این ۵ شام رژیمی پر پروتیینو یادت باشه!

خیلی از افراد فکر می‌کنند برای لاغر شدن باید یک وعده‌ی غذایی (که معمولا هم شام است) را حذف کنند. در حالی که این کار اصلا توصیه نمی‌شود و تمام متخصصان تغذیه و مربیان ورزشی این حرکت را رد می‌کنند. مخصوصا اگر ورزشکار هستید باید حتما تمام وعده‌ها و میان‌وعده‌ها حواس‌تان به تغذیه‌تان باشد تا درصورت کم آوردن بدن عضله‌سوزی نداشته باشید.

برای اینکه دستور غذایی خوبی را پیروی کنید باید اصولی غذا بخورید. پروتیین بیشتر و کربوهیدرات کمتر باعث می‌شود خیلی  زودتر به نتیجه برسید تا اینکه وعده‌های شام یا ناهار و صبحانه را دستکاری کنید!

در این پست ۵ شام رژیمی مناسب که نیازهای بدن را هم تامین می‌کنند و پروتیین به اندازه کافی دارند را برایتان آماده کرده‌ایم:

خوراک لوبیاچیتی

یک کاسه خوراک لوبیا ۱۸ گرم پروتیین دارد. به خاطر فیبر بالایش معده را خوب پر می‌کند و کمتر احساس گرسنگی خواهید کرد. از نان جو تست می‌توانید کنار این غذا استفاده کنید.

سینه مرغ

سه عدد فیله یا ۱۲۰ گرم سینه‌ی مرغ حدود ۵۰ گرم پروتیین به بدن شما می‌دهد. مرغ‌ها را ترجیحا توی فر قرار دهید یا آب پز بخورید  یا در ماهیتابه‌ی چدنی روی گاز گریل کنید. ده دقیقه بیشتر زمان نمی‌برد.

سینه و فیله مرغ اصلا چربی ندارد و گزینه‌ی بسیار خوبی برای کسانی است که رژیم لاغری را دنبال می‌کنند. به همراه این دو تکه مرغ می‌توانید دو نان جو هم میل کنید.

جوجه کباب

دو سیخ کوچک خانگی جوجه کباب ۳۲ گرم پروتیین دارد و برای یک وعده‌ی شام کاملا مناسب است. جوجه‌ها را می‌توانید در فر هم بگذارید. اگر خواستید روغن استفاده کنید از روغن زیتون یا کنجد کمک بگیرید.

عدسی

همیشه به یاد داریم که عدسی را صبحانه می‌خورند! ولی عدسی برای شام خیلی مناسب است و پروتیین قابل توجهی دارد. ۱۸ گرم پروتیین در یک کاسه عدسی وجود دارد. اگر دوست داشتید داخل عدسی قارچ هم بریزید تا پروتیین بیشتری دریافت کنید.

تن ماهی

اگر روغن تن ماهی را بگیرید و هفته‌ای یک بار در رژیم غذایی‌تان قرار دهید خیلی خوب است. یک قوطی تن ماهی ۶۰ گرم پروتیین دارد که می‌توانید با دو نان جو یا دو کف دست نان سنگک میل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا