این نشانه ها یعنی حس شکست خورده ها را دارید، حتی اگر خوشحال باشید!

این نشانه ها یعنی حس شکست خورده ها را دارید، حتی اگر خوشحال باشید!

در اینجا تفاوت بزرگی بین شاد به نظر رسیدن و نداشتن حس شکست خورده ها  و احساس رضایت واقعی در زندگی وجود دارد. اختلاف در گفتگوی داخلی ما نهفته است. ما اغلب چهره ای از شادی به تن می کنیم، در حالی که مخفیانه با احساس بی کفایتی یا شکست دست و پنجه نرم می کنیم. آگاهی از این احساسات اولین قدم برای غلبه بر آنهاست. و افراد باهوش می‌دانند که نشانه‌هایی وجود دارد که این احساسات پنهان را آشکار می‌کند.در هر لحظه، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان  ممکن است حس شکست خورده ها را دارند، حتی اگر از نظر ظاهری راضی و موفق به نظر برسند. شما در این مبارزه تنها نیستید

در این مطلب از نی نی بان به بررسی این علائم می پردازیم:علائم افرادی که حس شکست خورده ها را دارند

1) کمال گرایی

کمال گرایی اغلب به عنوان یک ویژگی مثبت، نشانه ای از استانداردهای بالا و فداکاری در نظر گرفته می شود. اما، همچنین می تواند نقابی برای احساس بی کفایتی باشد. اگر متوجه شدید که دائماً در حال تلاش برای کمال هستید، ممکن است سعی کنید ترس عمیقاً ریشه‌دار از شکست را جبران کنید. انگار هیچ کاری که انجام می دهید «به اندازه کافی خوب» نیست. این را در نظر بگیرید. حتی وقتی به اهداف خود می رسید، آیا باز هم احساس نارضایتی می کنید؟ اگر این موضوع در شما طنین انداز شد، ممکن است با احساسات پنهان شکست مواجه شده باشید. اما این را به خاطر بسپار، شناخت موضوع اولین گام برای رسیدگی به آن است.

2) دستاوردهای خود را کم اهمیت جلوه می دهید

یکی از نشانه هایی که من شخصاً تجربه کرده ام عادت کم اهمیت جلوه دادن دستاوردهای خودم است. زمانی را به یاد دارم که برای پروژه ای که سخت روی آن کار کرده بودم جایزه گرفتم. به جای اینکه احساس غرور کنم، متوجه شدم جملاتی مانند “این موضوع مهمی نیست” یا “من فقط خوش شانس بودم” را می گویم. این نوع خود بی ارزشی می تواند نشانه ای از این باشد که احساس می کنید شکست خورده اید. ممکن است تمجیدهایی به دست آورده باشید، به اهداف خود رسیده باشید، و مورد شناسایی قرار گرفته باشید، اما هنوز به خود اجازه نمی دهید که احساس موفقیت کنید.

3) مدام خود را با دیگران مقایسه می کنید

در دنیای بیش از حد متصل ما، مقایسه خود با دیگران آسان تر از همیشه است. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند حلقه‌های برجسته هستند، دستاوردهای همه را به نمایش می‌گذارند و به راحتی احساس می‌کنید که عقب مانده‌اید. حقیقت این است که مقایسه یک بازی بازنده است. اگر متوجه شدید که دائماً زندگی خود را با زندگی دیگران می سنجید، این نشانه آن است که ممکن است پنهانی احساس شکست کنید. به یاد داشته باشید که رسانه های اجتماعی فقط یک نسخه انتخاب شده از زندگی یک فرد را نشان می دهند و نه تصویر کامل.

4) از آینده می ترسید

این ترس می تواند ناشی از عدم اعتماد به توانایی ها یا تجربیات گذشته باشد که احساس می کردید شکست خورده اید. اغلب، این ترس از آینده می تواند به تعویق بینجامد. ممکن است تصمیم گیری یا اقدام را به تعویق بیندازید زیرا می ترسید شکست بخورید. این می تواند چرخه ای ایجاد کند که در آن ترس از شکست شما را از پیشرفت باز می دارد، که به نوبه خود باعث می شود بیشتر احساس شکست کنید.

5) در گذشته گیر کرده اید

این می تواند حرکت رو به جلو و پذیرش فرصت های جدید را برای شما دشوار کند. گذشته را نمی توان تغییر داد، اما می توانید نحوه مشاهده آن را کنترل کنید. به جای سرزنش کردن خود به خاطر شکست های گذشته، سعی کنید آنها را به عنوان فرصت های یادگیری ببینید. همه مرتکب اشتباه می شوند و این نحوه یادگیری ما از آنهاست که واقعاً ما را تعریف می کند. اگر در گذشته گیر کرده اید، به دنبال حمایتی باشید که به شما کمک کند تا به جلو بروید.در هر لحظه، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان  ممکن است حس شکست خورده ها را دارند

۶) در مبارزات خود احساس تنهایی می کنید

گاهی اوقات، احساس شکست می‌تواند باعث شود باور کنیم که در مبارزات خود تنها هستیم. حقیقت این است که همه مشکلات و مشکلاتی را تجربه می کنند. بخشی از انسان بودن است. با این حال، وقتی در میان چالش‌های خود هستیم، به راحتی احساس انزوا می‌کنیم. ممکن است فکر کنیم در حالی که ما در حال دست و پا زدن هستیم، همه زندگی مشترک خود را دارند. این احساس انزوا می تواند فوق العاده دردناک باشد و احساس شکست را تشدید کند.

۷) از تجربیات جدید اجتناب می کنید

بعضی از افراد از تجربیات یا فرصت های جدید اجتناب می کنند. چه یک فرصت شغلی جدید باشد، چه فرصتی برای سفر، یا حتی رفتن به یک رویداد اجتماعی، دلایلی برای «نه» گفتن پیدا می کنند. بعداً  خواهندفهمید که این ترس از شکست بود که آن ها را عقب نگه داشته است.  ترسیدن از اشتباه کردن یا به اندازه کافی خوب نبودن. بنابراین، این افراد ترجیح می دهند در منطقه امن خود بمانند، جایی که احساس امنیت می کنند. اجتناب از تجربه های جدید به دلیل ترس از شکست می تواند منجر به رکود شود.

8) شما بیش از حد تدافعی هستید

این می‌تواند به این دلیل باشد که انتقاد، حتی اگر سازنده باشد، می‌تواند تاییدی بر عمیق‌ترین ترس‌های شما باشد. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که هر کس زمینه هایی دارد که می تواند در آنها پیشرفت کند. انتقاد سازنده حمله ای به ارزش شما نیست، بلکه ابزاری برای کمک به رشد و توسعه شما است. سعی کنید انتقاد را فرصتی برای یادگیری و پیشرفت بدانید تا یک حمله شخصی.

9) احساس می کنید شایسته شادی نیستید

در اصل، اگر باور دارید که لایق شادی، موفقیت یا عشق نیستید، نشانه آن است که ممکن است پنهانی احساس شکست کنید. این احساس عمیق بی لیاقتی می تواند بهترین تلاش های شما را خدشه دار کند و شما را در چرخه ای از شک به خود و منفی نگری گیر کند. شما لایق همه چیزهای خوبی هستید که زندگی ارائه می دهد. احساس شکست فقط همین است – یک احساس. ارزش یا آینده شما را مشخص نمی کند.در هر لحظه، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان  ممکن است حس شکست خورده ها را دارند

کلام آخر

در هر لحظه، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان  ممکن است حس شکست خورده ها را دارند، حتی اگر از نظر ظاهری راضی و موفق به نظر برسند. شما در این مبارزه تنها نیستید. اگر با هر یک از علائم مورد بحث در این مقاله آشنا شدید، این را به عنوان یک حرکت درونی در نظر بگیرید و در صورت نیاز به دنبال حمایت باشید. تصدیق احساسات خود اولین گام برای درک آنها و متعاقباً تغییر آنهاست.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا