باورهای غلط در باره ضدآفتاب که باید بدانید:

باورهای غلط در باره ضدآفتاب که باید بدانید:

در مورد ضدآفتاب، باورهای غلط زیادی وجود دارد که می تواند مردم را از استفاده از آن باز دارد یا آنها را در مورد نحوه استفاده صحیح از آن دچار اشتباه کند.

در اینجا چند مورد از رایج ترین افسانه ها و حقایق مربوط به ضد آفتاب آورده شده است:ضدآفتاب

۱_ کرم ضدآفتاب فقط در روزهای آفتابی ضروری است.

اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید می تواند حتی در روزهای ابری به پوست شما آسیب برساند، بنابراین مهم است که هر روز، صرف نظر از آب و هوا، از ضد آفتاب استفاده کنید.

۲_ ضدآفتاب از جذب ویتامین D توسط بدن شما جلوگیری می کند.

در حالی که درست است که ضد آفتاب می تواند مقدار کمی از ویتامین D را که پوست شما از خورشید دریافت می کند، مسدود کند، اما بعید است که منجر به کمبود ویتامین D شود. بیشتر مردم ویتامین D کافی از رژیم غذایی خود و قرار گرفتن در معرض نور خورشید به طور منظم دریافت می کنند.

ضدآفتاب
 

۳_ضد آفتاب باعث مشکلات سلامتی می شود.

برخی از افراد نگران هستند که مواد شیمیایی موجود در ضد آفتاب ممکن است برای سلامتی مضر باشد. با این حال، هیچ مدرک علمی معتبری مبنی بر وجود این امر وجود ندارد. در واقع، استفاده از ضد آفتاب یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای محافظت از پوست خود در برابر سرطان پوست انجام دهید.

۴-افرادی که پوست تیره دارند نیازی به ضد آفتاب ندارند.

در حالی که افراد با پوست تیره تر به طور طبیعی ملانین بیشتری دارند که به محافظت از پوست آنها در برابر آفتاب کمک می کند، اما همچنان می توانند در معرض آفتاب سوختگی و آسیب های پوستی ناشی از نور خورشید قرار گیرند. همه افراد، صرف نظر از رنگ پوستشان، باید از ضد آفتاب استفاده کنند.ضدآفتاب

۵_  آرایش برای محافظت از صورت شما کافی است.

اکثر محصولات آرایشی حاوی مقدار کافی ضد آفتاب برای محافظت از پوست شما در برابر آفتاب نیستند. شما باید هر روز علاوه بر آرایش، از ضد آفتاب با SPF حداقل 30 استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا