انواع کفش‌های زنانه براساس پاشنه

۱. کفش تخت

کفش تخت به کفش‌هایی گفته می‌شود که پاشنه‌های بسیار کوتاه تا حدود یک و نیم الی دو سانتی‌متر داشته‌باشند. این کفش‌ها به دلیل راحتی استفاده، طرفداران زیادی دارند و بیشتر خانم‌ها از آن‌ها برای استفاده روزمره و خرید استفاده می‌کنند. استفاده مداوم از کفش‌های تخت قطعاً به اندازه کفش‌های پاشنه بلند مضر نیست، اما خالی از اشکال نیز نیستند. این کفش‌ها به ویژه انواع غیراستاندارد آن‌ها، فشار زیادی به کف و ساق پا‌ها وارد می‌کنند و بهتر است با کفش‌های طبی استاندارد یا کتانی‌های اسپرت جایگزین شوند.

 

۲. کفش با پاشنه سه تا پنج سانتی‌متری

این کفش‌ها بیش‌تر مناسب خانم‌های میان‌سال و افرادی است که به‌تازگی پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند را شروع کرده‌اند. به‌علاوه این کفش‌ها برای کسانی‌که مشکلات ستون فقرات و زانو درد دارند و می‌خواهند در میهمانی‌ها ظاهری مناسب و آراسته داشته‌باشند، انتخاب بسیار مناسبی هستند.

 

۳.کفش با پاشنه هفت سانتی‌متری

این مدل از کفش‌های پاشنه بلند، هم به لحاظ زیبایی و هم به لحاظ حفظ سلامتی استانداردترین نوع از کفش‌های پاشنه بلند هستند. استایل کفش‌های پاشنه هفت سانتی به‌گونه‌ای است که هم مناسب جلسات رسمی و اداری و هم مناسب مجالس میهمانی هستند. کفش‌های پاشنه هفت سانتی غالباً با پنجه‌های باریک و رویه‌ی باز طراحی می‌شوند، اما اگر شما پنجه پهنی دارید یا به کفش‌های پوشیده‌تر علاقه مندید می‌توانید از انواع دیگر این کفش‌ها استفاده کنید و درعین حال آراسته و موقر به نظر بیایید.

 

۴. کفش با پاشنه ده سانتی‌متری و بیش‌تر

این مدل کفش‌ها بیش‌تر کاربرد‌های خاصی نظیر ست‌کردن با لباس عروس یا لباس‌های شب بسیار مجلل، مزون‌های شو‌ی لباس و مدل‌های عکاسی دارند و راه رفتن با آن‌ها کار هرکسی نیست.

 

۵. کفش لژدار

کفش‌های لژدار در حالت کلی به کفش‌های پاشنه بلندی گفته می‌شود که فضای بین پنجه و پاشنه پوشیده شده‌باشد. راه‌رفتن با این کفش‌ها حتی انواع پاشنه بلند آن‌ها نیز بسیار راحت بوده و مشکلات کفش‌های پاشنه بلند مرسوم را ندارند. این کفش‌ها که بیش‌تر ظاهری اسپرت دارند در مجالس رسمی قابل استفاده نبوده و بیش‌تر مناسب مراسم خودمانی و دورهمی هستند.

۶. کفش لژدار در قسمت پنجه

این کفش‌ها چیزی بین کفش‌های پاشنه بلند مرسوم و کفش‌های لژدار هستند که فقط در قسمت پنجه‌ی پا لژ دارند و فضای بین پنجه و پاشنه خالی است. این کفش‌ها که استفاده از آن‌ها به سلیقه شخص بستگی دارد برای افرادی که تمایل به پوشیدن کفش‌هایی با پاشنه‌های خیلی بلند دارند و از طرفی از پس راه‌رفتن با آن‌ها برنمی‌آیند، انتخاب مناسبی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا