این گیاهان آپارتمانی استرس را از شما دور می کنند

 

استرس و اضطراب این روزها به یکی از عوامل اصلی تهدید کننده سلامتی انسان ها تبدیل شده اند. ما در دنیایی زندگی می کنیم که مشکلات سلامت روان بیش از هر زمانی رایج است و طبق آخرین مطالعات در حال حاضر حدود 450 میلیون نفر در جهان از اختلالات روانی رنج می برند. مدیتیشن و یوگا از مفیدترین اقدامات برای رهایی از استرس و اضطراب هستند. نگهداری از گیاهان آپارتمانی در منزل و محل کار یکی دیگر از راه های مقابله با استرس و اضطراب است. در ادامه با معرفی بهترین گیاهان آپارتمانی از بین برنده استرس با راهنماتو همراه باشید:


1- گل یاس

به گزارش راهنماتو، گل یاس گیاهی فوق العاده خوشبو با خواص درمانی فوق العاده برای سلامتی جسم و روح انسان است. رایحه معطر این گیاه فواید بسیاری دارد که از جمله آنها می توان به درمان بی خوابی، افزایش میل جنسی، تعادل هورمون های باروری، پاکسازی انرژی های منفی و درمان اضطراب و افسردگی اشاره کرد. رایحه یاس میزان تنفس، اشباع اکسیژن خون و فشار خون را که در مدیریت اضطراب کلیدی هستند، افزایش می دهد.

2- ریحان

ریحان گیاهی معطر از خانواده نعناعیان است که از آن برای چاشنی و معطر کردن غذاها استفاده می شود. این گیاه علاوه بر تهیه سس سالاد، درمان زخم معده، نیش حشرات و گلودرد به عنوان یک آداپتوژن (ماده ای طبیعی که به بدن کمک می کند تا با استرس سازگار شود) نیز عمل می کند. به همین دلیل توصیه می شود با نگهداری گیاه ریحان در خانه و محل کار به تسکین اضطراب و استرس کمک کنید.

3- آلوئه ورا

آلوئه ورا واقعا یک گیاه فوق العاده است که علاوه بر زیبایی، خواص دارویی بسیاری نیز دارد. این گیاه یک ساکولنت است که به کاهش تشعشعات مضر دستگاه های الکترونیکی کمک می کند. گیاه آلوئه ورا همچنین با از بین بردن فرمالدئید و بنزن موجود در هوا، به تصفیه آن کمک کند. آلوئه ورا یک گیاه مقاوم است که با تصفیه هوای محیط موجب ایجاد هوای تازه و مقابله با استرس و اضطراب می شود.

4- سانسوریا

سانسوریا یکی از بهترین گیاهان کاهنده استرس و اضطراب است. این گیاه با حذف بنزن، فرمالدئید، تری کلرواتیلن، زایلین و تولوئن و تولید اکسیژن به تصفیه هوا کمک می کند. از دیگر فواید نگهداری گیاه سانسوریا در منزل و محل کار می توان به تسکین سردرد، سوزش چشم و مشکلات تنفسی اشاره کرد.

5- اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس یا لاوندر یکی از خوشبوترین گیاهان جهان است که رایحه بهشتی آن به آرامش ذهن و تسکین اضطراب و استرس کمک می کند. عطر مسحورکننده این گیاه دارای خواص آرامش بخشی است موجب خواب بهتر می شود. اسطوخودوس به قدری زیبا و خوشبو است که نگهداری از آن به زیباتر شدن دکوراسیون منزل و محل کار نیز کمک می کند.

6- بابونه

بابونه یکی دیگر از بهترین گیاهان از بین برنده استرس است که علاوه بر ظاهر زیبا در کاهش استرس و درمان بی خوابی، تسکین درد معده و مشکلات قاعدگی نیز موثر است. این گیاه علاوه بر مصارف خوراکی و دمنوش، مصارف زینتی نیز دارد و می توان از آن در گلدان نیز نگهداری کرد.

7- نخل اریکا

نخل اریکا یکی از گیاهان لوکس و پرطرفدار آپارتمانی با برگ هایی براق، کشیده و باریک رو به بالا است که با از بین بردن تولوئن و هیدروکربن های مضر موجود در هوا به تصفیه آن کمک می کند. این گیاه روزانه بیش از یک لیتر آب از طریق برگ های خود تبخیر کرده و با این کار به مرطوب شدن هوای اطراف خود کمک می کند. از این رو گفته می شود که این گیاه موجب کاهش سطح اضطراب و فشار خون شده و از ما در برابر بیماری ها محافظت می کند.

8- نعناع فلفلی

نعناع فلفلی گیاهی معطر و از گونه‌های معروف نعناع است که از پیوند نعناع آبی و نعناع زینتی یا تند به‌وجود آمده است. این گیاه عطر بسیار آرامش بخشی دارد و در رایحه درمانی به منظور غلبه بر استرس و آرامش مغز کاربرد دارد. با نگه داشتن یک گلدان کوچک از این گیاه بر روی میز کار و کنار تختخواب خود آرامش خاصی را در طول روز تجربه خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا