باورهای سمی که شما را از مسیر موفقیت دور میکند!

باورهای سمی که شما را از مسیر موفقیت دور میکند!

همیشه یک سری باورهای سمی در مسیر موفقیت وجود دارد که به دلایل زیادی ایجاد میشوند. مهم ترین مسئله این است که اجازه ندهیم این باورهای غلط بر روی ما اثر کند و آن را کنترل کنیم.

در ادامه به تعدادی از این باورهای سمی و اشتباه اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید:

۱-هیچ تخصصی ندارم، یکی از رایج ترین باورهای سمی

بیشتر مردم به اشتباه فکر می‌کنند تا در کاری خوب نباشند اجازه ندارند آن کار را انجام دهند. اشتباه دیگر این افراد این است که معتقدند کاربلدها متخصص زاده شده‌اند و از بدو تولد این تخصص را به همراه داشته‌اند. گول این حرف‌ها را نخورید، در زندگی واقعی باید از پایه شروع کنید و به تدریج با عبور از مشکلات و موانع در کار مورد علاقه‌تان زبده و کاربلد شوید. اگر در کاری کاملاً مبتدی هستید، موقعیت خوبی برای شروع دارید.

۲_یکی از باورهای سمی، الآن وقت مناسبی نیست

تنبلی، امروز و فردا کردن و به تعویق انداختن وظایف و مسئولیت‌ها بیماری خطرناکی ست که اگر به موقع درمان نشود تمام آرزوها و رؤیاهای ما را نابود می‌کند و به عنوان صبحانه نوش جان می‌فرماید. ذهن انسان از این که به چیزهای خارق‌العاده دست یابد می‌ترسد چون دوست ندارد منطقه آسایش را رها کند و ناشناخته‌ها را تجربه کند. اما واقعیت این است که به هر حال هر دست آورد قابل‌توجهی کمی ناراحتی و دشواری نیز همراه خود دارد.باورهای سمی

۳-به اندازه کافی خوب نیستم

اگر از ذهنتان به اندازه کافی کار نکشید و مشورت و نظرات دیگران را نیز نادیده بگیرید ضرر می‌کنید. اعتماد به نفس پایین مشکل‌ساز و خطرناک است. همیشه باید خودتان را باور داشته باشید چون شما اولین کسی هستید که باید به توانایی‌ها و استعدادهای خودتان ایمان داشته باشید.

وقتی شما تغییر کنید دیگران نیز خودشان را با شما وفق می‌دهند، هیچ راه دیگری وجود ندارد. عباراتی نظیر به ” اندازه کافی خوب نیستم” ، یا ” هنوز به آمادگی لازم نرسیدم ” بیشتر حالات ذهنی هستند تا واقعیت مطلق.

۴_خوش‌شانس نیستم

افراد موفق جهان مسئولیت صد در صد دستاوردهای خود را بر عهده می‌گیرند اما توده مردم ترجیح می‌دهند باور کنند این شانس است که آن‌ها را متمایز و برجسته می‌کند. واقعیت این است که شانس هم در کسب موفقیت و ثروت نقش دارد اما نقش خوش‌اقبالی در مقابل سخت‌کوشی، نگرش مثبت و پشتکار همانند قطره‌ای در اقیانوس بیکران است.باورهای سمی

۵_مطمئنم شکست می‌خورم

با اینکه پیش‌گویی آینده غیرممکن است اما هنوز هم هستند کسانی که از هیچ تلاشی برای پیش‌گویی بدترین سناریو ممکن دریغ نمی‌کنند. اگر کار جدیدی شروع کنید احتمال این که شکست بخورید خیلی زیاد است اما نباید شانس موفقیت خودتان را کلاً نادیده بگیرید. موفقیت و شکست را با هم در نظر بگیرید، هر جا موفقیت است شکست هم هست.

۶_دیگران در موردم چگونه فکر میکنند

افراد همیشه ایده و نظری راجع به ما دارند. چه بر توانایی‌های ما باور داشته باشند، چه نداشته باشند. افراد موفق می‌دانند، بدون توجه به نظر افراد راجع به خود، می‌توانند قدم‌های بزرگی در راستای موفقیت بردارند و اقدامات ریسکی مختلفی در این چارچوب اجرایی کنند. نظرات افراد راجع به خود را به دل نگیریم، چون می‌تواند بر موفقیت‌مان تاثیر بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا