اهمیت روغن تراپی قبل و بعد حمام که باید بدانید!

اهمیت روغن تراپی قبل و بعد حمام که باید بدانید!

روغن تراپی یک روش عالی برای تقویت موها است. این کار به مرور زمان روی موها تاثیرات مثبت می‌گذارد و برای مو مفید است.روغن تراپی

در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع میپردازیم. با ما همراه باشید:

روغن تراپی مو قبل از حمام:

روغن تراپی مو یکی از روش های سنتی و طبیعی برای مراقبت از موها و افزایش سلامت و زیبایی آنها است. این روش با آبرسانی و تغذیه موها، خشکی و وزی آنها را از بین برده و باعث نرمی، درخشندگی و لطافت موها می شود.

بهترین زمان برای انجام روغن تراپی مو، قبل از حمام است. زیرا در این حالت، روغن فرصت کافی برای نفوذ به ساقه موها را دارد و اثرگذاری آن بیشتر خواهد بود.

انتخاب روغن مناسب:

اولین قدم انتخاب روغن مناسب برای نوع موی شما است. برای موهای خشک و شکننده، می توانید از روغن های سنگین مانند روغن نارگیل، روغن زیتون یا روغن بادام استفاده کنید. برای موهای چرب، روغن های سبک تر مانند روغن جوجوبا، روغن آرگان یا روغن درخت چای مناسب تر هستند.

گرم کردن روغن:

مقدار مناسبی از روغن را به نسبت بلندی و حجم موهایتان در یک ظرف مناسب ریخته و به آرامی روی حرارت ملایم گرم کنید. مراقب باشید که روغن داغ نشود، زیرا می تواند به پوست سر شما آسیب برساند.روغن تراپی

ماساژ روغن روی موها:

روغن گرم شده را با انگشتان دستانتان به آرامی روی پوست سر و ساقه موهایتان ماساژ دهید. از حرکات دایره ای و ملایم استفاده کنید تا روغن به طور کامل به همه قسمت های موهایتان برسد.

پوشاندن موها:

بعد از ماساژ روغن، موهایتان را با یک کلاه پلاستیکی یا حوله گرم بپوشانید. این کار به حفظ گرمای روغن و افزایش اثرگذاری آن کمک می کند.روغن تراپی

روغن تراپی مو بعد از حمام:

مرحله اول:

در این روش ابتدا موهای خود را بشویید و تمیز کنید. روغن تراپی مو، بر روی موهای تمیز تاثیر خیلی بهتری دارد. زیرا مو تمیز است و روغن به عمق کوتیکول مو نفوذ می کند.

مرحله دوم:

پس از شستشوی موهایتان، سه الان شش قاشق روغن را به مدت ده ثانیه داخل مایکرویو گرم کنید. قبل از استفاده ی روغن روی پوست و مو، مقداری از آن را روی مچ دست امتحان کنید تا مطمئن شوید که روغن بیش از حد داغ نشده است.

مرحله سوم:

برای جلوگیری از کثیف شدن لباس هایتان می توانید یک پارچه روی شانه های خود بیندازید، حتی می توانید این کار را در حمام نیز انجام دهید.

مرحله چهارم:

ابتدا موها را شانه بزنید تا مطمئن شوید بین موها، هیچ گره ای وجود ندارد. روغن را به طور یکنواخت روی موهای خود بمالید و سپس موها را داخل یک کلاه بگذارید.روغن تراپی

مرحله پنجم:

به مدت بیست دقیقه صبر کنید تا روغن جذب شود، پس از ان، روغن را کاملا شستشو دهید و موها را تمیز کنید. مانند استفاده از سایر روش های درمانی مو، مانند استفاده از ماسک مو می توانید هفته ای یک بار از روغن داغ برای روغن تراپی مو استفاده کنید.

مرحله ششم:

اگر موهای خیلی خشکی دارید، می توانید سه روز یک بار این درمان را انجام دهید. اما به خاطر داشته باشید که روغن تراپی بیش از حد باعث مسدود شدن منافذ کوتیکول مو می شود. در نتیجه موها ضعیف و کدر می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا