ایده تزیین سفره یا میز شب یلدا

ایده تزیین سفره یا میز شب یلدا

شب یلدا یکی از قدیمی ترین و اصیل ترین مراسم های ایران است. که هر ساله در شب یلدا مردم از مهمان ها پذیرایی کرده و به احترام بلندترین شب سال سفره و مهمانی ترتیب می دهند و کنار یکدیگر جمع می شوند. با گذشت زمان ایده های سفره آرایی و تزئین میز یلدا تغییر پیدا کرده است. شما با کمی خلاقیت می توانید یک سفره و میز یلدایی متفاوت و خاص داشته باشید.

در ادامه این مطلب به چند ایده برای سفره و تزئین در شب یلدا اشاره کرده ایم. با ما باشید:

1-استفاده از هندوانه قالبی

گر شما هم به سنت خوردن هندوانه در شب یلدا،پایبند هستید، می‌توانید هندوانه شب یلدا را تزیین کنید. یکی از ایده های جذاب شب یلدا استفاده از هندوانه قالب زده است. برای این کار باید هندوانه‌ها را با قطر حدود ۲ سانتیمتر برش بزنید. سپس آن‌ها را با قالب به شکل قلب، ستاره یا هر شکلی که دوست دارید، قالب بزنید و داخل ظرف بچینید.ایده چیدمان سفره یلدا

2- استفاده از انار به شکل های مختلف

می‌توانید یک گل زیبا با دانه‌های انار درست کنید. برای این کار به لوازمی مثل سیم نازک گل‌سازی، انار دون شده و سلفون نیاز دارید. در مرحله نخست سیم را به شکل گلبرگ بزرگ حالت دهید. سپس یک طرف سیم را روی سلفون بگذارید و داخل آن انار بریزید. سلفون را ببندید. چند گلبرگ به این شکل درست کنید. سپس گلبرگ‌ها را به هم وصل کنید. برای وسط گل نیز می‌توانید از یک میوه دیگر که به صورت تزیینی برش زده‌اید استفاده کنید.

3- سبد میوه درست کنید

ایتدا هندوانه را از وسط برش می زنید.  و داخل آن را به صورت اسکوب های هدوانه در می آورید. وقتی پوست هندوانه را کامل خالی کردید، در انتها همه این اسکوپ‌های هندوانه را همراه با میوه‌هایی مثل انگور، توت، توت فرنگی و حتی اسکوپ‌های خربزه داخل پوست هندوانه بریزید و روی سفره شب یلدا  قرار دهید. برای این کار به جای اسکوپ می‌توانید از قالب‌های فلزی کوچک به شکل‌های مختلف نیز استفاده کنید.چیدمان سفره یلدا و تزئین میز یلدایی

4- درست کردن حلقه یلدایی

برای درست کردن این ایده باید یک سیم نسبتاً ضخیم را به صورت دایره‌ای حالت دهید. سپس روی حلقه را با انواع شاخ و برگ بپوشانید. سپس با کمک سیم چند عدد انار، گل طبیعی یا مصنوعی، میوه کاج و یا هر چیزی که دوست دارید استفاده کنید و حلقه یلدایی‌تان را تزیین کنید. می‌توانید این حلقه را در دیوار پشتمیز یلدا  آویزان کنید.

5- استفاده از ظروف یلدایی

ظزوف هایی با طرح یلدایی به راحتی در بازار و فروشگاه ها پیدا می شوند. استفاده از این ظروف رنگ و طرح خاصی به میز یلدایی شما می دهد و باعث می شود که ش شما بیشتر حال و هوای یلدایی پیدا کند. تنوع طرح این ظروف بسیار زیاد است و شما به راحتی می توانید طرح مورد نظر خود را پیدا کنید.

کلام آخر

پیدا کردن بهترین ایده برای چیدمان سفره یلدا، تنها به کمی خلاقیت و سلیقه نیاز دارد. از تزئین میوه و آجیل گرفته تا استفاده از کاردستی های مختلف برای یلدایی کردن محیط خانه. این ایده ها به سبک مراسم یلدای شما و فرهنگ خانوادیتان دارد. ممکن است بعضی ها از ایده های تشریفاتی استقبال کنند و برخی دیگر از ایده های ساده خوششان بیاید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا