انواع لباس مجلسی برای افراد مشکل پسند!

 

مدل لباس مجلسی کلوش بلند بسیار شیک مناسب افراد سخت پسند.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.

لباس بهترین دوست خانم­هاست و حس و هیجانی که خریدن و پوشیدن لباس در خانم­ها ایجاد می کند غیر قابل وصف است. جادوی انتخاب مناسب لباس را نباید در شکل گیری این هیجان نادیده بگیرید به همین دلیل باید اطلاعاتمان را در هماهنگی و انطباق مدل لباس با اندام خود بالا ببریم. لباس مجلسی کلوش از آن دسته لباس هاییست که به راحتی نمی توان از کنار آن گذشت و ذهن خود را درگیر انتخاب آن نکرد. این مدل لباس حس زنانگی را در خانم­ها بیدار می­کند و لطافت و هیجان را به آنها یادآوری می­کند.

به لباسی کلوش گفته می­شود که پایین تنۀ گشاد تری نسبت به بالاتنه داشته باشد. این مدل لباس تقریباً برای همۀ اندام­ها مناسب است و درخشش خاصی به استایل خانم­ها می­دهد. لباس مجلسی کلوش قدمت زیادی در صنعت پوشاک زنانه دارد و هرگز از مد نرفته و طراحان پیش بینی می­کنند که هرگز هم از مد نرود.

لباس مجلسی کلوش انواع متفاوتی دارد و شما باید مطابق با فرم اندام خود مدل مناسبی از آن را انتخاب کنید تا استایل زیباتر و جذاب تری داشته باشید. پس قبل از هر چیزی باید فرم اندام خود را بشناسید، همراه ما باشید تا بهترین مدل­ها را برای اندام شما پیشنهاد دهیم.

خانم­هایی که از اندام ساعت شنی برخوردار هستند خیلی خوش شانسند چون هم استایل بی نظیری دارند و هم حق انتخاب های زیادی دارند. فرم اندام در ساعت شنی به این صورت است که سایز سینه و باسن به یک اندازه هستند و کمر باریک است. به عبارت دیگر با انحنای مناسب لگن، پایین تنه از بالا تنه جدا می­شود. بنابراین باید باریکی کمر و خوش فرمی باسن در لباس به خوبی نمایش داده شود و لباسی را انتخاب کنید که از زیر ناحیۀ باسن کلوش و گشاد شود. بهتر است که پیراهن هایی با یقۀ هفتی، یقه باز و یا رومی انتخاب کنید. کمربند هم می­تواند به زیباتر شدن استایل شما کمک کند.

در اندام گلابی و مثلثی، بالا تنه کوچکتر و باریک تر از پایین تنه می­باشد. در این فرم اندام، بزرگی ران و باسن باید به نحوی از چشم­ها پنهان شوند. برای آنکه تعادل در فرم اندام خود ایجاد کنید بهتر است که از مدلی از لباس مجلسی استفاده کنید که بالا تنه را حجیم تر نشان دهد مثلاً آستین های کپ می­تواند شانه های شما را عریض تر نشان دهد. یا پیراهن آستین دار می­تواند تعادل و توازن را بین بالاتنه و پایین تنه برقرار کند. اگر قسمت بالا تنۀ لباس کار شده باشد توجهات را به سمت خود معطوف می­کند.

خانم­هایی که از اندام گرد و یا اصطلاحاً سیبی شکل برخوردار هستند بیشتر وزن خود را در قسمت میانی اندام حمل می­کنند به عبارت دیگر دور سینه، کمر و لگن سایز یکسانی دارند. به دلیل پاهای باریک این خانم­ها بیشتر به آنها توصیه شود که از لباس­های کوتاه استفاده کنند. اما می­توانند از مدل لباس مجلسی کلوش بلند هم استفاده کنند به صورتی که از زیر سینه گشاد ­شود تا بزرگی قسمت کمر و لگن را از نظرها پنهان ­کند. از هر مدلی که چشم­ها را به سمت قسمت­های میانی بکشاند اجتناب کنید. مثلاً از انتخاب پیراهن­های کلوشی که در قسمت میانی آن از پارچه های راه دار افقی استفاده شده است، صرف نظر کنید.

خانم­هایی که جثۀ کوچکی دارند و قد آنها از ۱۵۰ سانتی متر کمتر است جزء دستۀ بانوان ریز اندام قرار می­گیرند. بیشتر به شما استفاده از لباس­ مجلسی­هایی که قدی بالاتر از زانو دارند پیشنهاد می­شوند اما لباس­های بلند و کلوش نیز برای شما گزینۀ مناسب خواهد بود. لباس­هایی که دور کمر مشخصی دارند و از کمر به پایین گشاد می­شوند به درشت­تر نشان دادن اندام شما کمک خواهد کرد. از انتخاب لباس­هایی با طرح­های درشت خودداری کنید و به جای آن از طرح های ریز استفاده کنید، دامن­های کلوش پلیسه بهترین انتخاب برای شما بانوان ریز نقش می­باشد.

رنگ این مدل لباس نیز بهتر است که مطابق با اندام و رنگ پوست خود انجام دهید ولی هرگز خودتان را به انتخاب چند رنگ خاص محدود نکنید. اگر دوست دارید که از آستین های کلوش استفاده کنید بهتر است که مدل لباس را راسته و یا تنگ انتخاب کنید تا مدل آستین­ها به چشم آید.

اگر می­خواهید که کمی مدرنتر و متفاوتر از انتخاب­های قبلی خود به نظر برسید بهتر است که از چاک برای پیراهن کلوش خود استفاده کنید. برای آنکه لباس مجلسی کلوش تن خور بهتر و قشنگتری داشته باشد باید برای طراحی و دوخت آن از پارچه های لخت مثل حریر، ساتن، لمه و گیپور استفاده نمایید.

لباس های کلوش دارای پایین تنه کلوش می باشند. این مدل لباس ها ممکن است علاوه بر دامن کلوش آستین های کلوش مانند داشته باشند، بهتر است بدانید لباس مجلسی کلوش دارای پیله و چین های زیادی در قسمت دامن است. اگر کمری باریک دارید می توانید با این مدل لباس و یا لباس مدل ماهی زیبایی آن را به رخ بکشید.

لباس مجلسی همانطور که گفتیم مدل های بسیاری در انواع رنگ ها دارند، مدل لباس مجلسی را می توانید با توجه به نزدیکی خانوادگیتان با عروس و داماد و سلیقه خودتان انتخاب کنید. علاوه بر آن مختلط بودن مجلس مهم است تا انتخاب کنید لباسی پوشیده بپوشید یا لخت بدون آستین با دامن کوتاه.

بنا به سلیقه خودتان می توانید میزان پهنای قسمت دامن را کم و زیاد کنید ولی در نظر داشته باشید که هر چه دامن پهن تر و کلوش تری داشته باشید جلوه زیباتری را برای خود ساخته اید. دامن های با عرض کم و کم پهنا اندام شما را مانند خط صاف و کشیده نمایش می دهد.پس سعی کنید در اکثر موارد سراغ این مدلها نروید

بلندی لباس از ابتدای دامن شروع می شود تا قسمتی که بر روی زمین کشیده می شود. اگر می خواهید لباسی کوتاه و یا تا روی زانو داشته باشید قطعا باید لباس مجلسی مدل شیپوری را انتخاب کنید اما اگر دامنی بلند و دنباله دار می خواهید مدل ماهی و پری دریایی بهترین انتخاب است.

با یک بازار گردی یک ساعته متوجه می شود که چه پارچه های گوناگونی با رنگ های مختلف در بازار موجودند، اما همانطور که میدانید هر نوع پارچه مختص یک گونه لباس است به طور مثال شما نمیتوانید از پارچه پالتویی برای دوخت لباس مجلسی استفاده کنید. حتما اطلاع دارید که پارچه های گیپور ،کرپ، ساتن و لمه مناسب لباس مجلسی هستند اما مدل پارچه های دیگری وجود دارند که ناشناخته مانده اند.

مدل لباس مجلسی لمه: پارچه ای براق فلزی است که به تازگی علاوه بر کاربرد در دوخت و ساز لوازم جانبی همانند کیف دستی در دوخت لباس مجلسی نیز از آن استفاده می شود. لمه پارچه ای سبک وزن با بافت های فلزی ناخالص است یا در واقع دارای نخ هایی با پوشش فلزی معمولی است.

مدل لباس مجلسی ساتن: پارچه ای نرم، براق با تراکم بافت بالا است که وزنی سبک نیز دارد. در دوخت انواع لباس مجلسی از این نوع پارچه استفاده می شود چرا که این پارچه درخشندگی خاص خود را دارد و علاوه بر آن شل و لخت است که همین باعث میشود به آسانی فرم بدن را بگیرد، دومین دلیل محبوبیت نسبتا بالای ساتن این است که قیمت ارزانی دارد. این پارچه بدلیل بافت های ناپیوسته معایبی نیز دارد که شاخص ترین عیب آن نخ کش شدن می باشد.

مدل لباس مجلسی کرپ: پارچه کرپ دارای ظاهری ساده و گاها براق و طرحدار است که با توجه به مدل بافت های مختلف وزن های مختلفی نیز دارند. این پارچه ها علاوه بر لباس مجلسی و شب برای دوخت انواع مدل مانتو ،کت شلوار ،دامن های رسمی و مجلسی مورد استفاده قرار میگیرند.

اگر فردی هستید که خرید اینترنتی را ترجیح می دهید یا اینکه وارد فروشگاه شده اید ولی اتاق پرو را نمیتوانید پیدا کنید، باید استانداردهای لباس، سایز و اندازه گیری را بدانید تا بدون پوشیدن و پرو لباس، لباس مورد نظرتان را خریداری کنید. بهتر است قبل از خرید اینترنتی سایز دقیق خود را بدانید، پس شروع به اندازه گیری کنید. قبل از اندازه گیری لباسی نازک و چسب به تن کنید تا اندازه ها دقیق تر باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا