افراد با ضریب هوشی بالا چه ویژگی هایی دارند؟

افراد با ضریب هوشی بالا چه ویژگی هایی دارند؟

ضریب هوشی بالا به عوامل زیادی بستگی دارد که برخی از آن ها را ژن افراد تعیین می کنند. این افراد ویژگی های خاص خود را دارند که بسیار جالب هستند.نشانه های ضریب هوشی بالا

در ادامه این مطلب در بررسی ویژگی افراد با ضریب هوشی بالا با ما باشید:

دیر خوابیدن و دیر بیدارشدن، از ویژگی بارز این افراد است:

این مورد بر اساس کار علمی نیست، بلکه فرضیه ای است که نتایج یک تحقیق از آن حمایت کرده است. افراد باهوش تایم بیولوژیکی متفاوت از معمول دارند. یعنی بجای اینکه شب ها زود یا در ساعات معمول بخوابند، دیر می خوابند و صبح ها تا لنگ ظهر یا حتی بعد از ظهر خواب هستند!ضریب هوشی بالا

افراد با ضریب هوشی بالا، اغلب شکست نفسی می‌کنند:

افراد باهوش معمولا متواضع تر از دیگران هستند. افراد باهوش ( در وسیع ترین معنای کلمه ) به محدودیت علم خود پی می برند. افرادی که از نظر ادراکی در سطح بالایی هستند در می یابند که در بسیاری از زمینه ها نادان هستند.

گرایش به نگرانی، یکی از علائم ضریب هوشی بالا است:

دانشمندان نشان داده اند که بین هوش بالا و تمایل به نگرانی ، همبستگی وجود دارد. عقیده بر این است که نگرانی درباره شرایطی ممکن است به طور بالقوه خطری برای شخص ایجاد کند، به نیاکان ما کمک کرد تا در فرایند تکامل بقای خود را حفظ کنند، و این ویژگی مهارتی شد که انسان متفکر با آن توانست بر طبیعت غالب شود.

لذت بردن از تنهایی:

محققان ده سال تلاش کرده اند تا رابطه ی بین هوش و اجتماعی شدن را بفهمند. وقت گذراندن با دوستان میزان رضایت از زندگی را بالا می برد، اما به نسبتی که هوش بالا می رود، به همان نسبت این رضایتمندی کم می شود. بنابراین اگر آدم درون گرایی هستید، ممکن است دلیل آن هوش بالای شما باشد.

فرزندان بزرگ خانواده، اغلب ضریب هوشی بالاتری دارند:

تحقیقات زیادی نشان داده اند که فرزند اول خانواده باهوش ترین فرزند ، فرزند دوم با ضریب هوشی پایین تر، و فرزند آخر کم هوش ترین فرزند است. دلیل این موضوع بررسی شده است اما نقطه نظر مشترکی در مورد آن وجود ندارد. شاید دلیل آن به نوعی مربوط به سن والدین، سلامت آن ها در حین لقاح و وضع حمل، دوره ی حاملگی و توازن هورمونی مادر باشد، اما همه ی این ها فرضیه هستند و باید بررسی شوند.ضریب هوشی بالا


افراد با ضریب هوشی بالا، گربه ها را از سگ بیشتر دوست دارند:

تحقیقی نشان داد بیشتر کسانی که سطح بالایی از توانایی شناختی را نشان داده بودند به گربه علاقه داشتند . ” افراد گربه دوست ” درون گراتر، خود رای و روشنفکرتر بودند . این محققان معتقدند افرادی که گرایش به روشنفکری دارند، که معمولا افراد باهوشی هستند، به خاطر ویژگی های شخصی شان گربه را انتخاب می کنند نه سگ.

کلام آخر

به عنوان کلام آخر می توان گفت که هر کدام از این ویژگی ها به تنهایی به معنای داشتن ضریب هوشی بالا نیستند، بلکه باید چند مورد از آن ها باهم دیده شوند. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا