با این گیاهان آپارتمانی، راحت تر بخوابید!

با این گیاهان آپارتمانی، راحت تر بخوابید!

اختلال خواب یک مشکل به حساب می آید که گاها با وجود گیاهان آپارتمانی حل می شود. این گیاهان انرژی های خاصی دارند و می توانند در کیفیت خواب شما تاثیر گذار باشند.

در ادامه این مطلب با ما باشید در معرفی گیاهانی که به بهبود خواب کمک می‌کنند:

1_گیاه اسپاتی فیلوم:

این گیاه ظاهر بسیار زیبایی دارد و می‌تواند محیط را از یکنواختی خارج کند و روح به اتاق بدمد. اسپاتی فیلوم گیاهی رطوبت ساز است و می‌تواند به صورت میانگین ۵ درصد رطوبت محل زندگی شما را افزایش دهد همین عامل باعث از بین رفتن خشکی گلو و بینی می‌شود.

این گل طبیعی برای اتاق خواب، دارای برگ های همیشه سبز است که براق بودن این برگ ها زیبایی گیاه را چندین برابر کرده است.

2_گیاه پتوس:

پتوس بسیار گیاهی مقاوم است. در اکثر شرایط زنده می‎ماند و زندگی می‌کند به همین دلیل اگر وقت کافی یا شرایط لازم برای نگهداری ندارید، بهتر است این گیاه آپارتمانی سریع الرشد را در لیست گیاهان انتخابی نگه دارید.

پتوس گیاهی رونده است؛ به همین علت می‌توانید برای دیزاین و دکوراسیون بهتر گیاه را به دیوار آویزان کنید تا در سرتاسر اتاق خواب پتوس رقص کنان حرکت کند.گیاهان آپارتمانی

3_گیاه شامادورا:

یکی دیگر از گیاهان تصفیه کننده هوا شامادورا است؛ نگهداری آسان و مقاومت بالای شامادورا باعث شده تا انتخاب مناسبی برای اتاق خواب باشد. شامادورا به نور کم سازگار است به همین علت اگر اتاق خواب شما از نور خورشید محروم است، شامادورا انتخابی خاص و بی مثال است. البته این گیاه رطوبت زیاد را هم دوست دارد به همین علت جزء گیاه مناسب دستشویی تاریک نیز است.

4_گیاه فیکوس، بهترین انتخاب برای اتاق خواب:

فیکوس بسیار گیاهی زیبا و تماشایی است، این گل مخصوص اتاق خواب انتخاب زیبایی برای اتاق خواب است. به همین دلیل علاوه بر اینکه از موجودی زنده نگهداری می‌کنید، دیزاین و دکوراسیون خانه را چندین درجه زیباتر کردید.حضور این گلدان در اتاق خواب، به خواب راحت و زیبایی محیط کمک شایانی می‌کند پس حضور این گیاه را نادیده نگیرید.

5_گیاه سانسوریا:

یکی از مهم‌ترین مزیت سانسوریا، تولید اکسیژن در شب است؛ یعنی درست زمانی که آماده خواب می‌شوید سانسوریا فضای اتاق خواب را برای شما تمیز و پاک می‌کند. سانسوریا، گیاه مناسب اتاق خواب بدون نور است؛ پس اگر اتاق خواب تاریکی دارید، نگران نباشید، سانسوریا مناسب چنین فضایی است.گیاهان آپارتمانی

6_گیاه فیلودندرون:

فیلودندرون جزء گیاهان همیشه سبز آپارتمانی است به همین علت انتخاب مناسبی برای نگهداری در اتاق خواب است؛ زیرا هرروز که با دیدن ظاهر زیبای این گیاه از خواب بیدار می‌شوید انرژی بسیار زیادی دریافت می‌کنید.

7_گل یاس سفید:

گل یاس سفید، رایحه‌ای خوش دارد که حضور این گیاه در اتاق خواب احساس آرامش را در فضا تزریق می‌کند. یاس سفید، خواب راحت و پر از احساس را به شما هدیه می‌دهد. به همین دلیل این گل برای اتاق خواب بسیار مناسب است زیرا هم فضا را پر از زیبایی می‌کنید و کیفیت خواب را افزایش می‌دهد.گیاهان آپارتمانی برای بهبود خواب

8_گیاه پاپیتال:

از دیگر گیاهانی که کمک میکنند راحت بخوابید، پاپییتال است. پاپیتال یکی دیگر از گیاهانی است که کیفیت هوای خانه شما را بالا می‌برد. یک گیاه بسیار عالی برای از بین بردن آلودگی‌های هوا است. همچنین یک گیاه خوب برای بیماران آسمی و دارای آلرژی می‌باشد. این گیاه نیاز نوری بسیار کمی دارد، که آن‌را به گیاهی با مراقبت اندک تبدیل کرده است. بعلاوه، برگ‌های این گیاه برای کودکان و حیوانات خانگی سمی است. پس در هنگام نگهداری از آن مراقبت لازم را در این خصوص بعمل آورید.

9_گیاه ژربرا:

یکی دیگر از گیاهانی که کمک میکنند راحت بخوابید ژربرا است. گیاه ژربرا مورد علاقه کسانی است که از آلرژی‌های فصلی و ایست موقت تنفسی رنج می‌برند. در طول شب، این گیاه میزان اکسیژن هوا را بالا می‌برد. بالا رفتن سطح اکسیژن هنگام تنفس در شب، کمک می‌کند که سریع‌تر و راحت‌تر به خواب بروید.

10_گل یاسمن:

اگر شما مشکل خواب دارید یا کیفیت خواب شما مناسب نیست، رایحه گل یاسمن به شما کمک می‌کند. یکی از گیاهانی که کمک میکنند راحت بخوابید گل یاسمن است. در واقع، مطالعات جدید نشان می‌دهد این گل شما را از اضطراب و نگرانی نجات می‌دهد و کمک می‌کند شما خوابی عمیق و راحت داشته باشید. این گیاه نور مستقیم خورشید را دوست ندارد، خاک اسیدی را می‌پسندد و دمای بالای ۲۱ درجه سانتی‌گراد را دوست ندارد.

سخن آخر:

این گیاهان هوای اتاق خواب شما را تصفیه می‌کنند و هوای تازه‌ای را برای تنفس شما فراهم می‌کنند. گیاهانی که کمک میکنند راحت بخوابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا