانه

نداشتن فاصله کافی بین وسایل آشپزخانه:

1_مناطق بافر مناطقی بین یخچال، سینک ظرفشویی و اجاق گاز برقی است. وجود آنها در آشپزخانه ضروری هستند زیرا محصولات را از یخچال خارج می کنید، آنها را می شویید و سپس می پزید.

2_همچنین توصیه نمی شود که اجاق گاز را درست در کنار یخچال قرار دهید، زیرا یخچال شما زودتر خراب می شود. یخچال به دلیل دمای زیاد برای حفظ دمای سرما فوق العاده کار می کند. برای اینکه اجاق گاز خود را از آب دور نگه دارید، آن را درست در نزدیکی سینک قرار ندهید.

از تمام گوشه های خالی استفاده کنید

استفاده از همه گوشه ها به ویژه در مورد آشپزخانه های کوچک بسیار مهم است. سینی های چرخان می توانند به راحتی جایگزین کشوهای بی فایده شوند. درهای تاشو بسیار گران هستند اما واقعاً ضروری هستند: شما قادر خواهید بود از تمام فضای داخل استفاده کنید.دکوراسیون آشپزخانه

نداشتن نور مناسب:

شما برای انجام کارهای روزانه، نیاز به نور کافی در آشپزخانه دارید. جدای از این مورد، نور کافی در طراحی آشپزخانه هم تاثیر فراوانی دارد و هرچه نور بیشتر باشد آشپزخانه شما روشن‌تر و بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد. بنابراین نور کافی از عناصر حیاتی آشپزخانه است. برای نورپردازی بهتر می‌توانید از چراغ‌های آویز، چراغ‌های کوچک و چراغ‌های زیر کابینت کمک بگیرید. البته اگر منبع نور آشپزخانه طبیعی باشد یا در آشپزخانه پنجره قرار دهید، خیلی بهتر است.

اشتباه کردن در انتخاب جزیره:

بسیاری از افراد فکر می‌کنند می‌توانند از جزیره برای داشتن فضای بیشتر کابینت، سرو یا آماده‌سازی غذا استفاده کنند اما که اشتباه می‌کنند چون که قرارگیری جزیره در آشپزخانه فضای بسیاری را اشغال می‌کند. به‌خصوص با انتخاب اشتباه جزیره و قراردادن آن در جای نامناسب، این اشتباه پررنگ‌تر می‌شود. دکوراسیون آشپزخانه

انتخاب محل مناسب برای لباسشویی:

برای انتخاب جای ماشین لباسشویی در آشپزخانه بهتر است فضای بین دو کابینت را در نظر بگیرید اینگونه به راحتی به قفسه‌ها و کشوهای زیادی دسترسی دارید و می‌توانید مواد شوینده و نرم کننده و … را در نزدیکی ماشین لباسشویی قرار دهید. در ضمن دسترسی به آب و لوله کشی تخلیه فاضلاب و پریز برق هم دارید. مهم‌ترین نکته در انتخاب جای ماشین لباسشویی این است که عمق کابینت باید از عمق ماشین لباسشویی کمتر باشد؛ بنابراین مکانی را در نظر بگیرید که خیلی وسط راه نباشد، در غیر این صورت موقع حرکت و آشپزی ممکن است برای شما مشکل ایجاد شود.

ارتفاع نامناسب وسایل:

توجه داشته باشید که وسایل آشپزخانه نباید بیش از حد بالا یا پایین قرار گیرند، بهترین راه این است که قد خود را در نظر بگیرید و متناسب با آن ارتفاع وسایل برقی را در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا