با این چند ترفند بوی بد لیوان را ازبین ببرید!

با این چند ترفند بوی بد لیوان را ازبین ببرید!

بسیاری از مواقع پیش میاید که بوی بد لیوان را بعد از شستشوی آن حس میکنیم. این بو ممکن است به دلایل مختلف ایجاد شود و چندین راه حل برای رفع بوی بد آن وجود دارد.بوی بد لیوان

در ادامه با ما باشید در معرفی ترفند هایب برای رفع بوی بد لیوان:

استفاده ازآبلیمو:

یکی از روش های طبیعی برای از بین بردن بوی بد لیوان ، استفاده از آبلیمو می باشد . برای تمیز کردن لیوان ها می توان مقداری از آب لیمو را درون لیوان بریزید و به خوبی آن را تکان دهید تا تمام قسمت های لیوان به آبلیمو نیز آغشه شود ، برای این کار اگر از لیموی تازه استفاده کنید تاثیر بیشتری خواهد داشت در غیر این صورت می توانید از همان آبلیموی های قدیمی خود نیز استفاده کنید . برای آن که تمام قسمت های لیوان به آبلیمو آغشته شود می توانید با یک برس نرم و یا یک مسواک که دیگر استفاده نمی کنید تمام قسمت های لیوان را با آبلیمو تمیز کنید و در نهایت لیوان را بشویید و خشک کنید .

 استفاده از پودر خردل:

در انجام این روش باید یک قاشق چای خوبی از پودر خردل را با یک فنجان آب جوش مخلوط کنید تا محلولی آبکی شکلی نیز به دست آید . پس از آن باید لیوان ها را در محلول خردل قرار دهید و خود محلول باید به اندازه ای باشد که به خوبی روی لیوان ها را بپوشاند و حدودا 15 تا 30 دقیقه زمان نیاز است تا این لیوان ها در محلول باقی بمانند و در نهایت لیوان ها را با آب داغ بشویید و و سپس آن ها را با یک دستمال تمیز خشک کنید.

استفاده از جوش شیرین :

راه حال بعدی استفاده از جوش شیرین می باشد ، برای از بین بردن بوی بد لیوان شیشه ای می توانید سینک را پر از آب گرم کنید و مقداری جوش شیرین به آن اضافه کنید و به خوبی آن را هم بزنید تا محلول آن به دست آید و سپس لیوان ها را باید به مدت زمان نیم ساعت درون این محلول قرار دهید و سپس لیوان ها را به خوبی بشویید ، استفاده از جوش شیرینی علاوه بر آن که بوی بد لیوان ها را از بین میبرد حتی باعث از بین رفتن لکه های باقی مانده روی لیوان ها هم می شود و آن ها را به خوبی پاک می کند .

استفاده از ذغال :

در اینجا از ذغال هم می توانید استفاده کنید ، در واقع ذغال با خاصیت که دارد می تواند بوی بد لیوان را به خود جذب کند . بدین ترتیب برای از بین بردن بوی بد لیوان کافیه که تنها تکه ای ذغال درون لیوان قرار دهید و اجازه دهید تا یک شب این ذغال درون لیوان بماند تا به خوبی بو را جذب کند ، در انتها هم حتما لیوان را به خوبی بشویید.

استفاده از سرکه سفید :

ابتدا در رابطه باسرکه سفید باید بگوییم که سرکه خاصیت ضدعفونی کنندگی بالایی دارد از این رو به راحتی می توانید بوی بد لیوان را از بین ببرید . حال سوال این است که به چه شکل باید از سرکه استفاده کنیم ؟ ابتدا درون یک ظرف بزرگ مقداری آب گرم بریزید و به آن یک لیوان سرکه اضافه کنید و پس از آن لیوان ها و ظروفی که بو میدهند را در این ترکیب قرار دهید ، حدودا تا سی دقیقه و یا نیم ساعت باید این ظروف در این محلول قرار داشته باشند و سپس تمام ظروف و لیوان ها را خارج کنید آن ها را آبکشی کنید و بعد از آبکشی حتما آن ها را خشک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا